Berta Sándor
A YouTube komoly pénzt fizet a tartalomgyártóknak
Az összeg az elmúlt három évben meghaladta a 30 milliárd dollárt.
Az elmúlt esztendőkben egyre több pénzt utal át a tartalomszolgáltatóknak a YouTube. A jelenség különösen a koronavírus-járvány és az egyre inkább világszerte elterjedő streaming miatt erősödött fel - ez derült ki a most nyilvánosságra hozott belső jelentés adataiból.
A dokumentumból kiolvasható, hogy a videomegosztó platform hatalmas nyereségre tett szert a 2020-as évben, különösen annak első negyedévében. A képernyő előtt töltött idő az előző esztendő hasonló időszakához képest 25 százalékkal növekedett, emellett a streaming-tevékenység is jelentős mértékben erősödött. A YouTube Gaming videojáték-stream szolgáltatás keretében az emberek több mint 100 milliárd órát töltöttek játékokkal. A streamelés pedig általánosságban az év első felében 45 százalékkal nőtt. A koronavírus-járvány idején először kínált több mint félmillió YouTube-csatorna ilyen tartalmakat és ezáltal több mint 10 millió stream vált elérhetővé.
Susan Wojcicki, a YouTube vezetője kijelentette, hogy a videomegosztó a jövőben nagyobb átláthatóságot akar biztosítani az irányelveivel kapcsolatban. Tavaly rendkívül sok kritika érte a portált amiatt, mert például a téves információk terjesztésével kapcsolatos szabályok nem voltak mindig érthetők. Ezenkívül az oldal elsősorban az oltások területén akar a korábbinál keményebben fellépni az álhírekkel szemben.
Az elmúlt esztendőkben egyre több pénzt utal át a tartalomszolgáltatóknak a YouTube. A jelenség különösen a koronavírus-járvány és az egyre inkább világszerte elterjedő streaming miatt erősödött fel - ez derült ki a most nyilvánosságra hozott belső jelentés adataiból.
A dokumentumból kiolvasható, hogy a videomegosztó platform hatalmas nyereségre tett szert a 2020-as évben, különösen annak első negyedévében. A képernyő előtt töltött idő az előző esztendő hasonló időszakához képest 25 százalékkal növekedett, emellett a streaming-tevékenység is jelentős mértékben erősödött. A YouTube Gaming videojáték-stream szolgáltatás keretében az emberek több mint 100 milliárd órát töltöttek játékokkal. A streamelés pedig általánosságban az év első felében 45 százalékkal nőtt. A koronavírus-járvány idején először kínált több mint félmillió YouTube-csatorna ilyen tartalmakat és ezáltal több mint 10 millió stream vált elérhetővé.
Susan Wojcicki, a YouTube vezetője kijelentette, hogy a videomegosztó a jövőben nagyobb átláthatóságot akar biztosítani az irányelveivel kapcsolatban. Tavaly rendkívül sok kritika érte a portált amiatt, mert például a téves információk terjesztésével kapcsolatos szabályok nem voltak mindig érthetők. Ezenkívül az oldal elsősorban az oltások területén akar a korábbinál keményebben fellépni az álhírekkel szemben.