Berta Sándor
Spotify - felhasználási adatokat érhetnek el a podcast-üzemeltetők
A podcast-készítők eddig nehezen juthattak hozzá a számukra fontos információkhoz, ebben akar segíteni nekik a stream-szolgáltató.
A Spotify úgy döntött, hogy a podcastok készítői azonnali hatállyal hozzáférhetnek a felhasználók szokásaival kapcsolatos adatokhoz, többek között ahhoz, hogy az adott személynek milyen a zenei ízlése, hány éves, milyen nemű, hol lakik és milyen régóta hallgatja az egyes podcastrészeket. A The Verge azt írta, hogy a tavaly októberi béta szakasz óta körülbelül 100 000 podcast került a stream-platform kínálatába, jelenleg pedig ez a szám már több mint 450 000.
A Spotify rámutatott, hogy a szolgáltatást eleve azért hozták létre, hogy a művészeknek segítsen abban, hogy ismertek lehessenek, most pedig az üzemeltetők már azon dolgoznak, hogy ugyanezt elérjék a podcast-készítők esetében is.
A Spotify a podcastpiacot is meg akarja hódítani, ezért az elmúlt hónapokban két vállalkozást is felvásárolt. Az egyik cég a több népszerű podcastprogram mögött is megtalálható Gimlet, míg a másik az Anchor, amely alkalmazást adott ki a podcastok felvételéhez és terjesztéséhez. A vállalat az idén felvásárlásokra akár 500 millió dollárt is áldozhat majd. Daniel Ek, a Spotify alapítója és vezetője megerősítette, hogy az első számú audioplatform akarnak lenni, a podcastok gyártásában és terjesztésében is elsők lennének, s a menedzser nagy növekedési lehetőségeket látott a podcastpiacban.
Jelenleg az a probléma, hogy nem lehet tudni, hogy az elérhető podcastokat valóban meghallgatják-e az emberek, kik számítanak a célközönségnek és milyen nagy az adások hallgatását megszakítók aránya.
A Spotify úgy döntött, hogy a podcastok készítői azonnali hatállyal hozzáférhetnek a felhasználók szokásaival kapcsolatos adatokhoz, többek között ahhoz, hogy az adott személynek milyen a zenei ízlése, hány éves, milyen nemű, hol lakik és milyen régóta hallgatja az egyes podcastrészeket. A The Verge azt írta, hogy a tavaly októberi béta szakasz óta körülbelül 100 000 podcast került a stream-platform kínálatába, jelenleg pedig ez a szám már több mint 450 000.
A Spotify rámutatott, hogy a szolgáltatást eleve azért hozták létre, hogy a művészeknek segítsen abban, hogy ismertek lehessenek, most pedig az üzemeltetők már azon dolgoznak, hogy ugyanezt elérjék a podcast-készítők esetében is.
A Spotify a podcastpiacot is meg akarja hódítani, ezért az elmúlt hónapokban két vállalkozást is felvásárolt. Az egyik cég a több népszerű podcastprogram mögött is megtalálható Gimlet, míg a másik az Anchor, amely alkalmazást adott ki a podcastok felvételéhez és terjesztéséhez. A vállalat az idén felvásárlásokra akár 500 millió dollárt is áldozhat majd. Daniel Ek, a Spotify alapítója és vezetője megerősítette, hogy az első számú audioplatform akarnak lenni, a podcastok gyártásában és terjesztésében is elsők lennének, s a menedzser nagy növekedési lehetőségeket látott a podcastpiacban.
Jelenleg az a probléma, hogy nem lehet tudni, hogy az elérhető podcastokat valóban meghallgatják-e az emberek, kik számítanak a célközönségnek és milyen nagy az adások hallgatását megszakítók aránya.