Berta Sándor
Új funkciókkal lesznek bővíthetők a BMW-k
A BMW a jövőben már nem csupán digitális szolgáltatásokat kínálna, hanem lehetővé tenné a gépkocsikon belüli hardverfrissítéseket is. Mindez azt jelenti, hogy hamarosan a járműveknél is megvalósulhat a játékoknál már ismert DLC-rendszer, az autógyártó fokozatosan aktiválna funkciókat.
A BMW egy ideje azon gondolkodik, hogy a jelenleg a modelljei eladásakor még kikapcsolt hardverfunkciókat szoftveresen aktiválja. Az ötlet már tavaly ősszel felmerült és az idei barcelonai Mobil Világkongresszuson Dieter May, a társaság digitális szolgáltatásokért és üzleti modellekért felelős alelnöke öntötte azt konkrét formába. A menedzser kifejtette, hogy a funkciók utólagos bekapcsolását konkrétan az autók vezérlésekor tesztelik. A szervokormány esetében például firmware-frissítés segítségével integrálhatnak egy sport üzemmódot. A hardverekkel kapcsolatban azonban nem kell változtatni.
A kilockolási funkció gyakorlati alkalmazása nagyon hasznos lehet a BMW-nek, főleg ha a szükséges alkatrész csak egyetlen variánsban van benne. Tavaly például azon gondolkozott a cég, hogy az ülésfűtésnél használják-e ezt reklámcélokra, ugyanis rengeteg járműben benne van a fűtőszál, de mivel az ügyfél az autó vásárlásakor ilyen extrát nem kért, ezért a gyárban azt nem kapcsolták be. Ilyenkor egy hideg téli napon lehetővé tennék néhány órára az ingyenes használatot, és ha az tetszik a felhasználónak, egyszerűen megvásárolhatja, ha nem, akkor ugyanígy kikapcsolhatják a használhatóságát.
Kiindulási alapjuk, hogy ügyfeleik meghatároztak egy maximum összeget vásárláskor, és ehhez válogattak össze általuk szükségesnek vélt extrákat. Mivel a funkciók versenyeznek, dönteniük kell, hogy az ülésfűtést vagy mondjuk egy szép fényezést választanak, de egy-két évvel később változhat a preferencialistájuk, és mindehhez szofteresen lehet alkalmazkodni. Mindezt a BMW Connected rendszer teszi lehetővé, mely tavaly augusztus óta érhető el, a hozzá tartozó mobilalkalmazás még csak iOS-re volt készen, de most elkészült az Androidos szoftver is. A társaság a Microsoft Azure felhőjét használja, például útvonaltervezésnél figyelembe veszi a telefonban lévő címlistát és naptárbejegyzéseket is.
A gyártó a Consumer Electronics Show 2017 keretében bemutatta a HoloActive Touch nevű innovatív kezelési koncepcióját, amely az információk jövőbeli kezelését demonstrálta. Az innovatív interfész az autós és a gépkocsija között biztosít kapcsolatot, s gyakorlatilag egy holografikus érintőképernyőnek felel meg, amelynél a térben lebegő tartalmakat ujjmozdulatok segítségével lehet kezelni és azok segítségével adhatók majd különböző parancsok is. A Connected Drive program már 2006 óta létezik.
A BMW egy ideje azon gondolkodik, hogy a jelenleg a modelljei eladásakor még kikapcsolt hardverfunkciókat szoftveresen aktiválja. Az ötlet már tavaly ősszel felmerült és az idei barcelonai Mobil Világkongresszuson Dieter May, a társaság digitális szolgáltatásokért és üzleti modellekért felelős alelnöke öntötte azt konkrét formába. A menedzser kifejtette, hogy a funkciók utólagos bekapcsolását konkrétan az autók vezérlésekor tesztelik. A szervokormány esetében például firmware-frissítés segítségével integrálhatnak egy sport üzemmódot. A hardverekkel kapcsolatban azonban nem kell változtatni.
A kilockolási funkció gyakorlati alkalmazása nagyon hasznos lehet a BMW-nek, főleg ha a szükséges alkatrész csak egyetlen variánsban van benne. Tavaly például azon gondolkozott a cég, hogy az ülésfűtésnél használják-e ezt reklámcélokra, ugyanis rengeteg járműben benne van a fűtőszál, de mivel az ügyfél az autó vásárlásakor ilyen extrát nem kért, ezért a gyárban azt nem kapcsolták be. Ilyenkor egy hideg téli napon lehetővé tennék néhány órára az ingyenes használatot, és ha az tetszik a felhasználónak, egyszerűen megvásárolhatja, ha nem, akkor ugyanígy kikapcsolhatják a használhatóságát.
Kiindulási alapjuk, hogy ügyfeleik meghatároztak egy maximum összeget vásárláskor, és ehhez válogattak össze általuk szükségesnek vélt extrákat. Mivel a funkciók versenyeznek, dönteniük kell, hogy az ülésfűtést vagy mondjuk egy szép fényezést választanak, de egy-két évvel később változhat a preferencialistájuk, és mindehhez szofteresen lehet alkalmazkodni. Mindezt a BMW Connected rendszer teszi lehetővé, mely tavaly augusztus óta érhető el, a hozzá tartozó mobilalkalmazás még csak iOS-re volt készen, de most elkészült az Androidos szoftver is. A társaság a Microsoft Azure felhőjét használja, például útvonaltervezésnél figyelembe veszi a telefonban lévő címlistát és naptárbejegyzéseket is.
A gyártó a Consumer Electronics Show 2017 keretében bemutatta a HoloActive Touch nevű innovatív kezelési koncepcióját, amely az információk jövőbeli kezelését demonstrálta. Az innovatív interfész az autós és a gépkocsija között biztosít kapcsolatot, s gyakorlatilag egy holografikus érintőképernyőnek felel meg, amelynél a térben lebegő tartalmakat ujjmozdulatok segítségével lehet kezelni és azok segítségével adhatók majd különböző parancsok is. A Connected Drive program már 2006 óta létezik.