Gyurkity Péter
A középkategóriát célozza meg az Intel Arc
Az Intel első izmosabb grafikus vezérlője a felső-középkategóriás riválisok ellen indul harcba.
Nem is olyan rég számoltunk be arról, hogy hivatalosan is bemutatkozott az Intel Arc, amely saját nevével a cég teljes családját lefedi, az elmondottakból pedig az is kiderült, hogy ezen a vonalon belül számos eltérő, egymást követő megoldásra számíthatunk. Most ismét külsős forrás árulta el, hogy az első fejlesztés pontosan mely riválisokat célozza meg.
Greymon55 meglehetősen gyakran szerepel híreinkben, az illető ugyanis rendre olyan részletekről számol be, amelyek érdekesnek, később pedig megbízhatónak, valósnak bizonyulnak. A múlt hét elején a szokásos rövid bejegyzésben például arról olvashattunk, hogy az Alchemist névre keresztelt, sorrendben első izmosabb fejlesztés közvetlenül a GeForce RTX 3070 és a Radeon RX 6700 XT ellen szállna versenybe, vagyis az első lépés keretében a felső-középkategóriát veszik célkeresztbe, ami logikus lépésnek tűnik, hiszen ezen a területen bőven lesz idejük az abszolút csúcskategória meghódítására, a riválisok komoly előnyének ledolgozására. Az értesülés nagyjából egybevág azzal, amit korábban láthattunk, hiszen eleinte egy, maximum 512 számítási egységet magába foglaló típusról szólt a fáma, később pedig egy, még a mérnököknek szánt prototípus bukkant fel, 448 egységgel, ami alig 5 százalékkal maradt el az RTX 3070 szintjétől.
Az állítólag most szemügyre vett, kizárólag belső használatra szánt prezentációban szintén több eltérő változat piacra dobásáról írnak, ezek fogyasztása 175 és 225 watt között lenne, a kiszemelt célpontok között pedig a fent említett két típus szerepel. Ezt nyilván a későbbiekben fejelnék meg a közvetlen utódokkal, amelyek a Battlemage, a Celestial, valamint a Druid néven szerepelnek a hivatalos bemutató során ismertetett menetrendben, bár a cég időközben azt is megerősítette, hogy a játék-fanatikusok igényeinek jobb kiszolgálása érdekében lehetővé teszik a túlhúzást, támogatják a DirectX 12 Ultimate API minden meglévő funkcióját, az Xe Super Sampling révén pedig közvetlenül szállnak harcba az nVidia DLSS 2.0 és az AMD FidelityFX Super Resolution ellen.
Az első generáció tagjai 6 nanométeren készülnek majd a TSMC jóvoltából, ezek a jelek szerint a fogyasztás-teljesítmény mutató terén legalább 50 százalékos ugrást hoznak majd magukkal az első Xe-változathoz képest.
Nem is olyan rég számoltunk be arról, hogy hivatalosan is bemutatkozott az Intel Arc, amely saját nevével a cég teljes családját lefedi, az elmondottakból pedig az is kiderült, hogy ezen a vonalon belül számos eltérő, egymást követő megoldásra számíthatunk. Most ismét külsős forrás árulta el, hogy az első fejlesztés pontosan mely riválisokat célozza meg.
Greymon55 meglehetősen gyakran szerepel híreinkben, az illető ugyanis rendre olyan részletekről számol be, amelyek érdekesnek, később pedig megbízhatónak, valósnak bizonyulnak. A múlt hét elején a szokásos rövid bejegyzésben például arról olvashattunk, hogy az Alchemist névre keresztelt, sorrendben első izmosabb fejlesztés közvetlenül a GeForce RTX 3070 és a Radeon RX 6700 XT ellen szállna versenybe, vagyis az első lépés keretében a felső-középkategóriát veszik célkeresztbe, ami logikus lépésnek tűnik, hiszen ezen a területen bőven lesz idejük az abszolút csúcskategória meghódítására, a riválisok komoly előnyének ledolgozására. Az értesülés nagyjából egybevág azzal, amit korábban láthattunk, hiszen eleinte egy, maximum 512 számítási egységet magába foglaló típusról szólt a fáma, később pedig egy, még a mérnököknek szánt prototípus bukkant fel, 448 egységgel, ami alig 5 százalékkal maradt el az RTX 3070 szintjétől.
Az állítólag most szemügyre vett, kizárólag belső használatra szánt prezentációban szintén több eltérő változat piacra dobásáról írnak, ezek fogyasztása 175 és 225 watt között lenne, a kiszemelt célpontok között pedig a fent említett két típus szerepel. Ezt nyilván a későbbiekben fejelnék meg a közvetlen utódokkal, amelyek a Battlemage, a Celestial, valamint a Druid néven szerepelnek a hivatalos bemutató során ismertetett menetrendben, bár a cég időközben azt is megerősítette, hogy a játék-fanatikusok igényeinek jobb kiszolgálása érdekében lehetővé teszik a túlhúzást, támogatják a DirectX 12 Ultimate API minden meglévő funkcióját, az Xe Super Sampling révén pedig közvetlenül szállnak harcba az nVidia DLSS 2.0 és az AMD FidelityFX Super Resolution ellen.
Az első generáció tagjai 6 nanométeren készülnek majd a TSMC jóvoltából, ezek a jelek szerint a fogyasztás-teljesítmény mutató terén legalább 50 százalékos ugrást hoznak majd magukkal az első Xe-változathoz képest.