Berta Sándor
Digitális újságplatformot vett az Apple
A kaliforniai cég megpróbál minőségi médiatartalmakat kínálni a felhasználóknak.
Az Apple felvásárolta a Texture nevű digitális újságplatformot, amely 9,99 dolláros havidíjért cserébe 200 magazinhoz kínál hozzáférést. Az ágazatban a Texture neve stílusosan csak "a magazinok Netflixe" és a kínálatában többek között megtalálható a Wired, a National Geographic, a GQ, a Vanity Fair és a Cosmopolitan. Az egyelőre nem ismert, hogy az óriáscég mekkora összeget fizetett a digitális újságplatformért és annak jelenleg mekkora felhasználói tábora lehet. Az Apple viszont lehetőség szerint minél gyorsabban le akarja zárni az üzletet.
A társaság elképzelése az, hogy a minőségi újságírást támogassa, ugyanakkor azt sem lehet egyelőre tudni, hogy továbbfejleszti-e a platformot vagy összevonja-e más szolgáltatással. Csak az derült ki, hogy komoly változtatásokat nem tervez. Mindez azt jelenti, hogy a Texture alkalmazása továbbra is elérhető lesz a Windows 10, az Android, az iOS és a Kindle Fire platformokra, emellett a vállalat a meglévő munkatársakat is átveszi.
Az Apple számára a tranzakció stratégiai lépést is jelent, hiszen eddig elsősorban a zenei tartalmak és termékek értékesítésére összpontosított, elég csak például a Beats átvételére gondolni. A Texture felvásárlása viszont azt jelenti, hogy a társaság egy teljesen új területen jelenik meg. A vállalkozás egyébként korábban a Time Inc., a News Corp, a Meredith Corporation, a Rogers Media, a Hearst Magazines és a Condé Nast közös cége volt, s 2010-ben még Next Issue néven indult el.
Az Apple felvásárolta a Texture nevű digitális újságplatformot, amely 9,99 dolláros havidíjért cserébe 200 magazinhoz kínál hozzáférést. Az ágazatban a Texture neve stílusosan csak "a magazinok Netflixe" és a kínálatában többek között megtalálható a Wired, a National Geographic, a GQ, a Vanity Fair és a Cosmopolitan. Az egyelőre nem ismert, hogy az óriáscég mekkora összeget fizetett a digitális újságplatformért és annak jelenleg mekkora felhasználói tábora lehet. Az Apple viszont lehetőség szerint minél gyorsabban le akarja zárni az üzletet.
A társaság elképzelése az, hogy a minőségi újságírást támogassa, ugyanakkor azt sem lehet egyelőre tudni, hogy továbbfejleszti-e a platformot vagy összevonja-e más szolgáltatással. Csak az derült ki, hogy komoly változtatásokat nem tervez. Mindez azt jelenti, hogy a Texture alkalmazása továbbra is elérhető lesz a Windows 10, az Android, az iOS és a Kindle Fire platformokra, emellett a vállalat a meglévő munkatársakat is átveszi.
Az Apple számára a tranzakció stratégiai lépést is jelent, hiszen eddig elsősorban a zenei tartalmak és termékek értékesítésére összpontosított, elég csak például a Beats átvételére gondolni. A Texture felvásárlása viszont azt jelenti, hogy a társaság egy teljesen új területen jelenik meg. A vállalkozás egyébként korábban a Time Inc., a News Corp, a Meredith Corporation, a Rogers Media, a Hearst Magazines és a Condé Nast közös cége volt, s 2010-ben még Next Issue néven indult el.