Gyurkity Péter
Eladásra kínálja PC üzletágát az IBM
Az IBM-hez közel álló források szerint a Nagy Kék - amely 1981-ben dobta piacra az első PC-t - szeretne megszabadulni PC üzletágától, és a jövőben a szervekre, illetve a csúcskategóriás számítógépekre koncentrál majd.
Bár a vállalat vezető helyét a személyi számítógépek terén már jó ideje a Dell, illetve a Hewlett-Packard foglalta el, a lépés egy hosszú időszak lezárását jelenti, amely lehetővé tette a PC elterjedését és népszerűsítését. A legtöbb elemző másfél milliárd dollár körüli összegre becsüli az üzletág értékét, amely nemcsak az asztali számítógépeket, hanem a laptopok, illetve a noteszgépek tervezését és gyártását is magában foglalja. Véleményük szerint az IBM lépése egyben annak felismerése, hogy a személyi számítógép mindennapos eszközzé vált, amelynek gyártása és forgalmazása manapság jóval kisebb hasznot hajt, mint annak idején. A bevétel legnagyobb részét pedig a Microsoft és az Intel teszi zsebre, amely cégek az általuk fejlesztett szoftverekkel és processzorokkal uralják a piacot.
Az IBM vezetését korábban éppen emiatt érte számos kritika, amikor a vállalat a két feltörekvőben lévő cégnek adott kizárólagos jogokat, és hagyta kicsúszni kezéből a vezető szerepet. Egyes elemzők azonban már egy évtizede sürgetik a céget, hogy váljon meg az üzletágtól, amely a többi részleghez képes alacsony bevételt produkált - az idei évre kevesebb mint 100 millió dolláros adózás előtti profitra számítanak, amely a cég összes bevételének 12 százaléka.
A Nagy Kékhez közel álló források szerint az üzletág iránt komolyan érdeklődik a Lenovo, amely Kína legnagyobb PC-gyártója - a korábban Legend néven ismert vállalat a teljes üzletágat felvásárolná. Az IBM szóvivője egyelőre nem erősítette meg a hírt.
Bár a vállalat vezető helyét a személyi számítógépek terén már jó ideje a Dell, illetve a Hewlett-Packard foglalta el, a lépés egy hosszú időszak lezárását jelenti, amely lehetővé tette a PC elterjedését és népszerűsítését. A legtöbb elemző másfél milliárd dollár körüli összegre becsüli az üzletág értékét, amely nemcsak az asztali számítógépeket, hanem a laptopok, illetve a noteszgépek tervezését és gyártását is magában foglalja. Véleményük szerint az IBM lépése egyben annak felismerése, hogy a személyi számítógép mindennapos eszközzé vált, amelynek gyártása és forgalmazása manapság jóval kisebb hasznot hajt, mint annak idején. A bevétel legnagyobb részét pedig a Microsoft és az Intel teszi zsebre, amely cégek az általuk fejlesztett szoftverekkel és processzorokkal uralják a piacot.
Az IBM vezetését korábban éppen emiatt érte számos kritika, amikor a vállalat a két feltörekvőben lévő cégnek adott kizárólagos jogokat, és hagyta kicsúszni kezéből a vezető szerepet. Egyes elemzők azonban már egy évtizede sürgetik a céget, hogy váljon meg az üzletágtól, amely a többi részleghez képes alacsony bevételt produkált - az idei évre kevesebb mint 100 millió dolláros adózás előtti profitra számítanak, amely a cég összes bevételének 12 százaléka.
A Nagy Kékhez közel álló források szerint az üzletág iránt komolyan érdeklődik a Lenovo, amely Kína legnagyobb PC-gyártója - a korábban Legend néven ismert vállalat a teljes üzletágat felvásárolná. Az IBM szóvivője egyelőre nem erősítette meg a hírt.