Berta Sándor

Kínában és Japánban közlekedhetnek a Baidu robotbuszai

A kínai konszern egy univerzális autonóm közlekedési platform kifejlesztésén dolgozik.

A Baidu az Apollo projekt keretében akarja megalkotni az új platformot, amely hamarosan autonóm minibuszok formájában válhat majd valósággá. A járművek több kínai városban fognak közlekedni és idővel megjelennek Japánban is.

Az önállóan közlekedő autók területén a Baidu az Uber, a Waymo és a NuTonomy legnagyobb konkurensének számít, s hamarosan lépéselőnybe kerülhet azokkal szemben. Kiderült ugyanis, hogy az óriáscég még az idén forgalomba akarja állítani Pekingben, Sencsenben, Pingtanban és Vuhanban az Apolog típusú minibuszait, amelyek természetesen az Apollo platformra épülnek. A járműveket a King Long United Automotive Industry nevű gyártóval közösen építi a Baidu és képesek akár 14 személy szállítására is. Az első 100 Apolong minibusz már elkészült és elsősorban előre meghatározott útvonalakon közlekednek, főleg turistákat és ingázókat szállítanak. Robin Li, a Baidu vezérigazgatója közölte, hogy hosszú távon vidéken is megjelennek a járművek, hogy nyugdíjasokat vagy gyerekeket szállítsanak, az utóbbiakat az iskolákba és vissza.

Kiszivárgott továbbá az is, hogy Kína után Japánban is elérhetők lesznek az Apolong minibuszok. Az utóbbi projektben a Baidu partnere a Softbank tulajdonában lévő SB Drive. Ott először tíz járművet tesztelnek majd. Az Apolong minibusz a négyes automatizálási szintnek felel meg. Ez azt jelenti, hogy minden olyan követelménynek eleget tesznek, amelyet egy vezetővel szemben támasztanának a hatóságok. Meghatározott környezetekben gyakorlatilag teljes mértékben sofőr nélkül közlekedhet és csak kivételes esetekben kell segítséget kérnie.

Robin Li már tavaly azt nyilatkozta, hogy az idén elkezdődhet az Apollo platformot használó önállóan közlekedő gépkocsik sorozatgyártása. A társaság 2017 szeptemberében jelentette be, hogy a következő három évben összesen 1,52 milliárd dollárt fektet be a robotjárművekkel kapcsolatos projektekbe és a tavaly áprilisban elindított Apollo keretében elérhetővé teszi a technológiáit az autonóm autókat gyártó vállalatok számára, akik annak alapján elkészíthetik a saját rendszereiket. Az Apollónak jelenleg több mint 70 globális partnere van, köztük OEM-gyártók és technológiai startupok.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • fonak #4
    Napfény?
  • kvp #3
    "az ilyen baszomnagy ablakú buszokról nekem az a tapasztalatom hogy májustól szeptemberig szépen megfőz mindenkit rajta,"

    Szerintem ez csak szigeteles kerdese. Ha jol le van szigetelve az uveg es a kasztni is (sajnos tobbnyire nem ketretegu az uveg sem), akkor csak az eppen bent utazok testhojet kell elvezetni. Ez penz kerdese, ha kicsit tobbet koltunk a gyartasra, olcsobb uzemeltetni es meg kenyelmesebb is vele utazni.
  • nlght #2
    az ilyen baszomnagy ablakú buszokról nekem az a tapasztalatom hogy májustól szeptemberig szépen megfőz mindenkit rajta, főleg ha sok embert szállit... persze számit a megállók száma, ha nem gyakoriak, akkor kevésbé illan el a légkondiból kiáramló hideg
  • kvp #1
    Ahogy a nemet robot buszokat meg a kinai masolataikat nezem, mindig az elbaltazott pesti kis elektromos modulo buszok jutnak eszembe. Pont jok lennenek onjaro elektromos busznak es akkor hasznosulna a sofor koruli hatalmas holtter is.