Berta Sándor
Clubhouse-kihívót indíthat a Facebook
A közösségi platform bejelentette a legújabb ajánlatát.
Fidji Simo, a Facebook alkalmazásokért felelős vezetője a blogbejegyzésében írt a Live Audio Rooms nevű szolgáltatásról, amely a Clubhouse nevű audioalapú közösségi hálózati alkalmazás vetélytársa lehet. Az új ajánlat a tervek alapján mind a közösségi portálon, mind a Facebook Messengerben elérhető lesz. Az új funkciót a társaság a nyártól kezdi majd el tesztelni. Fontos különbség lesz ugyanakkor a Clubhousehoz képest, hogy az ajánlatot egyelőre csak csoportok és a közéleti személyiségek próbálhatják majd ki.
A cél egyébként az, hogy a felhasználók számára egyrészt minden eddiginél könnyebbé váljon a saját audiotartalmak elkészítése, másrészt audio formában is létrehozhatók legyenek anekdoták, viccek, versek és más anyagok. Ezekre a Facebook Soundbites néven hivatkozott és gyakorlatilag egy új közösségi audioformátumot fognak jelenteni. Továbbá a Spotify zenei stream-vállalattal együttműködésben a podcastok közvetlenül meghallgathatók lesznek a Facebook alkalmazásaiban.
A Clubhouse tavaly óta van jelen a piacon és az elmúlt hónapokban vált nagyon népszerűvé. A cég székhelye San Franciscóban van és nemrég ismertté vált, hogy a Twitter tárgyalásokat folytatott a megvásárlásáról. A Clubhouse piaci értékét a megbeszélések során a szakértők 4 milliárd amerikai dollárra becsülték. Az egyeztetések megrekedtek, ennek oka egyelőre nem szivárgott ki.
Mark Zuckerberg, a Facebook társalapítója és vezetője az elmúlt időszakban több alkalommal is meglátogatta a népszerűvé vált platformot és minden bizonnyal annyira megtetszett neki az ötlet, hogy úgy döntött, lemásolja azt. Mindez nem állna távol a Facebooktól, hiszen az Instagramon alkalmazott sztori funkció eredetileg a Snapchaten volt elérhető. A Twitter szintén egy konkurens megoldást tesztel, amelynek neve Spaces. Ez arra utal, hogy a mikroblog vezetői felkészültek arra az eshetőségre is, ha végül mégsem az övék lesz a Clubhouse.
Fidji Simo, a Facebook alkalmazásokért felelős vezetője a blogbejegyzésében írt a Live Audio Rooms nevű szolgáltatásról, amely a Clubhouse nevű audioalapú közösségi hálózati alkalmazás vetélytársa lehet. Az új ajánlat a tervek alapján mind a közösségi portálon, mind a Facebook Messengerben elérhető lesz. Az új funkciót a társaság a nyártól kezdi majd el tesztelni. Fontos különbség lesz ugyanakkor a Clubhousehoz képest, hogy az ajánlatot egyelőre csak csoportok és a közéleti személyiségek próbálhatják majd ki.
A cél egyébként az, hogy a felhasználók számára egyrészt minden eddiginél könnyebbé váljon a saját audiotartalmak elkészítése, másrészt audio formában is létrehozhatók legyenek anekdoták, viccek, versek és más anyagok. Ezekre a Facebook Soundbites néven hivatkozott és gyakorlatilag egy új közösségi audioformátumot fognak jelenteni. Továbbá a Spotify zenei stream-vállalattal együttműködésben a podcastok közvetlenül meghallgathatók lesznek a Facebook alkalmazásaiban.
A Clubhouse tavaly óta van jelen a piacon és az elmúlt hónapokban vált nagyon népszerűvé. A cég székhelye San Franciscóban van és nemrég ismertté vált, hogy a Twitter tárgyalásokat folytatott a megvásárlásáról. A Clubhouse piaci értékét a megbeszélések során a szakértők 4 milliárd amerikai dollárra becsülték. Az egyeztetések megrekedtek, ennek oka egyelőre nem szivárgott ki.
Mark Zuckerberg, a Facebook társalapítója és vezetője az elmúlt időszakban több alkalommal is meglátogatta a népszerűvé vált platformot és minden bizonnyal annyira megtetszett neki az ötlet, hogy úgy döntött, lemásolja azt. Mindez nem állna távol a Facebooktól, hiszen az Instagramon alkalmazott sztori funkció eredetileg a Snapchaten volt elérhető. A Twitter szintén egy konkurens megoldást tesztel, amelynek neve Spaces. Ez arra utal, hogy a mikroblog vezetői felkészültek arra az eshetőségre is, ha végül mégsem az övék lesz a Clubhouse.