Berta Sándor
Nem megfelelő tartalmakat kínál a YouTube Kids
A szolgáltatást egy amerikai testület marasztalta el.
Az Amerikai Egyesült Államok Képviselőházának Felügyeleti és Reformbizottsága negatív véleményt fogalmazott meg a YouTube Kids alkalmazásról és az annak segítségével elérhető kínálatról. A testület rámutatott, hogy a platform tömegesen olyan anyagokkal van tele, amelyek a kiskorúak számára nem megfelelőek és nincs nevelési értékük. "Magasabb nevelési értéke" csak a felvételek 4 százalékának van. Ráadásul a videomegosztó továbbra is számos trükköt alkalmaz azért, hogy a nézőket reklámokkal bombázhassa.
A 2 milliárdos nézettség nagyon csábító a hirdetőknek
Raja Krishnamoorthi demokrata képviselő, a bizottság elnöke a Susan Wojcicki YouTube-vezetőnek küldött levelében kiemelte, hogy a YouTube Kids a lélektelen fogyasztóvezérelt tartalmak pusztasága, ahol még mindig nem sikerül megvédeni a gyerekeket az alkalmatlan, sőt, káros anyagoktól. A cég ehelyett a mesterséges intelligenciára és a felvételeket gyártók önszabályozására támaszkodik annak eldöntésében, hogy mi jelenhet meg az oldalon és mi nem.
A politikus különösen élesen kritizálta azt a gyakorlatot, amelynek keretében hirdetéseket mutatnak a kiskorúaknak. Ebben az esetben a platform üzemeltetői egy kiskaput használnak ki és a megmutatott nagy számú videóban marketing- és reklámüzeneteket rejtenek el. Ez gyakran a termékajánlásokon vagy ismert influenszereken keresztül történik, utóbbiak egy része maga is gyerek. A demokrata képviselő szerint e problémás marketing ellen a YouTube látszólag nem tesz semmit. Krishnamoorthi leszögezte, hogy azt akarják elérni, hogy a 7 évesnél fiatalabbak számára a portál egyáltalán ne mutasson hirdetéseket.
A YouTube tavaly januárban jelezte, hogy a jövőben nem jelenít meg személyre szabott reklámokat a kicsiknek szóló tartalmak alatt, majd 2020 szeptemberében azt közölte, hogy szigorít a korhatáros rendszerén, idén februárban pedig bejelentette bejelentette, hogy több ellenőrzési jogot ad a tinédzserek szüleinek.
Az Amerikai Egyesült Államok Képviselőházának Felügyeleti és Reformbizottsága negatív véleményt fogalmazott meg a YouTube Kids alkalmazásról és az annak segítségével elérhető kínálatról. A testület rámutatott, hogy a platform tömegesen olyan anyagokkal van tele, amelyek a kiskorúak számára nem megfelelőek és nincs nevelési értékük. "Magasabb nevelési értéke" csak a felvételek 4 százalékának van. Ráadásul a videomegosztó továbbra is számos trükköt alkalmaz azért, hogy a nézőket reklámokkal bombázhassa.
A 2 milliárdos nézettség nagyon csábító a hirdetőknek
Raja Krishnamoorthi demokrata képviselő, a bizottság elnöke a Susan Wojcicki YouTube-vezetőnek küldött levelében kiemelte, hogy a YouTube Kids a lélektelen fogyasztóvezérelt tartalmak pusztasága, ahol még mindig nem sikerül megvédeni a gyerekeket az alkalmatlan, sőt, káros anyagoktól. A cég ehelyett a mesterséges intelligenciára és a felvételeket gyártók önszabályozására támaszkodik annak eldöntésében, hogy mi jelenhet meg az oldalon és mi nem.
A politikus különösen élesen kritizálta azt a gyakorlatot, amelynek keretében hirdetéseket mutatnak a kiskorúaknak. Ebben az esetben a platform üzemeltetői egy kiskaput használnak ki és a megmutatott nagy számú videóban marketing- és reklámüzeneteket rejtenek el. Ez gyakran a termékajánlásokon vagy ismert influenszereken keresztül történik, utóbbiak egy része maga is gyerek. A demokrata képviselő szerint e problémás marketing ellen a YouTube látszólag nem tesz semmit. Krishnamoorthi leszögezte, hogy azt akarják elérni, hogy a 7 évesnél fiatalabbak számára a portál egyáltalán ne mutasson hirdetéseket.
A YouTube tavaly januárban jelezte, hogy a jövőben nem jelenít meg személyre szabott reklámokat a kicsiknek szóló tartalmak alatt, majd 2020 szeptemberében azt közölte, hogy szigorít a korhatáros rendszerén, idén februárban pedig bejelentette bejelentette, hogy több ellenőrzési jogot ad a tinédzserek szüleinek.