Berta Sándor

Egyre több nő internetezik

Az eMarketer piackutató intézet munkatársai által készített legfrissebb felmérés szerint a következő öt évben a nők még inkább meg fogják hódítani a világhálót, ami kihatással lesz a tartalomszolgáltatókra is.

A gyengébb nem képviselői között fokozatosan nő az internet népszerűsége. 2004-ben a világhálón szörfölő emberek 51,6 százaléka volt nő. Szakemberek szerint az az időszak, amikor a nők nem értettek a számítógépekhez és az internethez lezárult és a jövőben egyre több nő fog böngészni a világhálón.

A tendencia főleg az Egyesült Államokban figyelhető meg. Amíg 1997-ben még az internetezők 65 százaléka férfi volt, addig 2004-re ez az érték 48,4 százalékra változott. A piackutató szakemberek előrejelzése szerint 2008-ra az arány még inkább a nők felé fog eltolódni és elérheti majd akár a 53,5-54 százalékot.

Hasonló folyamatok figyelhetők meg egyébként több más országban, így például Németországban is, ahol szintén egyre több a női internetező, ám itt még a felhasználók között a férfiak vannak túlsúlyban. Elemzők szerint azáltal, hogy egyre több nő ül le a számítógép elé és szörföl a világhálón, akaratlanul is hozzájárulnak ahhoz, hogy változzanak az interneten megjelenő tartalmak. A nők internetezési szokásai hatással vannak a világháló kulturális, szociális területeire, de például az elektronikus üzleti megoldásokra is. Végül mindez kihat az alkalmazott marketingre és kereskedelmi koncepciókra is.

A gazdaság számára persze előnyös, hogy emelkedik a női internetezők száma, hiszen a felmérések szerint a gyengébb nem képviselői - csakúgy, mint az életben - többet vásárolnak, több pénzt szeretnek költeni a világhálón, mint a férfiak. Emiatt egyre inkább előtérbe kerülhet a követező években az internet gazdasági szerepe, nőhet az online boltok száma, míg ezzel párhuzamosan némileg háttérbe szorulhat a világháló kulturális, kommunikációs és szórakoztatási szerepe.

Mindez azt eredményezheti, hogy a közeljövőben az interneten megjelenő cégeknek nem árt majd figyelniük a nők igényeire, kedvenc területeire is. Amelyik vállalat vagy portál ezen a területen előbb fog váltani, az lépéselőnybe kerülhet majd a többi weboldallal szemben.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • pemga #2
    "és milyen az arány a nők és férfiak között számszerüleg a világban?"

    Mondhatnánk, hogy tökmindegy. A lényeg (a portálok szempontjából), hogy a nők több pénzt hagynak ott. És ez ami biznyeszben a döntő tényező szokott lenni :).

    Szerintem akik a felmérést készítették, kicsit le vannak már maradva, ez már megtörtént :). A tartalmak már megváltoztak, a marketing eszközök már megváltoztak. De ez már akkor elkezdődött, amikor a net kiszabadult az (D)ARPA / akadémiai háló létéből, szóval nem mostanában :). Enyhén LOL jellegű állítások vannak, pl. "egyre inkább előtérbe kerülhet a követező években az internet gazdasági szerepe", bennem felmerül a kérdés: hol élnek ezek? Németországban már rég csődbe mentek a kisboltok akik nincsenek jelen, a nagyobb boltláncok is szenvednek a visszaeséstől. Egyes egyedül úgy tudtak megmaradni, ha minimum Ebay-en ott vannak.
  • Ackro #1
    és milyen az arány a nők és férfiak között számszerüleg a világban? és milyen arányban dolgoznak nők irodákban (azaz szgép közelben) mint kétkezi munkásként? valamint ha a nők érdeklődése az eddigi -a cikk szerint- inkább férfiaknak készült internetes honlapok iránt is nőtt, akkor miben és miért kellene egy átlag portál tartalmának változnia, ahhoz, hogy ez a növekedés méginkább felgyorsuljon? és miért kell egyáltalán felgyorsulnia?
    a hírekben többé nem lesz háború, halál, katasztrófa, bűnözés, csak bulvár meg makramétanfolyam?
    tiszta agyrém!
    ezek a felméréseket végző cégek miért nem húzzák már le magukat a nagy pöcegödörben a sok bluetoothos öltönyös-kosztümös údefontosvagyok menedzserrel együtt?
    mindet beszecskáznám! főleg amikor beleélik magukat, hogy értenek valamihez! na attól áll fel a szőr a hátamon!