Gyurkity Péter
4,5 millió PlayStation 5 kelt el tavaly
A hiány ellenére sikerült viszonylag jó eredményt produkálniuk.
A japán gyártó eredetileg tavaly novemberben mutatta be saját új konzolját, a friss generáció képviselőit. Ezen a területen rögtön komoly hiány keletkezett, időközben már a PS4 gyártását is leállították, hogy minden erejükkel az új megoldásokra koncentráljanak, a jelek szerint viszont mégis több millió példányt sikerült ez utóbbiakból értékesíteni.
A Sony most tette közzé saját pénzügyi jelentését, amelyben kitérnek a vállalat minden fontosabb szegmensére, mégpedig a pénzügyi év első három negyedére vonatkozóan. Nem jelent óriási meglepetést, hogy a javuló eredményekben nagy szerepe volt a Games & Network Services néven futó divíziónak, amely többek között a PlayStation-vonalra támaszkodik, ennek volt leginkább köszönhető, hogy a bevétel a részlegen belül a 2019-es 16 milliárdról tavaly egészen 20 milliárd dollárra ugrott fel. A tiszta profit ugyanezen időszakban 1,83 milliárdról ment fel 2,94 milliárdra, míg a teljes cég bevétele 64 milliárd dollár felett volt, a működési profit pedig elérte a 8,6 milliárd dollárt. A jelek szerint a rövid időszakban összesen 4,5 millió új konzolt adtak el, ami szép eredményként értékelhető, különösen tekintettel a nehéz körülményekre.
A PS5 november 12-én, illetve november 19-én rajtolt el, alig 6 hét állt tehát rendelkezésre az eladások felfuttatására az év végéig. Beigazolódott az a korábbi állításuk, hogy az eddigi legjobb rajtot ünnepelhetik, bár ezt némileg beárnyékolja, hogy az indulást követően nettó veszteséggel kínálták a PlayStation 5-öt, amit csak a játékokból és az egyéb szoftverekből befolyó komoly összegek tudtak pótolni. A játékokból amúgy 103,7 millió példány kelt el a most lezárult negyedévben, ez szintén szép növekedést jelent az egy évvel korábbi 83,3 millióhoz képest, ezen belül pedig 18,4 millió saját fejlesztés talált gazdára, ami ugyanígy javulást mutat a 2019-es periódus 16,3 milliós eredményéhez hasonlítva. A PlayStation Plus előfizetőinek száma meghaladta a 47 millió főt, ez a terület is szépen bővül.
A PlayStation 4 eközben nagy visszaesést mutat, itt 6 millió helyett már csak 1,4 millió darabot értékesítettek, ez várhatóan hamarosan nullára redukálódik.
A japán gyártó eredetileg tavaly novemberben mutatta be saját új konzolját, a friss generáció képviselőit. Ezen a területen rögtön komoly hiány keletkezett, időközben már a PS4 gyártását is leállították, hogy minden erejükkel az új megoldásokra koncentráljanak, a jelek szerint viszont mégis több millió példányt sikerült ez utóbbiakból értékesíteni.
A Sony most tette közzé saját pénzügyi jelentését, amelyben kitérnek a vállalat minden fontosabb szegmensére, mégpedig a pénzügyi év első három negyedére vonatkozóan. Nem jelent óriási meglepetést, hogy a javuló eredményekben nagy szerepe volt a Games & Network Services néven futó divíziónak, amely többek között a PlayStation-vonalra támaszkodik, ennek volt leginkább köszönhető, hogy a bevétel a részlegen belül a 2019-es 16 milliárdról tavaly egészen 20 milliárd dollárra ugrott fel. A tiszta profit ugyanezen időszakban 1,83 milliárdról ment fel 2,94 milliárdra, míg a teljes cég bevétele 64 milliárd dollár felett volt, a működési profit pedig elérte a 8,6 milliárd dollárt. A jelek szerint a rövid időszakban összesen 4,5 millió új konzolt adtak el, ami szép eredményként értékelhető, különösen tekintettel a nehéz körülményekre.
A PS5 november 12-én, illetve november 19-én rajtolt el, alig 6 hét állt tehát rendelkezésre az eladások felfuttatására az év végéig. Beigazolódott az a korábbi állításuk, hogy az eddigi legjobb rajtot ünnepelhetik, bár ezt némileg beárnyékolja, hogy az indulást követően nettó veszteséggel kínálták a PlayStation 5-öt, amit csak a játékokból és az egyéb szoftverekből befolyó komoly összegek tudtak pótolni. A játékokból amúgy 103,7 millió példány kelt el a most lezárult negyedévben, ez szintén szép növekedést jelent az egy évvel korábbi 83,3 millióhoz képest, ezen belül pedig 18,4 millió saját fejlesztés talált gazdára, ami ugyanígy javulást mutat a 2019-es periódus 16,3 milliós eredményéhez hasonlítva. A PlayStation Plus előfizetőinek száma meghaladta a 47 millió főt, ez a terület is szépen bővül.
A PlayStation 4 eközben nagy visszaesést mutat, itt 6 millió helyett már csak 1,4 millió darabot értékesítettek, ez várhatóan hamarosan nullára redukálódik.