Gyurkity Péter

Jönnek az AMD EE chipek

Az AMD bejelentette EE jelzésű sorozatát, amelynek tagjai alacsonyabb fogyasztásukkal debütálnak az asztali számítógépeknél, mind vállalati, mind otthoni vonalon.

A hivatalos közlemény szerint a processzorgyártó elsősorban a kisebb, vékonyabb és esztétikusabb konfigurációk elterjedését várja az új sorozattól, ami iránt szerinte meglehetősen nagy érdeklődés mutatkozik a vállalatok és a felhasználók részéről egyaránt. A vállalat tehát nemcsak a technikai specifikáció, hanem a mutatós külső és a nagyobb hatékonyság révén is versenyre hívja riválisát.

"A jelenlegi egyensúly felborítására készülünk a vállalati felhasználásra szánt kliensek területén" - szögezte le Bob Brewer, az asztali üzletág alelnöke. A lépést arra alapozzák, hogy a kisebb étvágyú chipek megjelenésével az OEM gyártók vékonyabb, esztétikusabb konfigurációkkal állnak majd elő, amely viszont megnöveli a vállalat népszerűségét, és növelni tudják részesedésüket. Példaként említik az új egymagos processzorokat, amelyek 37 százalékkal jobban állnak a teljesítmény/fogyasztás mutatók terén, míg az ikermagos példányoknál ez az arány a 150 százalékot is elérheti.

Az EE sorozat megjelenéséről már korábbi hírünkben is beszámoltunk. Akkor annyit tudtunk meg az új fejlesztésről, hogy a fogyasztás a több mint 89 wattról 35, illetve 66 wattra csökken típustól függően. Megjelenésükkel a belépő szintű Sempron, a középkategóriás egymagos Athlon 64 és a csúcskategóriás Athlon 64 X2 család is kibővül, és az új példányok is megtartják a fontosabb jellemzőket, úgy mint DDR2 támogatás és virtualizáció. Ezúttal a várható ár is szóba került: a speciális változatok valamivel magasabb áron kerülnek forgalomba, így például 1000 darabos megrendelésnél az Athlon X2 4800+ 645 helyett 671 dollárba kerül, ami azért nem túl vészes különbség.

Az AMD közleményéből kiderül, hogy az EE sorozat első tagjait még a hónap vége előtt leszállítják a partnercégeknek - az elgondolás szerint a lépés sikeres fogadtatásra találhat a takarékosságot előtérbe helyező vállalatoknál és azon otthoni felhasználóknál, akik nem vágynak brutális asztali erőgépek után. Az ígéretek szerint a chipek ugyanazon teljesítményt nyújtják, tehát az alacsonyabb fogyasztásért nem kell feladnunk a sebességet.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dez #38
    "SMP eseteben minden duplazva van. Gyak ket egyforma proci."

    Nyilván. :)

    "Ez a valosagban megfelel kb annak a 20-30%-nak amit mondtam."

    Valahol pedig írták ezt a közel 100%-ot, majd megkeresem. Persze biztos csak kivételes esetben jön össze - azt hiszem, ott volt az is, hogy "up to". :)
    Számold azt is hozzá, hogy az Intel %-a úgy értendő, hogy a P4 multithread esetén alapból nyújtott teljesítményéhez képest, ami nem túl jó a hosszú pipe-ok miatt.
    Tehát mindent egybevéve, itt ez jelentősebb gyorsulást (pontosabban kisebb lassulást single threadhez képest) eredményez, mint P4-nél.
  • fako #37
    SMP eseteben minden duplazva van. Gyak ket egyforma proci. SMT eseteben ahogy irtad nincs minden duplazva. Ebbol adodoan ketlem hogy SMT-vel meg lehessen kozeliteni a kozel 100%-os teljesitmeny novekedest. Egyebkent utana neztem, a power procinal valoban tobbet jelent az smt mint az intelnel, de csak 40%-os teljesitmeny novekedesrol irnak.
    "IBM reports a performance boost of 40%, while SMT increased the die size by 24%"
    Ez a valosagban megfelel kb annak a 20-30%-nak amit mondtam.

