Gyurkity Péter

Növekszik az érdeklődés az e-autók iránt

Ebben viszont továbbra is nagy szerepe van a különböző kormányzati lépéseknek.

Érdekes felmérés látott napvilágot, amelyben az amerikai vásárlók érdeklődésének szintjét igyekeztek felmérni, különös tekintettel a Biden-adminisztráció által eddig bejelentett újabb programokra, azok várható hatására. Ebből kiderült, hogy a nagy többség kifejezetten érdeklődik a szegmens iránt, viszont a teljes elfogadottságtól, a mainstream jelleg elnyerésétől még messze vagyunk.

Nemrég számoltunk be arról, hogy elkészült a Cadillac Lyriq, amely jövőre jelenik meg a piacon, ezzel egy újabb hagyományos szereplő ered a Tesla nyomába. Nem véletlen, hogy most készült el a Cars.com saját felmérése, amelyben már kiemelik, hogy növekszik az érdeklődés a terület iránt, hiszen a tengerentúlon a potenciális vásárlók kétharmada követi figyelemmel a fejleményeket, bár a képet beárnyékolja, hogy tavaly a portálon végrehajtott keresések alig 1 százaléka vonatkozott ilyen fejlesztésekre. Legalább ilyen fontos, hogy 2020-ban a jelentős piacok közül egyedül az USA-ban csökkent az értékesítések száma, miközben globálisan 45 százalékos ugrást regisztráltak.

A jelek szerint a terepjárók számítanak az igazán kulcsfontosságú tényezőnek, rengeteg vásárló várja ezek felbukkanását – nagyjából 20 százalék tart ki a hagyományos autók mellett pusztán azért, mert valamilyen SUV-t szeretne beszerezni. A legnagyobb visszatartó tényező viszont továbbra is az ár, 34 százalék jelölte ezt meg a legfontosabb problémaként, 32-32 százalék viszont a hatótávot, valamint a töltőállomások hiányát kifogásolta. Ez utóbbin változtatna a Biden-terv, amely az infrastrukturális fejlesztések részeként az évtized végéig félmillió állomás kiépítését támogatná, összesen 174 milliárd dollárt költve az e-autózás területére.

A Tesla példája legalább ilyen élesen jelzi számunkra, hogy a kormányzati lépések továbbra is nagy szerepet játszanak a szegmens kiterjesztésében. A cég most közölte első negyedéves eredményét, ebből többek között az derül ki, hogy az úgynevezett kreditek értékesítése nélkül még mindig veszteséges lenne a vállalat, a gyártás és az eladások tehát önmagukban még mindig nem elegendőek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!