Berta Sándor
Korlátozza a reklámokat a YouTube
A videomegosztó jelentős mértékben átalakítja a hirdetési lehetőségeket.
Az Axios számolt be elsőként a YouTube rendszerét érintő közeljövőbeli változásokról. Az elképzelések alapján a jövőben a platformon nem lesznek majd alkohol-, szerencsejáték-, sportfogadási, kaszinó- és vényköteles gyógyszer-reklámok, valamint politikai tartalmak. A szolgáltatás ugyanis jelentős mértékben korlátozná a vitatott témákkal kapcsolatos hirdetési lehetőségeket. A módosítás csak a portál egy részét fogja érinteni, ahol a legértékesebb és a legnagyobb reklámfelületei vannak. Ez a rész pedig a Masthead nevű felület, amely a kezdőoldal jól látható jobb felső sarka.
A Google szóvivője megerősítette az információkat. A YouTube azért döntött a változtatás mellett, mert hiszi, hogy a lépésnek köszönhetően a felhasználók jobb tapasztalatokat szereznek majd. A szóvivő hozzátette, hogy rendszeresen felülvizsgálják a hirdetésekkel kapcsolatos követelményeket azért, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy egyaránt megfelelnek a reklámozók és a felhasználók igényeinek. A politikai, a választási és az egyéb hirdetésekre vonatkozó irányelvet következetesen betartják majd - a politikai hovatartozástól függetlenül. Azok a partnerek, akik elfogadják a módosításokat, továbbra is számos reklámlehetőség és -formátum közül választhatnak.
Az Axios számolt be elsőként a YouTube rendszerét érintő közeljövőbeli változásokról. Az elképzelések alapján a jövőben a platformon nem lesznek majd alkohol-, szerencsejáték-, sportfogadási, kaszinó- és vényköteles gyógyszer-reklámok, valamint politikai tartalmak. A szolgáltatás ugyanis jelentős mértékben korlátozná a vitatott témákkal kapcsolatos hirdetési lehetőségeket. A módosítás csak a portál egy részét fogja érinteni, ahol a legértékesebb és a legnagyobb reklámfelületei vannak. Ez a rész pedig a Masthead nevű felület, amely a kezdőoldal jól látható jobb felső sarka.
A Google szóvivője megerősítette az információkat. A YouTube azért döntött a változtatás mellett, mert hiszi, hogy a lépésnek köszönhetően a felhasználók jobb tapasztalatokat szereznek majd. A szóvivő hozzátette, hogy rendszeresen felülvizsgálják a hirdetésekkel kapcsolatos követelményeket azért, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy egyaránt megfelelnek a reklámozók és a felhasználók igényeinek. A politikai, a választási és az egyéb hirdetésekre vonatkozó irányelvet következetesen betartják majd - a politikai hovatartozástól függetlenül. Azok a partnerek, akik elfogadják a módosításokat, továbbra is számos reklámlehetőség és -formátum közül választhatnak.