SG.hu

Juhász Károly lett a hírközlési fogyasztói jogok képviselője

[Netért] Április 1-én nevezte ki Pataki Dániel a Nemzeti Hírközlési Hatóság elnöke a hírközlési fogyasztói jogok képviselőjét a 36 éves Juhász Károly személyében. A Netért interjút is készített vele.

- Milyen megfontolások alapján döntöttek az Ön személye mellett?
- Ezt talán inkább azoktól kellene megkérdezni, akik kinevezésemről döntöttek, csak a rám jellemző szakmai előéletem tudom ismertetni.

- Elnézést, talán provokatív volt a kérdés, természetesen erre vagyunk kíváncsiak!
- Eredetileg szociológus és matematika-kémia szakos tanár vagyok. A kiválasztásnál talán szempont volt, hogy a feladatot ne technokrata, hanem kutatási tapasztalattal rendelkező, a társadalomban és a fogyasztói kérdések, problémái közt eligazodó személy lássa el. Ehhez jelent elõzetes tapasztalatot, hogy kutatási területen dolgoztam a Kopint-Datorg Rt.-nél és az internet területén pedig tanácsadóként az Elendernél.

- Április 1-én nevezték Önt ki, de eddig ez nem került nyilvánosságra. Vajon miért?
- Igen, mivel szerettük volna megvárni a Hivatal teljes felépítését, a hat főből álló munkatársi gárda és az irodai infrastruktúra kiépítését. A közvélemény tájékoztatása egy sajtótájékoztató keretében, várhatóan két héten belül meg fog történni.

- Mi a feladata a hírközlési fogyasztói jogok képviselő irodájának, és melyek a legelső feladatok, amelyekkel jelenleg foglalkoznak?
- Jelenlegi feladataink a szervezet felépítése és a munkafeltételek megteremtése, illetve az éves ún. munkaterv előkészítése. Ha ezen már túl leszünk, a hivatal feladata többrétű: elsősorban az általános fogyasztói problémák feltárása, elemzése, és ezek artikulálása a megelőzés érdekében. A fogyasztó érdekeket elemző és az ezzel kapcsolatos problémákat feltáró kutatás folytatása is feladatunk, és ezek alapján ajánlások és jelentések megfogalmazása az NHH Tanácsa felé. Ezzel kapcsolatban minden ötletet várunk és igénylünk is, a beérkező ötleteket és véleményeket feldolgozzuk. Eddig ilyen kutatásokat csak szolgáltatók végeztek, főleg ügyfél elégedettségi méréseket, saját üzleti érdekükben.

- Van-e nyilvános elérhetősége az irodának?
- Még nincs, ezért is vártuink a nyilvánosság elé lépéssel, de természetesen lesz, ahova az ötleteket és véleményeket várjuk majd. Itt kell, hogy elmondjam, a Hivatal nem panasziroda, és nincs hatósági jogköre, a fogyasztókat érintő generális problémák a kutatási területünk. A beérkező egyéni panaszokban nem tudunk eljárni, legfeljebb megmondani, panaszával hova forduljon a bejelentő, és itt, és így segíteni.

- Van-e már olyan konkrét kérdés, amivel foglalkozik?
- Igen, van több ilyen is, de erről nem szeretnék még nyilatkozni, amíg nem tárjuk fel a kérdést és nem fogalmazzuk meg álláspontunkat.

- Milyen szintű státusznak felel meg az Ön pozíciója a köztisztviselői hierarchiában?
- Minisztériumi főosztályvezetőinek, bár a törvény erről a státuszról mivel egyedi, nem rendelkezik.

- Ismeri a NETÉRT Egyesületet és mit gondol szervezetünkről?
- Mint magánember, első fellépése óta ismerem az Egyesület nevét, de csak az utóbbi időszakban - amióta magam is fogyasztóvédelmi feladatokra készülök - figyeltem tevékenységüket. Jelenleg az együttműködés és a társadalmi kapcsolati rendszer felépítése is folyik, ezek közt megemlíthetem az Infórumot és az Infomoderátor irodát, de remélem, a NETÉRT-tel is jó együttműködést tudunk kialakítani.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Pheel #3
    Ez sem fog semmit elérni sajnos
  • Mike #2
    egy újabb szagember
    dísznek
  • [HUN]PAStheLoD #1
    ha nem panasziroda ez a csávó és a bandája .. akkor mit is akarnak csinálni? "elemzünk , kutatunk, kérdéseket tárunk fel , meg artikulálunk " hát én ezt egymagam is megteszem , nem kell nagy ész ahhoz , hogy észrevegye az ember , hogy magyarhonban a net kurva drága s kurva szar .. fogyasztók meg csak fognyak (ja mer a népességből kerülnek ki azé')