Berta Sándor
Akár nyolc chipgyárat is Európába hozna az Intel
A társaság első embere egyre több dolgot ígér a beruházások megvalósulása esetén, de csak akkor, ha az adott ország viseli a költségek majdnem felét.
Pat Gelsinger, az Intel vezérigazgatója márciusban bejelentette, hogy Arizonában két új üzemet építenek fel 20 milliárd amerikai dollárért. Az üzletember ezután május elején Európában arról tárgyalt többek között Peter Altmaier német gazdasági miniszterrel, Markus Söder bajor miniszterelnökkel és Thierry Bretonnal, az Európai Unió belső piacokért és szolgáltatásokért felelős biztosával, hogy milyen feltételek teljesülése esetén építhetnék fel a kontinensen az új létesítményüket. Az Intel menedzsmentje ehhez 8 milliárd euró állami támogatást kért.
Drezda és a bajorországi Penzing mellett Franciaország és a Benelux államok is szóba jöhetnek az új gyárak helyszíneként. Gelsinger június végén Emmanuel Macron francia elnöknek és Angela Merkel német kancellárnak már 6-8 rendkívül korszerű üzemet említett, amelyek összesen 100 milliárd dollárba kerülnének, ehhez azonban körülbelül 40 milliárd dollár támogatást kért. Az üzletember ezután találkozott Hollandia, Belgium és Olaszország miniszterelnökével, Francia- és Németország mellett ugyanis ez a három állam jöhet szóba az új létesítmények helyszíneként.
Gelsinger az IAA Mobility nevű konferencián azt mondta, hogy a félvezetők egyre fontosabbá válnak és a prémium kategóriás autókba szükséges chipek anyagköltségeinek aránya 2030-ra a mostani 4 százalékról 20 százalékra fog emelkedni. Félvezetők nélkül nem lehet majd megépíteni az Audi, a BMW és a Mercedes hálózatba kötött gépkocsijait. Szinte minden bemutatott innovációhoz szükség van nagy teljesítményű chipekre - az asszisztens rendszereknek éppúgy, mint a képernyőknek. A járművekbe beépíthető chipek piaca tíz esztendőn belül 115 milliárd amerikai dolláros lesz. Ez több mint a kétszerese a mostaninak.
Az Intel vezetője leszögezte, hogy az európai chipgyár számára Németország és Franciaország mellett Lengyelország is szóba jöhet helyszínként. Amennyiben kiválasztották a nyertes államot, akkor ott akár nyolc üzemet is felépíthetnek. De ehhez a projekthez szükség van az Európai Unió és a tagországok támogatására. Ázsiában a félvezető-gyártók költségeinek körülbelül 40 százalékát az adott állam viseli. Európa és az Intel versenyképességéhez biztosítani kell ezt a szintet.
Pat Gelsinger, az Intel vezérigazgatója márciusban bejelentette, hogy Arizonában két új üzemet építenek fel 20 milliárd amerikai dollárért. Az üzletember ezután május elején Európában arról tárgyalt többek között Peter Altmaier német gazdasági miniszterrel, Markus Söder bajor miniszterelnökkel és Thierry Bretonnal, az Európai Unió belső piacokért és szolgáltatásokért felelős biztosával, hogy milyen feltételek teljesülése esetén építhetnék fel a kontinensen az új létesítményüket. Az Intel menedzsmentje ehhez 8 milliárd euró állami támogatást kért.
Drezda és a bajorországi Penzing mellett Franciaország és a Benelux államok is szóba jöhetnek az új gyárak helyszíneként. Gelsinger június végén Emmanuel Macron francia elnöknek és Angela Merkel német kancellárnak már 6-8 rendkívül korszerű üzemet említett, amelyek összesen 100 milliárd dollárba kerülnének, ehhez azonban körülbelül 40 milliárd dollár támogatást kért. Az üzletember ezután találkozott Hollandia, Belgium és Olaszország miniszterelnökével, Francia- és Németország mellett ugyanis ez a három állam jöhet szóba az új létesítmények helyszíneként.
Gelsinger az IAA Mobility nevű konferencián azt mondta, hogy a félvezetők egyre fontosabbá válnak és a prémium kategóriás autókba szükséges chipek anyagköltségeinek aránya 2030-ra a mostani 4 százalékról 20 százalékra fog emelkedni. Félvezetők nélkül nem lehet majd megépíteni az Audi, a BMW és a Mercedes hálózatba kötött gépkocsijait. Szinte minden bemutatott innovációhoz szükség van nagy teljesítményű chipekre - az asszisztens rendszereknek éppúgy, mint a képernyőknek. A járművekbe beépíthető chipek piaca tíz esztendőn belül 115 milliárd amerikai dolláros lesz. Ez több mint a kétszerese a mostaninak.
Az Intel vezetője leszögezte, hogy az európai chipgyár számára Németország és Franciaország mellett Lengyelország is szóba jöhet helyszínként. Amennyiben kiválasztották a nyertes államot, akkor ott akár nyolc üzemet is felépíthetnek. De ehhez a projekthez szükség van az Európai Unió és a tagországok támogatására. Ázsiában a félvezető-gyártók költségeinek körülbelül 40 százalékát az adott állam viseli. Európa és az Intel versenyképességéhez biztosítani kell ezt a szintet.