Gyurkity Péter
Döntés születhet a virtuális világok adóztatásáról
Az amerikai kongresszus illetékes bizottsága hamarosan elkészíti ajánlását a virtuális világokban zajló kereskedelem megadóztatásának kérdéséről, ám azt még nem tudni, hogy milyen álláspontra helyezkednek.
A News.com blogoldalán található bejegyzés szerint a kongresszus egyesített gazdasági bizottsága jelenleg is dolgozik az ajánlás összeállításán és annak végső simításain. Dan Miller, aki gazdasági szakértőként maga is tagja a bizottságnak, elmondta, hogy a következő hónapban elkészülhet a dokumentum, amely magába foglalja majd a szükséges iránymutatást, a kongresszus pedig várhatóan ennek megfelelően kezdi meg a munkát az esetleges további lépések kidolgozása érdekében.
"A havi nagyjából 10-15 százalékos növekedési rátát figyelembe véve nagyon is várható volt, hogy a kongresszus és az adóhatóság előbb-utóbb foglalkozni fog a kérdéssel. Ennek megfelelően rajtunk áll, hogy létrejön-e a megfelelő adóztatási politika és szabályozás" - nyilatkozta a saját magát is rajongóként számon tartó Miller még tavaly decemberben a hírportálnak. Arról azonban nem árult el semmit, hogy az előzetes jelentés milyen platformra helyezkedik a kérdésben, követve ezzel a bizottság azon gyakorlatát, miszerint semmilyen információ nem szivároghat ki a jelentés elkészülte előtt.
Az esetleges adóztatásról szóló első pletykák még tavaly ősszel bukkantak fel, amikor is többen azt igyekeztek hangsúlyozni, hogy a virtuális világok esetében tiszta szabályozásra, nem pedig adókra van szükség. Az első példa természetesen a Second Life volt, amely igen jelentős kereskedelmi forgalmat bonyolít le, és - egyedülálló módon - hivatalos úton teszi lehetővé a pénznemek gyors és egyszerű konvertálását. Az úgynevezett avatarokban (karakterekben) is hatalmas üzlet van, amelyben dollármilliók cserélnek gazdát.
Amennyiben a kongresszus az adóztatás kidolgozása mellett dönt, a kiadóknak meg kell majd találniuk a megfelelő módot az online tranzakciók követésére. Ha viszont elvetik a gondolatot, a jövőben bármikor újra felvetődhet a kérdés.
A News.com blogoldalán található bejegyzés szerint a kongresszus egyesített gazdasági bizottsága jelenleg is dolgozik az ajánlás összeállításán és annak végső simításain. Dan Miller, aki gazdasági szakértőként maga is tagja a bizottságnak, elmondta, hogy a következő hónapban elkészülhet a dokumentum, amely magába foglalja majd a szükséges iránymutatást, a kongresszus pedig várhatóan ennek megfelelően kezdi meg a munkát az esetleges további lépések kidolgozása érdekében.
"A havi nagyjából 10-15 százalékos növekedési rátát figyelembe véve nagyon is várható volt, hogy a kongresszus és az adóhatóság előbb-utóbb foglalkozni fog a kérdéssel. Ennek megfelelően rajtunk áll, hogy létrejön-e a megfelelő adóztatási politika és szabályozás" - nyilatkozta a saját magát is rajongóként számon tartó Miller még tavaly decemberben a hírportálnak. Arról azonban nem árult el semmit, hogy az előzetes jelentés milyen platformra helyezkedik a kérdésben, követve ezzel a bizottság azon gyakorlatát, miszerint semmilyen információ nem szivároghat ki a jelentés elkészülte előtt.
Az esetleges adóztatásról szóló első pletykák még tavaly ősszel bukkantak fel, amikor is többen azt igyekeztek hangsúlyozni, hogy a virtuális világok esetében tiszta szabályozásra, nem pedig adókra van szükség. Az első példa természetesen a Second Life volt, amely igen jelentős kereskedelmi forgalmat bonyolít le, és - egyedülálló módon - hivatalos úton teszi lehetővé a pénznemek gyors és egyszerű konvertálását. Az úgynevezett avatarokban (karakterekben) is hatalmas üzlet van, amelyben dollármilliók cserélnek gazdát.
Amennyiben a kongresszus az adóztatás kidolgozása mellett dönt, a kiadóknak meg kell majd találniuk a megfelelő módot az online tranzakciók követésére. Ha viszont elvetik a gondolatot, a jövőben bármikor újra felvetődhet a kérdés.