Berta Sándor
Egyre több nő internetezik
Az eMarketer piackutató intézet munkatársai által készített legfrissebb felmérés szerint a következő öt évben a nők még inkább meg fogják hódítani a világhálót, ami kihatással lesz a tartalomszolgáltatókra is.
A gyengébb nem képviselői között fokozatosan nő az internet népszerűsége. 2004-ben a világhálón szörfölő emberek 51,6 százaléka volt nő. Szakemberek szerint az az időszak, amikor a nők nem értettek a számítógépekhez és az internethez lezárult és a jövőben egyre több nő fog böngészni a világhálón.
A tendencia főleg az Egyesült Államokban figyelhető meg. Amíg 1997-ben még az internetezők 65 százaléka férfi volt, addig 2004-re ez az érték 48,4 százalékra változott. A piackutató szakemberek előrejelzése szerint 2008-ra az arány még inkább a nők felé fog eltolódni és elérheti majd akár a 53,5-54 százalékot.
Hasonló folyamatok figyelhetők meg egyébként több más országban, így például Németországban is, ahol szintén egyre több a női internetező, ám itt még a felhasználók között a férfiak vannak túlsúlyban. Elemzők szerint azáltal, hogy egyre több nő ül le a számítógép elé és szörföl a világhálón, akaratlanul is hozzájárulnak ahhoz, hogy változzanak az interneten megjelenő tartalmak. A nők internetezési szokásai hatással vannak a világháló kulturális, szociális területeire, de például az elektronikus üzleti megoldásokra is. Végül mindez kihat az alkalmazott marketingre és kereskedelmi koncepciókra is.
A gazdaság számára persze előnyös, hogy emelkedik a női internetezők száma, hiszen a felmérések szerint a gyengébb nem képviselői - csakúgy, mint az életben - többet vásárolnak, több pénzt szeretnek költeni a világhálón, mint a férfiak. Emiatt egyre inkább előtérbe kerülhet a követező években az internet gazdasági szerepe, nőhet az online boltok száma, míg ezzel párhuzamosan némileg háttérbe szorulhat a világháló kulturális, kommunikációs és szórakoztatási szerepe.
Mindez azt eredményezheti, hogy a közeljövőben az interneten megjelenő cégeknek nem árt majd figyelniük a nők igényeire, kedvenc területeire is. Amelyik vállalat vagy portál ezen a területen előbb fog váltani, az lépéselőnybe kerülhet majd a többi weboldallal szemben.
A gyengébb nem képviselői között fokozatosan nő az internet népszerűsége. 2004-ben a világhálón szörfölő emberek 51,6 százaléka volt nő. Szakemberek szerint az az időszak, amikor a nők nem értettek a számítógépekhez és az internethez lezárult és a jövőben egyre több nő fog böngészni a világhálón.
A tendencia főleg az Egyesült Államokban figyelhető meg. Amíg 1997-ben még az internetezők 65 százaléka férfi volt, addig 2004-re ez az érték 48,4 százalékra változott. A piackutató szakemberek előrejelzése szerint 2008-ra az arány még inkább a nők felé fog eltolódni és elérheti majd akár a 53,5-54 százalékot.
Hasonló folyamatok figyelhetők meg egyébként több más országban, így például Németországban is, ahol szintén egyre több a női internetező, ám itt még a felhasználók között a férfiak vannak túlsúlyban. Elemzők szerint azáltal, hogy egyre több nő ül le a számítógép elé és szörföl a világhálón, akaratlanul is hozzájárulnak ahhoz, hogy változzanak az interneten megjelenő tartalmak. A nők internetezési szokásai hatással vannak a világháló kulturális, szociális területeire, de például az elektronikus üzleti megoldásokra is. Végül mindez kihat az alkalmazott marketingre és kereskedelmi koncepciókra is.
A gazdaság számára persze előnyös, hogy emelkedik a női internetezők száma, hiszen a felmérések szerint a gyengébb nem képviselői - csakúgy, mint az életben - többet vásárolnak, több pénzt szeretnek költeni a világhálón, mint a férfiak. Emiatt egyre inkább előtérbe kerülhet a követező években az internet gazdasági szerepe, nőhet az online boltok száma, míg ezzel párhuzamosan némileg háttérbe szorulhat a világháló kulturális, kommunikációs és szórakoztatási szerepe.
Mindez azt eredményezheti, hogy a közeljövőben az interneten megjelenő cégeknek nem árt majd figyelniük a nők igényeire, kedvenc területeire is. Amelyik vállalat vagy portál ezen a területen előbb fog váltani, az lépéselőnybe kerülhet majd a többi weboldallal szemben.