Gyurkity Péter
A Wal-Mart is videóletöltésekbe fog
Igazi nehézsúlyú játékos lép be az internetes videóletöltések piacára: az amerikai Wal-Mart üzletlánc ma indítja el online áruházát, amelytől minden eddiginél szélesebb kínálatot és kedvező árakat várnak.
Az egyelőre még jelszót kérő oldalon várhatóan ma indul be az internetes áruház, amely újabb kihívást jelent az iTunes egyeduralmára nézve. Az előzetes jelentések alapján az újoncnak igenis van esélye ennek megrengetésére, hiszen minden nagyobb hollywoodi filmstúdióval és a legtöbb televíziós társasággal leszerződtek, amelyek nem merték elutasítani az egyik legfontosabb felvásárolójukat. A lépés tovább növelheti a fizetős letöltések népszerűségét.
Az üzletláncnak sikerült az, ami az Apple-nek nem: mindegyik nagyobb filmstúdióval leszerződtek, amelyek beleegyeztek saját alkotásaik internetes terjesztésébe. Ehhez két fontos feltétel volt szükséges: egyrészt a Wal-Mart egymaga felelős az észak-amerikai DVD-eladások 40 százalékáért - ami nem lebecsülendő eredmény -, másrészt pedig az almás céggel ellentétben egy fix ár helyett teljes sávot kínálnak, amelyen belül sűrűn mozoghatnak az egyes tartalmak árai. A letöltések piacán még újoncnak számító áruházlánctól gyors megerősödést várnak a szakértők.
A hírek szerint a teljes filmek 12,88 és 19,88 dollár közötti áron találnak majd gazdára, míg a tévésorozatok epizódjai 1,96 dollárért kelnek el. A legnagyobb előny az iTunes hasonló szolgáltatásával szemben a kínálat, amíg ugyanis az Apple csak a Disney és a Paramount tárházára támaszkodhat, a Wal-Mart mindegyik stúdiót elcsábította, egyedül néhány tévétársaság - az ABC, a CBS és az NBC - hiányzik a sorból, reményeik szerint nem sokáig. A régebbi filmek emellett mindössze 7,5 dollárt kóstálnak, ami jóval olcsóbb az iTunes esetében elkért 9,99 dollárnál.
A letöltött tartalmakat megtekinthetjük saját számítógépünkön, illetve bármely Windows Media kompatibilis eszközön. Az iPod és a Macintosh ezúttal kimarad a körből, az alkotásokat pedig egyelőre nem írhatjuk ki DVD-re, talán majd az év végén kibővítik a szolgáltatást.
Az egyelőre még jelszót kérő oldalon várhatóan ma indul be az internetes áruház, amely újabb kihívást jelent az iTunes egyeduralmára nézve. Az előzetes jelentések alapján az újoncnak igenis van esélye ennek megrengetésére, hiszen minden nagyobb hollywoodi filmstúdióval és a legtöbb televíziós társasággal leszerződtek, amelyek nem merték elutasítani az egyik legfontosabb felvásárolójukat. A lépés tovább növelheti a fizetős letöltések népszerűségét.
Az üzletláncnak sikerült az, ami az Apple-nek nem: mindegyik nagyobb filmstúdióval leszerződtek, amelyek beleegyeztek saját alkotásaik internetes terjesztésébe. Ehhez két fontos feltétel volt szükséges: egyrészt a Wal-Mart egymaga felelős az észak-amerikai DVD-eladások 40 százalékáért - ami nem lebecsülendő eredmény -, másrészt pedig az almás céggel ellentétben egy fix ár helyett teljes sávot kínálnak, amelyen belül sűrűn mozoghatnak az egyes tartalmak árai. A letöltések piacán még újoncnak számító áruházlánctól gyors megerősödést várnak a szakértők.
A hírek szerint a teljes filmek 12,88 és 19,88 dollár közötti áron találnak majd gazdára, míg a tévésorozatok epizódjai 1,96 dollárért kelnek el. A legnagyobb előny az iTunes hasonló szolgáltatásával szemben a kínálat, amíg ugyanis az Apple csak a Disney és a Paramount tárházára támaszkodhat, a Wal-Mart mindegyik stúdiót elcsábította, egyedül néhány tévétársaság - az ABC, a CBS és az NBC - hiányzik a sorból, reményeik szerint nem sokáig. A régebbi filmek emellett mindössze 7,5 dollárt kóstálnak, ami jóval olcsóbb az iTunes esetében elkért 9,99 dollárnál.
A letöltött tartalmakat megtekinthetjük saját számítógépünkön, illetve bármely Windows Media kompatibilis eszközön. Az iPod és a Macintosh ezúttal kimarad a körből, az alkotásokat pedig egyelőre nem írhatjuk ki DVD-re, talán majd az év végén kibővítik a szolgáltatást.