Gyurkity Péter

Bemutatkozott az elektromos Ford F-150

A cég lerántotta leplet pickupjáról, amellyel akár otthonunkat is elláthatjuk árammal.

A napokban mi is beszámoltunk arról, hogy az amerikai gyártó hamarosan lerántja a leplet új fejlesztéséről, amely elsősorban a Teslának fájhat, hiszen ez utóbbi cég már két évvel ezelőtt beharangozta saját Cybertruck modelljét, amely azóta is várat magára. Az F-150 elektromos változata több érdekes húzást tartalmaz, a hivatalos ár sem vészes.

A hivatalos közleményből, valamint az alább beágyazott videóból kiderül, hogy a pickup külsejét tekintve nem sokban különbözik a korábbi, hagyományos meghajtásra épülő példányoktól, ezzel kapcsolatban elsősorban az elülső lámpák, valamint a LED-fénysor tűnik fel az érdeklődőknek. A motorház persze nem a megszokott, 5 literes V8-egységet rejti, hanem egy méretes csomagteret, amelynek elérése is könnyebb lesz, hiszen a rács a motorházzal együtt emelkedik fel. Az autó összesen 11 aljzatot kínál, ebből 4 itt helyezkedik el, viszont a különböző kütyük feltöltése mellett akár otthonunk áramellátása is megoldható, hiszen a meglehetősen nagy akkumulátor a Ford Intelligent Backup Power révén az áramszünetek idején erre is alkalmazható. A csomagtér amúgy vízálló, alján pedig egy dugó is található, a mosás utáni gyors leeresztés érdekében.


Az elektromos motor itt is a jármű alján helyezkedik el, ez 563 lóerőt biztosít, ezzel a 100 km/h-s iram alig 4,5 másodperc alatt érhető el. Az alapmodell esetében a hatótáv 370 km, ez viszont a drágább változattal csaknem 500 km-re tolható ki, a járművel pedig csaknem 5 tonnás súlyt vontathatunk, amennyiben erre szükség van – ez tulajdonképpen megegyezik a hagyományos változatok hasonló adatával. A hátsó felfüggesztés független, ez segíthet az élmény javításában, a piaci megjelenés azonban csak jövő tavasszal esedékes, tehát csaknem egy teljes évet várnunk kell még az első példányok befutására.

Az alap változat ára a tengerentúlon 40 ezer dollártól indul, az XLT trim esetében ez 53 ezer dollárra emelkedik – a gyártó jelenleg 100 dolláros foglaló ellenében regisztrálja az előrendeléseket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • NEXUS6 #6
    "Az autó összesen 11 aljzatot kínál, ebből 4 itt helyezkedik el, viszont a különböző kütyük feltöltése mellett akár otthonunk áramellátása is megoldható, hiszen a meglehetősen nagy akkumulátor a Ford Intelligent Backup Power révén az áramszünetek idején erre is alkalmazható."
    No, pls no. Ez kb annyira elmés kijelentés, mint az elektromos katasztrófavédelmi autó. XD
    Pár 10 ezer forint egy hagyományos kicsiba rakható hálózati áramot előállító értelmesebb inverter. Na annak van értelme, ha valaki ilyenben gondolkodik, mert még mindig 2012. mániás, nem annak hogy a villanykocsiját nyekteti.
  • takysoft #3
    köszönöm, ez nagyon informatív, jó volt elolvasni :)
  • kvp #2
    Ez egy ertelmes elektromos pickup. Jo munkahoz is, igy nem kell az elektromos szerszamok szamara kulon generatort hurcolni, plusz ugyebar csaladi kirandulashoz is idealis. A backup power rendszert egyebkent Tesla (az eredeti Nikola Tesla) talalta ki anno, a sajat atalakitott elektromos autoja tudott ilyet.

    ps: Csak a rend kedveert nem vezetek nelkuli energiaatvitellel ment a kocsi, hanem sima aksikkal es egy Tesla altal kifejlesztett rontgen csoves inverter csomaggal az altala epitett AC motor meghajtasara. A csovekbol egyebkent epitett audio erositot is. Az csak kesobb derult ki, hogy ezek a meghajto csovek viszonylag eros rontgen sugarzast bocsatanak ki, amikor az egyik munkas a megerintesuk nelkul is megegett valamitol teszteles kozben. Szerencsere Tesla es Rontgen levelezese fennmaradt, ahol elmagyarazta Teslanak, hogy ezek a csovek nem csak fenyt bocsatanak ki mukodes kozben. (egy klasszikus hidegkatodos rontgen csobol nagyon jo elektroncsovet lehet kesziteni, mert a rontgensugarzas jo hatekonysaggal es gyorsan kepes ionizalni a tolto gazt, igy zarni a vezerelt aramkort) A szabadalom megmaradt es kesobb az 1930-as evekben Farnsworth es az RCA is epitett ilyen erosito csoveket, de nem lettek tul nepszeruek, mert kis energiaszinten tul zajos volt a jel. (a kis energiaju rontgen sugarzas igazabol senkit nem ertekelt, a csoves tv kepernyok is sugaroznak a mai napig)