Berta Sándor
iTunes - egymilliárd eladott dal
Újabb mérföldkőhöz érkezett szerdán az Apple online zeneletöltő szolgáltatása. Az internetes zenei piacon jelenleg egyeduralkodónak számító iTunes munkatársai ugyanis már egymilliárd zeneszám megvásárlását regisztrálhatták.
Egyre több kisebb és nagyobb cég tűzte ki az elmúlt hetekben és hónapokban azt a célt maga elé, hogy megpróbálják letaszítani az online zenei piac trónjáról az iTunes-t. Látva azonban ezt az eredményt, sokuknak inába szállhat a bátorsága. A szerencsés felhasználót igen bőkezűen jutalmazta meg az Apple. Kapott többek között egy 20 colos monitorral ellátott iMac-et, nem kevesebb, mint tíz iPod készüléket - mindegyiket egy egy 60 GB-os merevlemezzel felszerelve -, valamint egy 10 000 dollár értékben levásárolható iTunes Music Card-ot.
Az iTunes sikertörténete alig három esztendeje kezdődött. Az Apple 2003 áprilisában indította be online zeneletöltő szolgáltatását, ami néhány napon belül óriási népszerűségre tett szert. Ezt bizonyítja, hogy alig egy hét telt el az indulás óta és a hálózat már túl volt az egymilliomodik letöltésen. 2003 októberében elkészült az iTunes első Windows alá is telepíthető változata. A zeneiparral folytatott egyezkedések miatt Európában csak 2004 közepén nyílhatott meg az első virtuális iTunes-bolt.
A szolgáltatás nemrég regisztrálhatta a százmilliomodik letöltést Európában. Az iTunes és a hozzá szorosan kapcsolódó iPod időközben az Apple egyik legfontosabb bevételi forrásává vált. Jelenleg az iTunes uralja az internetes zenei piac 80 százalékát.
Az, hogy ez az arány akár egy év múlva is megmarad-e, kérdéses, mindenesetre a konkurens cégek nem lógatják a lábukat, hanem igyekeznek bebizonyítani, hogy lehet másképp, jobban is csinálni ezt az üzletet. A döntés, mint oly sokszor, azonban most is a felhasználók kezében van.
Egyre több kisebb és nagyobb cég tűzte ki az elmúlt hetekben és hónapokban azt a célt maga elé, hogy megpróbálják letaszítani az online zenei piac trónjáról az iTunes-t. Látva azonban ezt az eredményt, sokuknak inába szállhat a bátorsága. A szerencsés felhasználót igen bőkezűen jutalmazta meg az Apple. Kapott többek között egy 20 colos monitorral ellátott iMac-et, nem kevesebb, mint tíz iPod készüléket - mindegyiket egy egy 60 GB-os merevlemezzel felszerelve -, valamint egy 10 000 dollár értékben levásárolható iTunes Music Card-ot.
Az iTunes sikertörténete alig három esztendeje kezdődött. Az Apple 2003 áprilisában indította be online zeneletöltő szolgáltatását, ami néhány napon belül óriási népszerűségre tett szert. Ezt bizonyítja, hogy alig egy hét telt el az indulás óta és a hálózat már túl volt az egymilliomodik letöltésen. 2003 októberében elkészült az iTunes első Windows alá is telepíthető változata. A zeneiparral folytatott egyezkedések miatt Európában csak 2004 közepén nyílhatott meg az első virtuális iTunes-bolt.
A szolgáltatás nemrég regisztrálhatta a százmilliomodik letöltést Európában. Az iTunes és a hozzá szorosan kapcsolódó iPod időközben az Apple egyik legfontosabb bevételi forrásává vált. Jelenleg az iTunes uralja az internetes zenei piac 80 százalékát.
Az, hogy ez az arány akár egy év múlva is megmarad-e, kérdéses, mindenesetre a konkurens cégek nem lógatják a lábukat, hanem igyekeznek bebizonyítani, hogy lehet másképp, jobban is csinálni ezt az üzletet. A döntés, mint oly sokszor, azonban most is a felhasználók kezében van.