Gyurkity Péter

Nem állnak meg a Tesla autói a kereszteződésekben

A bétaverzió hatósági aggályokat váltott ki, így most több tízezer példányt frissítenek.

A Tesla kapcsán nemrég írtunk arról, hogy partnerük, a Panasonic, jobb akkumulátorokkal igyekszik javítani saját pozícióján, ezután viszont arról olvashattunk, hogy bekapcsolt autopilot mellett okozott balesetet egy sofőr. Most egyszerre több hír futott be, ezeken futunk gyorsan végig.

A tengerentúlon a napokban jelent meg az illetékes hatóság, az NHTSA, újabb jelentése, amelyben egy további veszélyforrásra hívják fel a figyelmet. Eszerint a Model S, X, 3 és Y esetében egyre gyakrabban alkalmazott Full Self-Driving (Beta) jelenleg érvényes változata bizonyos körülmények között nem állítja meg az autót a stoptáblával ellátott kereszteződésekben, vagyis ezen járművek lassan, 4 és 12 km/h közötti sebességgel átgurulnak azokon, ami viszont balesetveszélyes lehet. A Tesla ezt követően beleegyezett abba, hogy az érintett autók szoftverét ismét frissítsék, kikapcsolva ezen funkciót, bár azt gyorsan megjegyezték, hogy a vásárlók részéről eddig nem érkezett semmilyen, ezzel kapcsolatos negatív észrevétel, baleseti jelentés, vagy jótállási igény.

A szintén nemrég közzétett, tavalyi évre vonatkozó pénzügyi jelentésben megjegyezték, hogy a béta egyre több amerikai autón elérhető, a szám akkor már csaknem 60 ezer darab volt, így most ezen példányokat kell frissíteni, hogy elkerüljék a további bonyodalmakat. Elon Musk a bejelentés kapcsán most kiemelte, hogy szerinte nem veszélyes a funkció, mivel ez csak abban az esetben engedélyezi a lassú átgurulást, amennyiben nem látható semmilyen egyéb jármű vagy gyalogos a kereszteződésben, viszont így is eleget tesznek a hatóság kérésének – ez szükséges is lesz, hiszen a másik fél az érvényben lévő szövetségi törvényre hivatkozik, amely szerint nem lehet olyan járművet értékesíteni az amerikai piacon, amely (akár szándékos módon) észszerűtlen, felesleges módon vezethet biztonsági problémához.

Ausztráliában eközben az eltúlzott értékesítési adatok miatt áll a bál, kiderült ugyanis, hogy bár a 2020-as szinthez képest kiugró növekedés igaz volt, a cég tévesen összeadta a két év összesített adatát, így 2021-re vonatkozóan 12 ezer darab helyett egy 15 ezres számot mutattak fel, amit csak napokkal később korrigáltak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • defiant9 #18
    "Nem a Tesla produkál jobb eredményeket, hanem a Teslát vezető emberek, akiket a vezetéstámogató rendszerek segítenek"
    Az állításom Tesla márkájú járművekre vonatkozik autopilot on/off módot aggregálva.

    "Ez az ami ordas hazugság, mert voltak érveim"
    Kérek egyetlenegy tény adatot ami cáfolja az állításom és az amögé tett tény adatokat. Én csak azt látom hogy kétségbeesetten hadakozol az általad kitalált szalmabábbal, de ez pótcselekvés, amivel próbálod oldani a benned kognitív disszonanciát. Számok tekintetében ismét alul maradtál.
  • NEXUS6 #17
    Pongyolán fogalmazol baxki!
    Nem a Tesla produkál jobb eredményeket, hanem a Teslát vezető emberek, akiket a vezetéstámogató rendszerek segítenek. És csak ott, ahol ezek működnek. Kb mintha arról hoznál statisztikát, hogy a gazdagemberek mennyivel többet költenek, és ők mozgatják a gazdaságot, a hozzájuk képest szegényeket meg ki kéne tiltani. Nonszensz!