  • Capra Ibex #36
    Nem, a drágábbikon egy van.
    Itt egy hivatalos pdf a specifikációkról (is).
  • dez #35
    A nagyobbikon ott van a 2 HDMI, nem? A többit nem tudom.
  • dez #34
    Ezt úgy érted, az egész (kivéve x86-os összehasonlítások) off (igaz! :) ), vagy máshogy?
  • dez #33
    Amit írsz, az az Intel-féle HyperThreading. Ott nincs duplázva kb. semmi, csak a meglévők között osztja el a két thread utasításait. A másikban viszont számos alegység és a reg.-készletek is duplázva vannak, így lehetséges a közel 100%-os (az előbb is ezt írtam) gyorsulás (ha van legalább két thread [thread of execution, mint fogalom, nem feltétlenül mint egy adott program új threadje], ami egy OS-nél szinte állandó). Ez az összehasonlítás benne van az IBM-es anyagokban is.
  • Capra Ibex #32
    (Legyen már ingyen szerkesztés!)
  • Capra Ibex #31
    OFF:

    hazugságok (bár úgy is felfoghatjuk, hogy nem sok fogalmuk volt arról mi is valóstható meg elérhető áron, ezért "elhamarkodott" kijelentéseket tettek) :
    - "Three Gigabit ethernet ports"
    - "two HDMI interfaces"
    - " full six USB 2.0 ports"
    és ezek nem "expected to have" mint a következő :
    - "Sony is expected to offer optional hard drives for the PS3 with potential memory capacity of 80 or 120 GB."
    - "photo and video editing are standard PC applications which the PS3 will feature"

    Meglátjuk. Azért mondom, hogy nem valószínű, mert gyanúsan hallgatnak.
    (Mondjuk ettől függetlenül biztosra veszem, hogy ilyen lesz, mert ha Sony gyárilag nem is ad hozzá teljes Linuxot, de biztos lesz egy community ami elintéz mindent.)

    és az utolsó hazugság (amiről mindenki tudta hogy az, mégis az utolsó pillanatig kitartottak mellette /persze érthető üzleti okokból/) :
    - "The new games console is due for release in Spring 2006."

    Ennyi.
    Engem ezek egyáltalán nem zavarnak (mondhatni ettől még veszek majd ps3-at majd ha elfogadható ára lesz), csak esetleg arra enged következtetni, hogy a Sony másban is hazudott, vagy egyszerűen kapkodnak és így nem lehet tudni mi marad még ki (ezért tippelek az egész Linux disztribre, mert az valljuk be, a potenciális vásárlók igen kis százalékát érdekli.)
    (Ne legyen igazam!)
  • fako #30
    Erre a virtualis filerendszerre (spufs) nem ugy kell tekinteni mint valami betegsegre, egyszereen csak megjelenik a kernel egyik strukturaja a filerendszerben is, hasonloan mint a procfs. Termeszetesen meg lehet oldani mashogy is, biztos jobban is. Gondolom az volt az egyik ok, hogy nem akartak egy wagon uj syscallt behozni, hanem megprobaltak beilleszteni a meglevo rendszerbe.
    (gaz lenne ha minden arch minden procihoz mas syscallok lennenek)
    Felprogramozas alatt azt ertem hogy az spu-nak at kell adni az osszes adatot es kodot, nehany vezerlobit-en nincs mit futtatni.

    SMT-vel kizartnak tartom a 100%-os teljestmeny tobbletet. SMP-vel sincs 100%-os teljesitmenytobbleted, csak kozel 100%.
    SMT-nek egyebkent pont az a lenyege hogy nem kell duplazni semmit, vagyis csak annyit hogy legyen SMT, de a meglevo, kihasznalatlan vegrehajto egysegeket hasznalja. SMT-nel ha jol tudom 20-30% a novekedes a maximalisan elerheto. Es persze azis elofordulhat hogy SMT-vel lassabb a proci mint SMT nelkul.
    A 2.5ghz-t meg csak ugy tippre mondtam. Biztos vagyok benne hogy valamiben gyorsabb a power proci, de azis biztos hogy van amiben lassabb. Ugyanugy kulonbseg van az azonos orajelen futo athlon meg p4 kozott. Az tuti hogy pl sima osszeadas tobb fog lefutni 3.2ghz-n mint 2.5-on egysegnyi ido alatt.
  • dokar #29
    jujj, nem kéne idekeverni a PS3-at, a kettő három különböző dolog ;)