Berta Sándor
2020-ban érkezhet az Apple AR-szemüvege
A kaliforniai konszern számos hardver- és szoftverprojekten dolgozik, amelyek célja egy saját kiterjesztett valóság eszköz megalkotása.
Az Apple a T288 kódnév alá vonta össze azokat a projekteket, amelyek keretében az új AR-szemüvegét akarja megalkotni. A társaság a készüléket 2020-ig dobná piacra. A szakemberek a hardver mellé egy új operációs rendszert is készítenek. Az Apple AR-csapatát Mike Rockwell, a Dolby Labs egykori mérnöke vezeti és több száz mérnökből áll. A szakértők számos különböző kaliforniai helyszínen dolgoznak, amelyek között ott van Cupertino és Sunnyvale is. A tervek alapján a felhasznált technológiának 2019-re kell kiforrottnak lennie, míg a kész terméknek 2020-ig kell megjelennie a piacon.
Ez lehet az első igazán úttörő Apple-termék az iPhone bemutatása óta. A szemüveg használatához nem lesz szükség okostelefonra, elegendő lesz a beépített hardver. Az Apple saját kijelzővel és chippel ellátott megoldást tervez. A szemüvegen az rOS nevű operációs rendszer fut majd, a rövidítés a reality operating system elnevezést takarja. A szoftver alapjául az iOS fog szolgálni, de kifejezetten az új platformra optimalizálják, éppúgy, ahogy a tvOS-t az Apple TV-re, a watchOS-t az Apple Watch órára vagy a macOS-t a Macre. Az rOS szoftvercsoport egyik vezetője Geoff Stahl, az Apple játékokért és grafikáért felelős korábbi menedzsere.
Miután az Apple még nem rendelkezik saját hardverrel, ezért az első teszteket a HTC Vive és a Samsung Gear VR bevonásával és az iPhone készülékkel végzik. Az óriáscég még nem döntötte el, hogy a felhasználók hogyan kezeljék majd a kiterjesztett valóság szemüveget. Lehetséges megoldásként felmerültek a Siri beszédparancsai, egy érintőpanel alkalmazása és fejgesztusok is. A lehetséges felhasználási területek között lehetnek a több személy bevonásával megtartott virtuális egyeztetések, a térképek és a 360 fokos videolejátszások.
A gyártó az AR-eszköz piacra dobása kapcsán jövőre elérhetővé akar tenni egy kibővített ARKit csomagot, amelynek segítségével a fejlesztőknek lehetőségük lesz arra, hogy új AR-szoftvereket készítsenek az iPhone és az iPad készülékekhez. Ezek a programok képesek lesznek tárolni a virtuális tárgyak helyeit, így azok az objektumok eltűnése után is megtalálhatók lesznek. Az új ARKit emellett egyszerűbbé fogja tenni a többjátékos funkcióval rendelkező kiterjesztett valóság játékok fejlesztését. Az új ARKit csomag a jövő évi WWDC fejlesztői konferenciára jelenhet meg.
Tim Cook, az Apple első embere tavaly októberben azt mondta, hogy semmi sem válthatja ki vagy helyettesítheti egy ember megérintését, ezért az olyan technológiákra összpontosítanak, amelyek ezt lehetővé teszik. Az egyik ilyen technológia a kiterjesztett, illetve a vegyes valóság. 2016 novemberében ismertté vált, hogy kiterjesztett valóság szemüvegen dolgozik az Apple.
Az Apple a T288 kódnév alá vonta össze azokat a projekteket, amelyek keretében az új AR-szemüvegét akarja megalkotni. A társaság a készüléket 2020-ig dobná piacra. A szakemberek a hardver mellé egy új operációs rendszert is készítenek. Az Apple AR-csapatát Mike Rockwell, a Dolby Labs egykori mérnöke vezeti és több száz mérnökből áll. A szakértők számos különböző kaliforniai helyszínen dolgoznak, amelyek között ott van Cupertino és Sunnyvale is. A tervek alapján a felhasznált technológiának 2019-re kell kiforrottnak lennie, míg a kész terméknek 2020-ig kell megjelennie a piacon.
Ez lehet az első igazán úttörő Apple-termék az iPhone bemutatása óta. A szemüveg használatához nem lesz szükség okostelefonra, elegendő lesz a beépített hardver. Az Apple saját kijelzővel és chippel ellátott megoldást tervez. A szemüvegen az rOS nevű operációs rendszer fut majd, a rövidítés a reality operating system elnevezést takarja. A szoftver alapjául az iOS fog szolgálni, de kifejezetten az új platformra optimalizálják, éppúgy, ahogy a tvOS-t az Apple TV-re, a watchOS-t az Apple Watch órára vagy a macOS-t a Macre. Az rOS szoftvercsoport egyik vezetője Geoff Stahl, az Apple játékokért és grafikáért felelős korábbi menedzsere.
Miután az Apple még nem rendelkezik saját hardverrel, ezért az első teszteket a HTC Vive és a Samsung Gear VR bevonásával és az iPhone készülékkel végzik. Az óriáscég még nem döntötte el, hogy a felhasználók hogyan kezeljék majd a kiterjesztett valóság szemüveget. Lehetséges megoldásként felmerültek a Siri beszédparancsai, egy érintőpanel alkalmazása és fejgesztusok is. A lehetséges felhasználási területek között lehetnek a több személy bevonásával megtartott virtuális egyeztetések, a térképek és a 360 fokos videolejátszások.
A gyártó az AR-eszköz piacra dobása kapcsán jövőre elérhetővé akar tenni egy kibővített ARKit csomagot, amelynek segítségével a fejlesztőknek lehetőségük lesz arra, hogy új AR-szoftvereket készítsenek az iPhone és az iPad készülékekhez. Ezek a programok képesek lesznek tárolni a virtuális tárgyak helyeit, így azok az objektumok eltűnése után is megtalálhatók lesznek. Az új ARKit emellett egyszerűbbé fogja tenni a többjátékos funkcióval rendelkező kiterjesztett valóság játékok fejlesztését. Az új ARKit csomag a jövő évi WWDC fejlesztői konferenciára jelenhet meg.
Tim Cook, az Apple első embere tavaly októberben azt mondta, hogy semmi sem válthatja ki vagy helyettesítheti egy ember megérintését, ezért az olyan technológiákra összpontosítanak, amelyek ezt lehetővé teszik. Az egyik ilyen technológia a kiterjesztett, illetve a vegyes valóság. 2016 novemberében ismertté vált, hogy kiterjesztett valóság szemüvegen dolgozik az Apple.