    "Tehát a konkrét megállításommal szemben nincs érdemi érved, ami így megáll, és akkor itt ennyi is. Ismét belebuktál a kötözködési kísérletedbe, bár ahogy már írtam végső soron meg sem próbáltad cáfolni, csak próbálsz folyamatosan egy szalmabábod felállítani, akivel harcolhatsz. Szánalmas vagy még mindig."
    Ez az ami ordas hazugság, mert voltak érveim, és ez a megjegyzésed gyak kimeríti a személyeskedés fogalmát is.
    Épp te vagy aki a felvetéseimre nem tudsz egy épkézláb érvet összehozni! XD
  • defiant9 #16
    "Mégegyszer mondom, hogy végre te is értsd, nem produkálnak a robikocsik jobb statisztikát"
    Ki állított ilyet? Azt mondtam hogy a Tesla jobb statisztikát produkál mint az emberek (átlaga), tehát ilyen elv mentén igazán lehet tőlük megvonni azt hogy a közúton üzemeljenek. Ezt eddig nem sikerült cáfolnod, nem tudtál olyan statisztikát felmutatni ami ennek ellenkezőjét tartalmazná. Tehát még mindig várom a számaid. Szavakkal továbbra sem sokra mész a tényekkel szemben.

    "Lehet itt hisztériáznod, hazudoznod"
    Idézd be az állításom ami szerinted hazugságot tartalmaz, és kérem mellé a tényt ami alapján hazugságnak minősül.
    Amennyiben ilyet nem tudsz akkor sokadszorra is csak azt látjuk hogy te vagy aki hazudott ezen kijelentésével.
  • NEXUS6 #15
    Beszélsz összevissza! Ismétlem a konkrét kijelentésedet:
    "De már így is jobb baleseti statisztikákat produkál mint az emberek."
    Mégegyszer mondom, hogy végre te is értsd, nem produkálnak a robikocsik jobb statisztikát, hanem azok az emberek produkálHATnak jobbat, akik támaszkodnak a vezetéstámogató rendszerekre, azoknáknál, akik nem. Ez azonban a statisztikádból konkrétan nem derül ki, mert az torzított, asszerint, hogy olyan helyzetekre korlátozódik a vezetéstámogató rendszerek használata, ahol eleve az emberek önmagukban jobb eredményeket produkálnak az átlaghoz képest.
    Ennyi.
    Lehet itt hisztériáznod, hazudoznod, személyeskedned, de láthatóan egyszerűen zéró vitakészséged van, érdemi válaszra nem vagy képes, ezt ismerd be végre! XD
  • NEXUS6 #14
    Breaking News!!!
    Az NHTSA a Tesla nyomására megváltoztatta a közlekedési szabályokat, új táblát vezetett be.

    XD
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2022.02.10. 17:20:59
  • defiant9 #13
    "Ácsi, te a robikocsik nagy evangelizátorának szerepében tetszelegsz "
    Tehát a konkrét megállításommal szemben nincs érdemi érved, ami így megáll, és akkor itt ennyi is. Ismét belebuktál a kötözködési kísérletedbe, bár ahogy már írtam végső soron meg sem próbáltad cáfolni, csak próbálsz folyamatosan egy szalmabábod felállítani, akivel harcolhatsz. Szánalmas vagy még mindig.
    Fenntartom, hogy a STOP tábla az emberek miatt készült, a gép a parallel szenzorrendszerének jellegéből fakadóan nem igényli ezt az statikus korlátozási formát. (nem lesz jobb/rosszabb a tábla hatására, míg az ember igen)
  • NEXUS6 #12
    Ácsi! Gyerekek ne csináljuk már ezt.
    Az 5. szintű járműnél a benne ülők SOHA nem vezetnek. A 4. nél a képességei korlátozottak, hogy hol tud elmenni a kocsi, de ott sem!
    A 3. nál van az, hogy a vezető még átveheti a vezetést, ha a rendszer felszólítja.
    2-ig meg MINDÍG az ember vezet. Ennyi.

