Gyurkity Péter
Nagy hatótávval jön a Lucid Air
Az e-luxusautó még a Tesla Model S erre kihegyezett változatát is maga mögé utasítja.
Az elektromos autók szegmensében nem túl sok luxustípusról számolhattunk eddig be, bár az árak és a belső kialakítás alapján több fejlesztést is ide sorolhatnánk. Legutóbb arról írtunk, hogy hibridként tér vissza a Lamborghini Countach, most azonban egy kisebb szereplő tisztán elektromos megoldása nyerte el az elemzők tetszését.
A hónap közepén jelent meg a hivatalos bejelentés, amelyben a tengerentúli illetékes hatóság kedvező véleményéről számoltak be. Ebben azt emelték ki, hogy az EPA odaát 836 km-ben határozta meg a Lucid Air Dream Edition R hatótávját, amely ezzel kereken 160 km-rel nagyobb, mint amit a Tesla Model S Long Range esetében már láthattunk. Ezzel rögtön nagyot léptek előre a piaci esélyek terén, bár a cég kifejezetten a luxusszegmenst célozza meg, vagyis a darabszám tekintetében fel sem veszik a kesztyűt a Tesla fejlesztéseivel szemben, belátható ideig megmaradnak a viszonylag szűk piaci szelet mellett. Hozzáteszik ehhez, hogy minden tekintetben a nagyobb hatékonyságot célozzák meg, ez azonban nyilván csak a hétköznapokban lesz visszaigazolható.
Ami az egyes változatokat illeti, a gyártó összesen 3 eltérő példánnyal készül, ezek sorrendben a Lucid Air Dream Edition Range, a Lucid Air Dream Edition Performance, valamint a Lucid Air Grand Touring névre hallgatnak. A bejelentésben mellékelt táblázatban az EPA által becsült hatótáv mellett a puszta erőt tüntetik még fel, ez a fenti sorrend szerint 933, 1111, illetve kereken 800 lóerő, bár a hatótáv az alkalmazott kerekek pontos fizikai méretétől is függ. Az autók mellett az energiatárolás, valamint a technológia területére koncentrálnának, ezzel kapcsolatban felmerül többek között a komplett akkumulátor-csomagok értékesítése, mégpedig az e-versenycsapatok részére. Az első körben nyilván az ismertséget és a népszerűséget kell majd megteremteniük, ebben segít az eddig összegyűjtött 4,4 milliárd dollár.
Jövőre jönne el az első nagy lépés, 2022-ben ugyanis összesen 20 ezer példányt szállítanának le, bár még nem számítanak tiszta profitra.
Az elektromos autók szegmensében nem túl sok luxustípusról számolhattunk eddig be, bár az árak és a belső kialakítás alapján több fejlesztést is ide sorolhatnánk. Legutóbb arról írtunk, hogy hibridként tér vissza a Lamborghini Countach, most azonban egy kisebb szereplő tisztán elektromos megoldása nyerte el az elemzők tetszését.
A hónap közepén jelent meg a hivatalos bejelentés, amelyben a tengerentúli illetékes hatóság kedvező véleményéről számoltak be. Ebben azt emelték ki, hogy az EPA odaát 836 km-ben határozta meg a Lucid Air Dream Edition R hatótávját, amely ezzel kereken 160 km-rel nagyobb, mint amit a Tesla Model S Long Range esetében már láthattunk. Ezzel rögtön nagyot léptek előre a piaci esélyek terén, bár a cég kifejezetten a luxusszegmenst célozza meg, vagyis a darabszám tekintetében fel sem veszik a kesztyűt a Tesla fejlesztéseivel szemben, belátható ideig megmaradnak a viszonylag szűk piaci szelet mellett. Hozzáteszik ehhez, hogy minden tekintetben a nagyobb hatékonyságot célozzák meg, ez azonban nyilván csak a hétköznapokban lesz visszaigazolható.
Ami az egyes változatokat illeti, a gyártó összesen 3 eltérő példánnyal készül, ezek sorrendben a Lucid Air Dream Edition Range, a Lucid Air Dream Edition Performance, valamint a Lucid Air Grand Touring névre hallgatnak. A bejelentésben mellékelt táblázatban az EPA által becsült hatótáv mellett a puszta erőt tüntetik még fel, ez a fenti sorrend szerint 933, 1111, illetve kereken 800 lóerő, bár a hatótáv az alkalmazott kerekek pontos fizikai méretétől is függ. Az autók mellett az energiatárolás, valamint a technológia területére koncentrálnának, ezzel kapcsolatban felmerül többek között a komplett akkumulátor-csomagok értékesítése, mégpedig az e-versenycsapatok részére. Az első körben nyilván az ismertséget és a népszerűséget kell majd megteremteniük, ebben segít az eddig összegyűjtött 4,4 milliárd dollár.
Jövőre jönne el az első nagy lépés, 2022-ben ugyanis összesen 20 ezer példányt szállítanának le, bár még nem számítanak tiszta profitra.