Berta Sándor
Firefox - Európában húsz százalékos piaci részesedés
A XiTi francia piackutató cég adatai szerint Európában először lépte át a bűvös 20 százalékos határt a piaci részesedés tekintetében a világ jelenlegi legnépszerűbb alternatív böngészőprogramja.
A Firefox piaci részesedése még soha nem haladta meg a húsz százalékot. A jelentés szerint a szoftver európai fellegvárának továbbra is Finnország számít, ahol jelenleg az internetezők 38,39 százaléka használja rendszeresen a böngészőt. Szintén csúcson van Szlovéniában is, ahol az emberek 35,5 százaléka választja rendszeresen a világhálón szörföléshez az alternatív programot. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára jelenleg - 30,27 százalékos piaci részesedési értékével - Németország állhat fel. Ezután következik Csehország 29,29 százalékkal, Szlovákia 28,87 százalékkal és Horvátország, ahol a lakosság 28,01 százaléka döntött a Mozilla alapítvány szakemberei által fejlesztett program mellett.
Nekünk, magyarok számára örömteli, hogy a lista hetedik helyén hazánk található, nálunk jelenleg a felhasználók 24,54 százalékának számítógépén fut a Firefox. Hazánk ebben a tekintetben megelőzi Lengyelországot, Svédországot, Romániát, Franciaországot, Olaszországot, Spanyolországot, Nagy-Britanniát és Ukrajnát is.
A XiTi adataiból kiderül, hogy a Firefox csak Európában ennyire népszerű, itt a böngésző piaci részesedése jelenleg 20,11 százalék. Az öreg kontinensünket követi 18,60 százalékos piaci részesedési értékével Ausztrália és Észak-Amerika, utóbbiban a Firefox piaci részesedése 15,88 százalékos. A lista végén Afrika (9,41 százalék), Ázsia (8,81 százalék) és Közép- és Dél-Amerika (5,79 százalék) található.
A francia piackutató cég érdekességként közölte azt is, hogy napjainkban még az emberek többsége, egészen pontosan 61 százaléka a Firefox régebbi (1.0 stb.) verzióit vagy a Mozilla böngészőt használja és csak 39 százalékuk számítógépére van feltelepítve az 1.5-ös verzió. Ez az arány azonban persze hamarosan biztosan változni fog.
A Firefox piaci részesedése még soha nem haladta meg a húsz százalékot. A jelentés szerint a szoftver európai fellegvárának továbbra is Finnország számít, ahol jelenleg az internetezők 38,39 százaléka használja rendszeresen a böngészőt. Szintén csúcson van Szlovéniában is, ahol az emberek 35,5 százaléka választja rendszeresen a világhálón szörföléshez az alternatív programot. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára jelenleg - 30,27 százalékos piaci részesedési értékével - Németország állhat fel. Ezután következik Csehország 29,29 százalékkal, Szlovákia 28,87 százalékkal és Horvátország, ahol a lakosság 28,01 százaléka döntött a Mozilla alapítvány szakemberei által fejlesztett program mellett.
Nekünk, magyarok számára örömteli, hogy a lista hetedik helyén hazánk található, nálunk jelenleg a felhasználók 24,54 százalékának számítógépén fut a Firefox. Hazánk ebben a tekintetben megelőzi Lengyelországot, Svédországot, Romániát, Franciaországot, Olaszországot, Spanyolországot, Nagy-Britanniát és Ukrajnát is.
A XiTi adataiból kiderül, hogy a Firefox csak Európában ennyire népszerű, itt a böngésző piaci részesedése jelenleg 20,11 százalék. Az öreg kontinensünket követi 18,60 százalékos piaci részesedési értékével Ausztrália és Észak-Amerika, utóbbiban a Firefox piaci részesedése 15,88 százalékos. A lista végén Afrika (9,41 százalék), Ázsia (8,81 százalék) és Közép- és Dél-Amerika (5,79 százalék) található.
A francia piackutató cég érdekességként közölte azt is, hogy napjainkban még az emberek többsége, egészen pontosan 61 százaléka a Firefox régebbi (1.0 stb.) verzióit vagy a Mozilla böngészőt használja és csak 39 százalékuk számítógépére van feltelepítve az 1.5-ös verzió. Ez az arány azonban persze hamarosan biztosan változni fog.