    Az, hogy kísérleti szinten, esetenként és jelenleg általánosan nem szabályozottan képes a jármű korlátozott önvezetésre, elvileg, de az előbbiek miatt törvényileg nem feljogosítottan és műszakilag/technikailag sem teljes mértékben bevizsgálva már létezik ilyen önálló működésre képes (gyak 3. szint) autó, még nem azt jelenti, hogy itt van az önvezető kánaán az 5. szinttel!

    https://www.sae.org/blog/sae-j3016-update
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2022.02.09. 10:32:20
  • NEXUS6 #11
    Ácsi, te a robikocsik nagy evangelizátorának szerepében tetszelegsz és máshol megengedsz magadnak olyan kijelentéseket mint: "De már így is jobb baleseti statisztikákat produkál mint az emberek." Ami egy nagy BS, tekintve, hogy nincs önállóan vezető jármű jelenleg!!!

    Az, hogy van olyan funkció, amelyben a fejlett vezetéstámogató rendszerek esetenként jobb eredményt produkálnak, mint az ember, nem azt jelenti, hogy mindenben kell vagy egyáltalán képesek is az embert helyettesíteni és emiatt a közlekedési szabályok átírhatók, vagy felülbírálhatók. Attól, hogy van néhány kocsiban automata fék, fejlett, követési távolságot biztosító tempomat még nem kell/lehet a KRESZ szabályokat átírni!
  • defiant9 #10
    "Hiába próbálod az emberrel szembeállítani ezeknek a rendszereknek a képességeit és kihozni, hogy jobbak mint egy rossz sofőr.."
    Egy Tesla minden emberi sofőrnél gyorsabban tud balra, jobbra és hátranézni egy kereszteződésben. Az állításom ennyi. Ezt tartom is. Emiatt - sokszor - nincs számára értelme a STOP táblának/megállásnak amit a lassabb-an 'scan'-elő emberek miatt tettek ki, hogy elvegyék tőle még a mérlegelés jogát is.
    Nem látom hogy ezt a logikát sikerült volna cáfolnod, igazándiból meg sem próbáltad, csak elkezdtél valami olyannal vitatkozni amit én nem is mondtam. Lol.
  • kvp #9
    A Google fele megoldas mukodik. Nem mindenhol, de ahol elerheto a szolgaltatas, ott tenyleg vezeto nelkul jarnak. Tehat van 5-os szintu jarmu, csak korlatozott regiokban es foleg taxikent erheto el.

    A Teslanak tobbfajta FSD rendszere van. Van a hagyomanyos drive assist, ami csak segiti a sofort. Van a navigate on autopilot, ahol a teljes lefedett utvonalat levezeti a kocsi es van a betas navigate on autopilot ami alacsony rendu utakon is mukodik es amit nem engedelyeznek minden kocsin, ezek mar tenyleg onvezetoek, de a sofor biztonsagi soforkent ott kell hogy uljon, mert a szoftver meg beta allapotu. Raadasul annak az embernek kell ott ulnie a kormany mogott aki az FSD beta szerzodest alairta.

    Az EU-n belul egebkent csak az alapszintu drive assist erheto el, jogszabalyilag letiltottak a tobbit amig a nemet autoipar nem tudja utolerni az amerikai cegeket.

    Egyebkent ugyanugy jart el a Google is, amikor a sajat onvezeto kocsijat fejlesztette, biztonsagi soforokkel jartak a kocsik amig eleg stabil nem lett a szoftver, de ok fizettek is nekik, nem forditva. Azota hogy kesz lett viszont nem kell a sofor sem. A Tesla is ide szeretne eljutni es nincs annyira messze mint azt sokan gondoljak.

    Egyebkent most itt tartunk:
    https://www.youtube.com/watch?v=1BsWFzgUBQY
    https://www.youtube.com/watch?v=AHdKm0kW4l0

    Tehat nem az a kerdes, hogy lehet-e onvezeto autot kesziteni, hanem hogy mikor terjednek el...