Gyurkity Péter
40%-ban lenne elektromos a Ford 2030-ra
Ezt az arányt a vonatkozó fejlesztésekre költött összeg alapos felduzzasztásával érnék el.
A Ford a közelmúltban csatlakozott azon hagyományos autógyártók köréhez, amelyek a Tesla által elindított forradalomra, annak globális hullámára felkapaszkodva igyekeznek lépést tartani az új szereplőkkel. Legutóbb a cég az elektromos F-150 terepjáróról rántotta le a leplet, ez jövőre fut majd be, viszont most azt is jelezték, hogy az évtized végén hol szeretnének állni a nagy váltás terén.
A vállalat hivatalos közleményét nem sokkal a szokásos Capital Markets Day előtt tették közzé, vagyis a befektetőkkel való közvetlen kommunikációt megelőzően tették egyértelművé, hogy mire készülnek az elkövetkező években. Ebből kiderül, hogy 36 százalékkal növelnék az elektromobilitásra, az ezzel kapcsolatos házon belüli fejlesztésekre fordított összeget, amely ennek révén 2025-ben már 30 milliárd dollárnál tetőzne (ebbe természetesen beletartozik az akkumulátorokra költött pénz is), az évtized végén pedig már nagyjából 40 százalékban elektromos meghajtásra épülő járműveket értékesítenének a piacon. A teljes átállástól ez még persze messze van, viszont mindenképpen fontos mérföldkő lenne ennek elérése.
A cég az anyagban két típus jelentőségét emeli ki, ezek egyike a Mustang Mach-E, amely már most is új vásárlókat csábít át a riválisoktól, a másik pedig a fent is említett elektromos F-150, amely iránt egyetlen hét alatt több mint 70 ezer potenciális vásárló jelezte érdeklődését, leadva az ehhez szükséges foglalást. Harmadikként csatlakozik a sorhoz a kifejezetten kereskedelmi célú kisteherautók családja, ezek még az év vége előtt megjelennek majd az utakon, ez utóbbi kapcsán pedig azt is megemlítik, hogy saját globális disztribúciós platformot indítanak el, amely a kereskedelmi járművek iránt érdeklődő partnerek igényeit szolgálja majd ki, FordPro néven. Mivel az elektromobilitás szerintük a Model T óta nem látott esélyeket kínál a cégnek, ezt szeretnék minél jobban kiaknázni.
A jövőben saját, házon belül fejlesztett és legyártott akkumulátorokkal bővítenék a meglévő termékcsaládot, ennek érdekében a Ford Ion Park felépítése mellett az SK Innovation partneri jelenlétére támaszkodnak, ez utóbbi céggel ugyanis közös leánycéget hoznak létre, BlueOvalSK néven.
A Ford a közelmúltban csatlakozott azon hagyományos autógyártók köréhez, amelyek a Tesla által elindított forradalomra, annak globális hullámára felkapaszkodva igyekeznek lépést tartani az új szereplőkkel. Legutóbb a cég az elektromos F-150 terepjáróról rántotta le a leplet, ez jövőre fut majd be, viszont most azt is jelezték, hogy az évtized végén hol szeretnének állni a nagy váltás terén.
A vállalat hivatalos közleményét nem sokkal a szokásos Capital Markets Day előtt tették közzé, vagyis a befektetőkkel való közvetlen kommunikációt megelőzően tették egyértelművé, hogy mire készülnek az elkövetkező években. Ebből kiderül, hogy 36 százalékkal növelnék az elektromobilitásra, az ezzel kapcsolatos házon belüli fejlesztésekre fordított összeget, amely ennek révén 2025-ben már 30 milliárd dollárnál tetőzne (ebbe természetesen beletartozik az akkumulátorokra költött pénz is), az évtized végén pedig már nagyjából 40 százalékban elektromos meghajtásra épülő járműveket értékesítenének a piacon. A teljes átállástól ez még persze messze van, viszont mindenképpen fontos mérföldkő lenne ennek elérése.
A cég az anyagban két típus jelentőségét emeli ki, ezek egyike a Mustang Mach-E, amely már most is új vásárlókat csábít át a riválisoktól, a másik pedig a fent is említett elektromos F-150, amely iránt egyetlen hét alatt több mint 70 ezer potenciális vásárló jelezte érdeklődését, leadva az ehhez szükséges foglalást. Harmadikként csatlakozik a sorhoz a kifejezetten kereskedelmi célú kisteherautók családja, ezek még az év vége előtt megjelennek majd az utakon, ez utóbbi kapcsán pedig azt is megemlítik, hogy saját globális disztribúciós platformot indítanak el, amely a kereskedelmi járművek iránt érdeklődő partnerek igényeit szolgálja majd ki, FordPro néven. Mivel az elektromobilitás szerintük a Model T óta nem látott esélyeket kínál a cégnek, ezt szeretnék minél jobban kiaknázni.
A jövőben saját, házon belül fejlesztett és legyártott akkumulátorokkal bővítenék a meglévő termékcsaládot, ennek érdekében a Ford Ion Park felépítése mellett az SK Innovation partneri jelenlétére támaszkodnak, ez utóbbi céggel ugyanis közös leánycéget hoznak létre, BlueOvalSK néven.