Berta Sándor
A Facebook-Oculus kapcsolatot vizsgálják Németországban
Az eljárás elindításának apropóját egy az Oculus által augusztusban bejelentett változtatás adta.
A német Szövetségi Versenyhivatal közölte, hogy vizsgálja azt az augusztusban jelzett módosítást, amelynek lényege, hogy a jövőben Facebook-profil kell majd az Oculus virtuális valóság készülékeinek a használatához.
Andreas Mundt, a Szövetségi Versenyhivatal elnöke kiemelte, hogy azért kezdték el tanulmányozni a Facebook és az Oculus ügyét, mert az utóbbi virtuális valóság termékei és a közösségi platform közötti ilyen típusú összekapcsolódás a piaci hatalommal való visszaélésekhez vezethet. Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a Facebook a közösségi piacon vezető pozícióban van és ezzel párhuzamosan a még fiatal, de egyre növekvő virtuális valóság piacon is már meghatározó szereplőnek számít. A mostani vizsgálat célja annak megállapítása, hogy a termékek ilyen jellegű összekapcsolása befolyásolja-e a piaci versenyt és ha igen, akkor milyen mértékben.
A hivatal rámutatott, hogy a vállalat máris integrálni kezdte a virtuális valóság tevékenységeit a Facebook.com platformba. Az utóbbitól eddig függetlenül működő Oculus szolgáltatás új neve Facebook Reality Labs és kiegészítő funkcióként érhető el a közösségi hálózatban.
A német Szövetségi Versenyhivatal közölte, hogy vizsgálja azt az augusztusban jelzett módosítást, amelynek lényege, hogy a jövőben Facebook-profil kell majd az Oculus virtuális valóság készülékeinek a használatához.
Andreas Mundt, a Szövetségi Versenyhivatal elnöke kiemelte, hogy azért kezdték el tanulmányozni a Facebook és az Oculus ügyét, mert az utóbbi virtuális valóság termékei és a közösségi platform közötti ilyen típusú összekapcsolódás a piaci hatalommal való visszaélésekhez vezethet. Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a Facebook a közösségi piacon vezető pozícióban van és ezzel párhuzamosan a még fiatal, de egyre növekvő virtuális valóság piacon is már meghatározó szereplőnek számít. A mostani vizsgálat célja annak megállapítása, hogy a termékek ilyen jellegű összekapcsolása befolyásolja-e a piaci versenyt és ha igen, akkor milyen mértékben.
A hivatal rámutatott, hogy a vállalat máris integrálni kezdte a virtuális valóság tevékenységeit a Facebook.com platformba. Az utóbbitól eddig függetlenül működő Oculus szolgáltatás új neve Facebook Reality Labs és kiegészítő funkcióként érhető el a közösségi hálózatban.