Specker Balázs
AOL: videókereső után mobilos kereső
Az AOL is beszáll a mobilos internetes keresők versenyébe. A cég már új szolgáltatását teszteli, mely révén a legtöbb mobiltelefon tulajdonos kereshet és vásárolhat majd a világhálón - ígéri a vállalat sajtóközleményében.
A korábban megjelent videókereső után most itt az új, Mobil Search Service néven futó mobilos keresési lehetőség, mely hozzáférést ad az AOL Search és a Pinpoin Shopping keresőkhöz, valamint az AOL Yellow Pageshez is. Himesh Bhise, az AOL vezérigazgatója azt ígéri, minden WAP-ot támogató mobil telefonon, így a forgalomba lévő készülékek legtöbbjén elérhető lesz a szolgáltatás.
A Pinpoint Shopping segítségével a felhasználók összehasonlíthatják a különböző termékek árait, valamint azok kereskedelmi megítélését. Az AOL Yellow Pages révén mindössze egyetlen kattintással felhívhatóak a kívánt kereskedők, a MapQuest pedig térképet és útbaigazítást is adhat - írja a CNet News. Elképzeléseik szerint a keresni vágyók kulcsszavak segítségével kapnak listát a találatokról, amit tovább görgethetnek, illetve a kívánt oldalakat is elolvashatják, mindössze a megfelelő linkre történő kattintással. "Ugyanúgy fog kinézni, mint az otthoni számítógépeken" - nyilatkozta Bhise. Mindez azonban egy jó darabig csak a tengerentúlon lesz elérhető. Hangsúlyozta, hogy a szolgáltatás ingyenes lesz, ám némi közvetítői díjra lehet majd számítani.
A mobilos internet elérés már jó pár éve piacot teremtett magának, ám csak mostanra sikerült az előfizetési díjakat jelentős mértékben csökkenti, és a technikai háttér is csak nemrég vált alkalmassá webes anyagok megjelenítésére. A piacot elsősorban a Yahoo és a Google célozta meg, remélve, hogy egyre többeket sikerül meggyőzniük, megnövelve ezzel hirdetésekből befolyó bevételeiket. Mint arról már korábban beszámoltunk, a Google és a Yahoo is nemrég indította útjára SMS-keresőjét, ám az AOL a konkurencia ellenére is bizakodó, mivel úgy véli, szolgáltatásuk magas színvonala, valamint a hibaüzenetek és a rendszerlefagyások elhanyagolható száma elegendő biztosíték.
A korábban megjelent videókereső után most itt az új, Mobil Search Service néven futó mobilos keresési lehetőség, mely hozzáférést ad az AOL Search és a Pinpoin Shopping keresőkhöz, valamint az AOL Yellow Pageshez is. Himesh Bhise, az AOL vezérigazgatója azt ígéri, minden WAP-ot támogató mobil telefonon, így a forgalomba lévő készülékek legtöbbjén elérhető lesz a szolgáltatás.
A Pinpoint Shopping segítségével a felhasználók összehasonlíthatják a különböző termékek árait, valamint azok kereskedelmi megítélését. Az AOL Yellow Pages révén mindössze egyetlen kattintással felhívhatóak a kívánt kereskedők, a MapQuest pedig térképet és útbaigazítást is adhat - írja a CNet News. Elképzeléseik szerint a keresni vágyók kulcsszavak segítségével kapnak listát a találatokról, amit tovább görgethetnek, illetve a kívánt oldalakat is elolvashatják, mindössze a megfelelő linkre történő kattintással. "Ugyanúgy fog kinézni, mint az otthoni számítógépeken" - nyilatkozta Bhise. Mindez azonban egy jó darabig csak a tengerentúlon lesz elérhető. Hangsúlyozta, hogy a szolgáltatás ingyenes lesz, ám némi közvetítői díjra lehet majd számítani.
A mobilos internet elérés már jó pár éve piacot teremtett magának, ám csak mostanra sikerült az előfizetési díjakat jelentős mértékben csökkenti, és a technikai háttér is csak nemrég vált alkalmassá webes anyagok megjelenítésére. A piacot elsősorban a Yahoo és a Google célozta meg, remélve, hogy egyre többeket sikerül meggyőzniük, megnövelve ezzel hirdetésekből befolyó bevételeiket. Mint arról már korábban beszámoltunk, a Google és a Yahoo is nemrég indította útjára SMS-keresőjét, ám az AOL a konkurencia ellenére is bizakodó, mivel úgy véli, szolgáltatásuk magas színvonala, valamint a hibaüzenetek és a rendszerlefagyások elhanyagolható száma elegendő biztosíték.