Specker Balázs
A Yahoo és a Google is SMS-keresőt indított
Szinte egy időben indította útjára a Google és a Yahoo SMS keresőjét, így ezen a területén is összecsap a két óriáscég.
SMS-ben olyan gyakran használt kifejezésekre lehet keresni, mint például a helyi információk, WiFi-kapcsolódási pontok, időjárás, részvény árfolyamok, napi horoszkópok, szótári meghatározások és irányítószámok. A keresőmogulok ígérete szerint szolgáltatásuk révén az úton lévő mobiltulajdonosok egy SMS elküldésével használhatják majd a kereső motorját. A keresés eredményét is SMS-ben kapják meg az előfizetők. A Yahoo ugyanakkor Search on Mobile szolgáltatását is kiterjesztette a WAP 2.0-t használó telefonokra is. Eddig ugyanis ez a keresési lehetőség kizárólag a HTML formátumot támogató készülékeken volt elérhető - olvasható az E-Commerce oldalán.
Az új szolgáltatást elindítását a Yahoo japán Shopping szolgáltatása előzte meg, amely révén a keresőóriás reménye szerint közel 2 millió árucikk válik majd megvásárolhatóvá mobiltelefonon keresztül. "Ázsiában és Európában növekszik azoknak a száma, akik egyre több mindenre használják telefonjaikat és ez arra sarkalt minket, hogy teljes körű mobilos kereskedelmi lehetőséget vezessünk be Ázsiában" - állítja Rob Solomon, a Yahoo Shoping alelnöke. "Bár ez még csak az első nagy dobásunk ezen a területen, nincs kétségem afelől, hogy megállja a helyét a piacon" - tette hozzá bizakodva.
Solomon szerint bár az elektronikus kereskedelem forgalma folyamatosan nő, a legtöbb értékesítés még mindig a hagyományos módon történik, tehát igencsak nagy lehetőség rejlik abban, hogy az internetes információkat a boltban vásárlókhoz is eljuttassák - írja az internetnews.com. "Tudjuk, hogy az emberek rengeteget kutakodnak az interneten, ezért szeretnénk, ha a jövőben ezt bármikor megtehetnék. Eddig ha nem számítógép előtt ülve akarták felhasználni az információkat a keresés eredményét ki kellett nyomtatniuk. Most viszont az előfizetők telefonjaik segítségével juthatnak a vásárlást segítő hasznos információkhoz SMS- vagy mobilos kereséseik révén" - nyilatkozta az alelnök-vezérigazgató.
SMS-ben olyan gyakran használt kifejezésekre lehet keresni, mint például a helyi információk, WiFi-kapcsolódási pontok, időjárás, részvény árfolyamok, napi horoszkópok, szótári meghatározások és irányítószámok. A keresőmogulok ígérete szerint szolgáltatásuk révén az úton lévő mobiltulajdonosok egy SMS elküldésével használhatják majd a kereső motorját. A keresés eredményét is SMS-ben kapják meg az előfizetők. A Yahoo ugyanakkor Search on Mobile szolgáltatását is kiterjesztette a WAP 2.0-t használó telefonokra is. Eddig ugyanis ez a keresési lehetőség kizárólag a HTML formátumot támogató készülékeken volt elérhető - olvasható az E-Commerce oldalán.
Az új szolgáltatást elindítását a Yahoo japán Shopping szolgáltatása előzte meg, amely révén a keresőóriás reménye szerint közel 2 millió árucikk válik majd megvásárolhatóvá mobiltelefonon keresztül. "Ázsiában és Európában növekszik azoknak a száma, akik egyre több mindenre használják telefonjaikat és ez arra sarkalt minket, hogy teljes körű mobilos kereskedelmi lehetőséget vezessünk be Ázsiában" - állítja Rob Solomon, a Yahoo Shoping alelnöke. "Bár ez még csak az első nagy dobásunk ezen a területen, nincs kétségem afelől, hogy megállja a helyét a piacon" - tette hozzá bizakodva.
Solomon szerint bár az elektronikus kereskedelem forgalma folyamatosan nő, a legtöbb értékesítés még mindig a hagyományos módon történik, tehát igencsak nagy lehetőség rejlik abban, hogy az internetes információkat a boltban vásárlókhoz is eljuttassák - írja az internetnews.com. "Tudjuk, hogy az emberek rengeteget kutakodnak az interneten, ezért szeretnénk, ha a jövőben ezt bármikor megtehetnék. Eddig ha nem számítógép előtt ülve akarták felhasználni az információkat a keresés eredményét ki kellett nyomtatniuk. Most viszont az előfizetők telefonjaik segítségével juthatnak a vásárlást segítő hasznos információkhoz SMS- vagy mobilos kereséseik révén" - nyilatkozta az alelnök-vezérigazgató.