Berta Sándor
Franciaországban terjeszkedik a német T-Online
A német vállalat Franciaországban és Spanyolországban bővíti DSL-hálózatát. A T-Online célja a beruházásokkal, hogy a közeljövőben megvethesse a lábát az egyre bővülő európai szélessávú internetpiacon.
A társaság jelenleg 15-20 százalékos piaci részesedéssel bír a francia és a spanyol nagy sávszélességű internetpiacon. Mint azt Rainer Beaujean, a cég vezetője elmondta, a T-Online a beruházásokkal világosan jelezni akarja a konkurens vállalatoknak, hogy Franciaországban a most végbemenő stratégiai változások után is számolni kell velük, illetve francia leányvállalatukkal a Club Internettel. Közlését azzal támasztotta alá, hogy a társaságnak immár saját DSL-hálózatta lesz.
A T-Online stratégiája három részből áll. Az első rész a DSL-csomagok értékesítése, amelyhez kapcsolódóan idén február elseje óta már VoIP-szolgáltatást is kínál a cég. A második rész az úgynevezett Triple Play-stratégia megvalósítása, vagyis hogy az ügyfél egyszerre jusson szélessávú internet- és telefon-hozzáféréshez, illetve más kommunikációs és szórakoztató elektronikai szolgáltatásokhoz, míg a stratégia harmadik részét a piacvezető pozíció megszerzése képezi.
A vállalat az utóbbi cél elérése érdekében az idén és 2007-ben legalább 800 millió, de legfeljebb 1 milliárd eurót akar befektetni a térségben. Ennek az óriási összegnek a feléből valósulna meg a hálózat kiépítése mindkét országban, amely később ADSL2+, illetve VDSL2-hálózattá alakulna át. Az összeg másik felét pedig a T-Online reklámcélokra, új, kedvezőbb árú csomagok kidolgozására és a további előfizetők megnyerésére fordítaná.
A Handelsblatt német gazdasági lap információi szerint Rainer Beaujean a Darmstadtban tartott sajtótájékoztatón elmondta, hogy az év végéig kiépülő DSL-hálózat a francia lakosság felének kielégítésére lesz képes. A T-Online teljes franciaországi szélessávú hálózatának a kiépítését a tervek szerint 2006 végéig befejezik.
Kiderült az is, hogy a vállalat az eddiginél jóval több ügyfelet akar szerezni. Jelenleg a Club Internetnek 260 ezer DSL-előfizetője van, harmaduk rendszeresen használja a VoIP-szolgáltatásokat is. Az év végén a T-Online tízmillió francia háztartás számára kínál majd VoIP-szolgáltatást. Kérdés, mit szól majd mindehhez az Európa harmadik legnagyobb internetpiacát jelenleg uraló Wanadoo cég, amely a France Telecom leányvállalata.
A társaság jelenleg 15-20 százalékos piaci részesedéssel bír a francia és a spanyol nagy sávszélességű internetpiacon. Mint azt Rainer Beaujean, a cég vezetője elmondta, a T-Online a beruházásokkal világosan jelezni akarja a konkurens vállalatoknak, hogy Franciaországban a most végbemenő stratégiai változások után is számolni kell velük, illetve francia leányvállalatukkal a Club Internettel. Közlését azzal támasztotta alá, hogy a társaságnak immár saját DSL-hálózatta lesz.
A T-Online stratégiája három részből áll. Az első rész a DSL-csomagok értékesítése, amelyhez kapcsolódóan idén február elseje óta már VoIP-szolgáltatást is kínál a cég. A második rész az úgynevezett Triple Play-stratégia megvalósítása, vagyis hogy az ügyfél egyszerre jusson szélessávú internet- és telefon-hozzáféréshez, illetve más kommunikációs és szórakoztató elektronikai szolgáltatásokhoz, míg a stratégia harmadik részét a piacvezető pozíció megszerzése képezi.
A vállalat az utóbbi cél elérése érdekében az idén és 2007-ben legalább 800 millió, de legfeljebb 1 milliárd eurót akar befektetni a térségben. Ennek az óriási összegnek a feléből valósulna meg a hálózat kiépítése mindkét országban, amely később ADSL2+, illetve VDSL2-hálózattá alakulna át. Az összeg másik felét pedig a T-Online reklámcélokra, új, kedvezőbb árú csomagok kidolgozására és a további előfizetők megnyerésére fordítaná.
A Handelsblatt német gazdasági lap információi szerint Rainer Beaujean a Darmstadtban tartott sajtótájékoztatón elmondta, hogy az év végéig kiépülő DSL-hálózat a francia lakosság felének kielégítésére lesz képes. A T-Online teljes franciaországi szélessávú hálózatának a kiépítését a tervek szerint 2006 végéig befejezik.
Kiderült az is, hogy a vállalat az eddiginél jóval több ügyfelet akar szerezni. Jelenleg a Club Internetnek 260 ezer DSL-előfizetője van, harmaduk rendszeresen használja a VoIP-szolgáltatásokat is. Az év végén a T-Online tízmillió francia háztartás számára kínál majd VoIP-szolgáltatást. Kérdés, mit szól majd mindehhez az Európa harmadik legnagyobb internetpiacát jelenleg uraló Wanadoo cég, amely a France Telecom leányvállalata.