Berta Sándor
Zenei karrier a világháló segítségével
A brit Second Person nevű csapat az internetes felhasználóknak köszönheti, hogy napjainkban már lemezszerződésük van. A világháló nélkül alighanem még nem tartanának itt.
Egyetlen kattintás az egérrel és nyugalmas elektronikus popzene szólal meg a hangszórókból. Egy lágy női hang hallatszik, a minőség professzionális. Egy újabb kattintásra megjelennek a zenészek fotói, az oldal alján pedig olvashatók a felhasználók véleményei: "Nagyon tehetséges csapat!", "Csodálatos!" vagy "Fogadjátok jókívánságainkat!".
A Second Person a Sellaband (Add el a bandádat) nevű portálnak köszönheti a sikerét. A tavaly augusztus óta működő honlapon megjelenési lehetőséget kapnak az előadóművészek és az együttesek, a látogatók meghallgathatják a dalokat és akár anyagilag is támogathatják a nekik megtetsző csapatokat. A legkisebb támogatás összege tíz dollár, és amennyiben összegyűlik 50 000 dollárnyi támogatás, akkor az adott zenekar vagy énekes lemezszerződést kap.
A Second Personon eddig 2500 előadóművész jelentkezett, közülük négy csapat már a lemezét készíti a rajongóktól befolyt összegeknek köszönhetően. A regisztrált látogatók száma jelenleg kereken 10 000. "Azt szeretnénk, hogy az emberek maguk dönthessék el, melyik együttes készítheti el a saját lemezét. Szeretnénk alternatívát kínálni a jelenlegi modellekkel szemben" - szögezte le a 43 éves Johan Vosmeijer, az oldal vezetője, a Sony hollandiai leányvállalatának korábbi munkatársa.
S hogy valóban sokat segíthet az internet, arra a legjobb példa az Arctic Monkeys nevű, 2003-ban alapított brit rockbanda, amely a kezdeti időkben minden hónapban a legújabb próbatermi felvételeit kiégette CD-re és ingyen osztogatta a fellépésein. A rajongók egy idő elteltével feltöltötték a világhálóra a számokat és a fájlcserélő hálózatoknak köszönhetően a csapat sikeres lett.
Az ötlet új, hiszen arra már eddig is volt lehetőség, hogy bármelyik zenekar megjelentesse a klipjét vagy a dalait a YouTube vagy a MySpace oldalain, azonban ez az első eset, amikor a felhasználók anyagilag is elősegíthetik egy csapat lemezszerződéshez jutását. "Érdekes üzleti modell, el tudom képzelni, hogy működni is fog. A világháló óriási lehetőség a zenészeknek. Aki nem jelenik meg valamilyen formában az interneten, annak már szinte esélye sincsen arra, hogy ismertté váljon" - mondta Udo Dahmen, a mannheimi popakadémia művészeti igazgatója.
"Örülök ennek a lehetőségnek, egy lemez elkészítése pedig maga lenne a megvalósult álom" - jegyezte meg a 23 éves Marie Hanning, a hamburgi Blister zenekar énekese. A Blister az egyik legnépszerűbb német együttes a Sellaband oldalain. S hogy egy lemezszerződés megszerzése nem csupán álom, azt jól bizonyítja a Clémence nevű énekesnő, akinek kevesebb, mint 90 nap alatt sikerült összegyűjtenie a szükséges 50 000 dollárnyi támogatást a felhasználóktól.
Egyetlen kattintás az egérrel és nyugalmas elektronikus popzene szólal meg a hangszórókból. Egy lágy női hang hallatszik, a minőség professzionális. Egy újabb kattintásra megjelennek a zenészek fotói, az oldal alján pedig olvashatók a felhasználók véleményei: "Nagyon tehetséges csapat!", "Csodálatos!" vagy "Fogadjátok jókívánságainkat!".
A Second Person a Sellaband (Add el a bandádat) nevű portálnak köszönheti a sikerét. A tavaly augusztus óta működő honlapon megjelenési lehetőséget kapnak az előadóművészek és az együttesek, a látogatók meghallgathatják a dalokat és akár anyagilag is támogathatják a nekik megtetsző csapatokat. A legkisebb támogatás összege tíz dollár, és amennyiben összegyűlik 50 000 dollárnyi támogatás, akkor az adott zenekar vagy énekes lemezszerződést kap.
A Second Personon eddig 2500 előadóművész jelentkezett, közülük négy csapat már a lemezét készíti a rajongóktól befolyt összegeknek köszönhetően. A regisztrált látogatók száma jelenleg kereken 10 000. "Azt szeretnénk, hogy az emberek maguk dönthessék el, melyik együttes készítheti el a saját lemezét. Szeretnénk alternatívát kínálni a jelenlegi modellekkel szemben" - szögezte le a 43 éves Johan Vosmeijer, az oldal vezetője, a Sony hollandiai leányvállalatának korábbi munkatársa.
S hogy valóban sokat segíthet az internet, arra a legjobb példa az Arctic Monkeys nevű, 2003-ban alapított brit rockbanda, amely a kezdeti időkben minden hónapban a legújabb próbatermi felvételeit kiégette CD-re és ingyen osztogatta a fellépésein. A rajongók egy idő elteltével feltöltötték a világhálóra a számokat és a fájlcserélő hálózatoknak köszönhetően a csapat sikeres lett.
Az ötlet új, hiszen arra már eddig is volt lehetőség, hogy bármelyik zenekar megjelentesse a klipjét vagy a dalait a YouTube vagy a MySpace oldalain, azonban ez az első eset, amikor a felhasználók anyagilag is elősegíthetik egy csapat lemezszerződéshez jutását. "Érdekes üzleti modell, el tudom képzelni, hogy működni is fog. A világháló óriási lehetőség a zenészeknek. Aki nem jelenik meg valamilyen formában az interneten, annak már szinte esélye sincsen arra, hogy ismertté váljon" - mondta Udo Dahmen, a mannheimi popakadémia művészeti igazgatója.
"Örülök ennek a lehetőségnek, egy lemez elkészítése pedig maga lenne a megvalósult álom" - jegyezte meg a 23 éves Marie Hanning, a hamburgi Blister zenekar énekese. A Blister az egyik legnépszerűbb német együttes a Sellaband oldalain. S hogy egy lemezszerződés megszerzése nem csupán álom, azt jól bizonyítja a Clémence nevű énekesnő, akinek kevesebb, mint 90 nap alatt sikerült összegyűjtenie a szükséges 50 000 dollárnyi támogatást a felhasználóktól.