Berta Sándor

Kínai teszt­engedélyt kapott és autonóm vezetési kampuszt nyitott a BMW

A német konszern első külföldi gyártóként kapta meg a helyi hatóságok jóváhagyását.

A tervek alapján az első vezető nélküli BMW modellek a 7-es sorozat átalakított gépkocsijai lesznek, amelyek közül kettő még májusban útnak indul Sanghajban. A társaság decemberig tovább bővíti a Kínában tesztelt járműflottáját, amelyet akkor már hét önállóan közlekedő autó fog alkotni. Sanghajban már most a BMW 60 szakértője foglalkozik az autonóm közlekedéssel. Az új tesztflotta a mindennapos közlekedésben gyűjt majd adatokat, hogy javítson a meglévő szoftvereken. Az óriáscég jelenleg világszerte 40 robotgépkocsi segítségével gyűjti az információkat, a járművek fele Münchenben rója az utakat.


A BMW azért, hogy egy kellően stabil és biztonságos szoftvert tudjon kifejleszteni, a robotautóival 240 millió kilométert akar megtenni valós körülmények között és szimulátorokban. A cél az, hogy három éven belül piacra kerülhessen a vállalat első sorozatban gyártott, önállóan közlekedő gépkocsija. Az Alibaba és a BMW tavaly december óta dolgozik együtt, a kínai kereskedelmi óriás digitális asszisztensét szerelik a német gyártó Ázsiában értékesített modelljeibe, így a járművek képesek kommunikálni a helyi ügyfelek hálózatba kötött otthonaival.

A német autógyártó München mellett egy új vezetési campust is nyitott, ahol jelen volt dr. Markus Söder bajor miniszterelnök és Klaus Fröhlich, a BMW AG fejlesztésért és kutatásért felelős elnökségi tagja. Az új campus ideális feltételeket teremt a fejlesztő- és kutatómunkához, ráadásul az eddiginél sokkal nagyobb innovációs képességet és, fejlesztési hatékonyságot biztosít, ezáltal hozzájárul ahhoz, hogy a társaság a jövőben is életképes legyen. A BMW 15 hónappal ezelőtt döntött arról, hogy megalakítja az új centrumot, ahol egyaránt foglalkoznak majd a vezetőket segítő rendszerek fejlesztésével és a teljesen automatizált közlekedéssel. A campus irodáinak alapterülete 23 000 négyzetméter és 1800 szakember dolgozik az új létesítményben.


Minden közel van egymáshoz, mindez lehetővé teszi, hogy egy szoftverfejlesztő az éppen megírt kódját csupán néhány lépés megtétele után tesztelhesse egy gépkocsiban. A vezetők és a beosztottjaik ugyanabban a nyitott helyiségben dolgoznak, ami egyszerűbbé teszi a kommunikációt, ezáltal hozzájárul a hatékony együttműködéshez egy nagyon összetett termék fejlesztése során. Kis méretű, interdiszciplináris funkciócsapatok dolgoznak az egyes részfeladatokon, melyek nagy mértékű rugalmasságuknak köszönhetően gyorsan és hatékonyan reagálhatnak a kihívásokra. Ezáltal az egész szoftverfejlesztés gyorsabbá és rendkívül rugalmassá válhat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Whysper #3
    Hjaja Foleg ,hogz az nagy audi 50 millio... rogton rendelek ebbol is majd 3-t. csak elotte megkerem valamelyik milliardost ,hogy fogadjon orokbe. :)
  • NEXUS6 #2
    Baxus, tök nehéz lesz BMW-re optimalizálni az AI-t. Index mellőzése, bevágás más elé, gyorshajtás, elöttem levő letolása, ezeket rendesen modellezni elég nagy kihívásnak ígérkezik.
    XD
  • Ender Wiggin #1
    ki is kémlelik a titkokat aztán saját másolatot dobnak piacra. ahogy szokták...