Gyurkity Péter
2021-re csúszik az Apple szemüvege
Ez nem is lesz olcsó, viszont az új termékek akár át is vehetik majd a vezetést.
Még tavaly novemberben írtunk azon előrejelzésről, miszerint az Apple által elkészítendő AR-szemüveg valamikor 2020-ban jelenhet csak meg a piacon. A helyzet nem sokat változott azóta, viszont a jelek szerint a debütálás tovább csúszhat, egészen 2021 végére.
Ezúttal is elemzői előrejelzésben olvashatunk a fejleményekről, amely elsősorban külsős, a kiterjesztett valóság területén tevékenykedő szakemberek megkérdezésére, azok válaszaira alapul. Eszerint a technológia továbbra sem áll készen egy ilyen termék sikeres piacra dobására, ami nagyjából egybevág Tim Cook azon tavaly októberi kijelentésével, amely szintén a technológia jelenlegi állapotára vonatkozott. Erre alapozva a cég tevékenységét hosszú idő óta figyelemmel kísérő Gene Munster most azt állítja, hogy a hivatalos megjelenésre csak 2021 decemberében kerítenek majd sort, ezt követően azonban alaposan megváltozhat a piaci helyzet.
A 2023-ig terjedő időszakban ugyanis a cég új termékei, így az AR-szemüveg, az Apple okosórák, valamint az AirPod-vonal képviselői az idei 12 milliárd helyett már 71 milliárd dollárt hoznak majd a konyhára, az Apple Glasses pedig önmaga a teljes bevétel 3 százalékát biztosítaná. A kiterjesztett valóság addig is fokozatosan araszol majd előre, az idén megjelenő három új okostelefon a jobb optika révén szintén erősebben támogatja majd ezt, az ARKit révén fejlesztett új alkalmazások pedig a külső fejlesztők következő aranybányáját jelentik majd, nemcsak a játékok, de az e-kereskedelem, valamint az oktatás területén is. Ezt követné az AR-szemüveg piacra dobása, a már említett 2021-es időpontban.
A társadalom a jelek szerint még nem áll készen erre, ezt jelezte 2014 és 2015 során a Google Glasses kudarca. Itt elsősorban az adatvédelem és a magánszférába való behatolás adnak okot az aggodalomra, ezt azonban idővel felválthatja a potenciális előnyök iránti vonzalom.
Még tavaly novemberben írtunk azon előrejelzésről, miszerint az Apple által elkészítendő AR-szemüveg valamikor 2020-ban jelenhet csak meg a piacon. A helyzet nem sokat változott azóta, viszont a jelek szerint a debütálás tovább csúszhat, egészen 2021 végére.
Ezúttal is elemzői előrejelzésben olvashatunk a fejleményekről, amely elsősorban külsős, a kiterjesztett valóság területén tevékenykedő szakemberek megkérdezésére, azok válaszaira alapul. Eszerint a technológia továbbra sem áll készen egy ilyen termék sikeres piacra dobására, ami nagyjából egybevág Tim Cook azon tavaly októberi kijelentésével, amely szintén a technológia jelenlegi állapotára vonatkozott. Erre alapozva a cég tevékenységét hosszú idő óta figyelemmel kísérő Gene Munster most azt állítja, hogy a hivatalos megjelenésre csak 2021 decemberében kerítenek majd sort, ezt követően azonban alaposan megváltozhat a piaci helyzet.
A 2023-ig terjedő időszakban ugyanis a cég új termékei, így az AR-szemüveg, az Apple okosórák, valamint az AirPod-vonal képviselői az idei 12 milliárd helyett már 71 milliárd dollárt hoznak majd a konyhára, az Apple Glasses pedig önmaga a teljes bevétel 3 százalékát biztosítaná. A kiterjesztett valóság addig is fokozatosan araszol majd előre, az idén megjelenő három új okostelefon a jobb optika révén szintén erősebben támogatja majd ezt, az ARKit révén fejlesztett új alkalmazások pedig a külső fejlesztők következő aranybányáját jelentik majd, nemcsak a játékok, de az e-kereskedelem, valamint az oktatás területén is. Ezt követné az AR-szemüveg piacra dobása, a már említett 2021-es időpontban.
A társadalom a jelek szerint még nem áll készen erre, ezt jelezte 2014 és 2015 során a Google Glasses kudarca. Itt elsősorban az adatvédelem és a magánszférába való behatolás adnak okot az aggodalomra, ezt azonban idővel felválthatja a potenciális előnyök iránti vonzalom.