Ötvös Tibor
Csalódást keltő Metal Gear Survive próbakör
Elmúlt a pozitív hozzáállás a Metal Gear Survive világában töltött pár óra után. A játék egy low-budget Call of Duty Nazi Zombies koppintás és ez nagyon nagy égés a Konami számára.
A Konami és Hideo Kojima zajos szakítása után sokan kétkedve várták a Metal Gear széria újabb részét, mely végül a Survive alcímet kapta és bár az előjelek elég aggasztóak voltak (teljes váltás a műfajban, hiszen akcióból egy zombis túlélőjáték lett), de az utolsó videók alapján személy szerint mégis megszavaztam a bizalmas a programnak. A hétvégén azonban lehetőséget kaptam, hogy kipróbáljam a játékot és azt kell mondanom, hogy ez így, ebben a formában maximum az Umbrella Corps-szal tudnám összehasonlítani.
Az alaphelyzet ismert, egy féreglyuk beszippantott minket és egy új világban térünk magunkhoz, ahol zombikkal kell felvenni a harcot és közben a kis bázisunkat is építgetni, fejlesztgetni kell. Maga a játékmenet a lopakodós gyilkosságokra épít, ami remekül bevált a Metal Gear Solid V-ben, hiszen Kojima egy pazarul összerakott és izgalmas lehetőségeket rejtő programot alkotott meg és nagyon jól működött az osonás. Azonban egy dolgot nem figyeltek ennek a másolásakor a Survive fejlesztői: Kojima lőfegyverekkel alkotta meg ezt, azaz távolról is le lehetett szedni az ellenfeleket. A mostani részben azonban nem nagyon kapunk lőszert, helyette dárdákkal, baltákkal és késekkel kell megoldani a likvidálást.
Ez azt jelenti, hogy három-négy alkalommal meglendíthetjük kezünkben lévő aktuális fegyvert, majd valamilyen titokzatos oknál fogva, a karakterünk leáll egy kicsit, mintegy felkínálva magát ebédre a zombik számára. Az egyetlen megoldás a futás, ami azonban nem igazi megoldás, hiszen a gép által irányított túlélőket lerohanják az élőhalottak és mindet megölik - mi pedig egy távoli pontról figyelhetjük ezt a folyamatot. Ha tudunk szerezni fegyvert, akkor azért jobb a helyzet, ám egy túlélő-játékban ritkán találni lőszert és éppen ezért itt sem dúskálunk benne.
A harcrendszer egyértelműen visszalépést jelent a korábbi részekhez képest, ráadásul egyetlen konkurenssel sem tudja felvenni a versenyt. A bétában ráadásul túl sok segítséget sem kapunk arra vonatkozóan, hogyan is kellene játszani. Bedobnak a közepébe és ennyi. Közben pedig rengeteg menüt kapunk és persze a bázisunk fejlesztéséhez sem ártana egy pop-up ablak, hogy mégis mi mihez kapcsolódik és hogyan kell használni azokat. Legékesebb példája ennek az étel és ital ellátása. A különböző előzetesekben látható, ahogy állatok futkosnak a területen és ezekből nyerjük a húst. Nos, a bétában egyetlen egyel sem találkoztam, ami igazán megnehezíti az étkezést.
A zombik sem túl változatosak és az egyetlen eltérés a harcok között az mindössze az ellenfeleink számában mutatkozik meg. Nem is érdemes többet beszélni a játékról, a Survive sajnos nem csupán a Metal Gear névhez méltatlan, hanem szimpla túlélő-horrorként sem állja meg a helyét. A Konami nagyon jól tenné, ha átgondolná a projektet és a visszajelzések alapján változtatna jó pár dolgon (mondjuk úgy az egészen), mert így elég nagy bukta lesz a végeredmény.
A Konami és Hideo Kojima zajos szakítása után sokan kétkedve várták a Metal Gear széria újabb részét, mely végül a Survive alcímet kapta és bár az előjelek elég aggasztóak voltak (teljes váltás a műfajban, hiszen akcióból egy zombis túlélőjáték lett), de az utolsó videók alapján személy szerint mégis megszavaztam a bizalmas a programnak. A hétvégén azonban lehetőséget kaptam, hogy kipróbáljam a játékot és azt kell mondanom, hogy ez így, ebben a formában maximum az Umbrella Corps-szal tudnám összehasonlítani.
Az alaphelyzet ismert, egy féreglyuk beszippantott minket és egy új világban térünk magunkhoz, ahol zombikkal kell felvenni a harcot és közben a kis bázisunkat is építgetni, fejlesztgetni kell. Maga a játékmenet a lopakodós gyilkosságokra épít, ami remekül bevált a Metal Gear Solid V-ben, hiszen Kojima egy pazarul összerakott és izgalmas lehetőségeket rejtő programot alkotott meg és nagyon jól működött az osonás. Azonban egy dolgot nem figyeltek ennek a másolásakor a Survive fejlesztői: Kojima lőfegyverekkel alkotta meg ezt, azaz távolról is le lehetett szedni az ellenfeleket. A mostani részben azonban nem nagyon kapunk lőszert, helyette dárdákkal, baltákkal és késekkel kell megoldani a likvidálást.
Ez azt jelenti, hogy három-négy alkalommal meglendíthetjük kezünkben lévő aktuális fegyvert, majd valamilyen titokzatos oknál fogva, a karakterünk leáll egy kicsit, mintegy felkínálva magát ebédre a zombik számára. Az egyetlen megoldás a futás, ami azonban nem igazi megoldás, hiszen a gép által irányított túlélőket lerohanják az élőhalottak és mindet megölik - mi pedig egy távoli pontról figyelhetjük ezt a folyamatot. Ha tudunk szerezni fegyvert, akkor azért jobb a helyzet, ám egy túlélő-játékban ritkán találni lőszert és éppen ezért itt sem dúskálunk benne.
A harcrendszer egyértelműen visszalépést jelent a korábbi részekhez képest, ráadásul egyetlen konkurenssel sem tudja felvenni a versenyt. A bétában ráadásul túl sok segítséget sem kapunk arra vonatkozóan, hogyan is kellene játszani. Bedobnak a közepébe és ennyi. Közben pedig rengeteg menüt kapunk és persze a bázisunk fejlesztéséhez sem ártana egy pop-up ablak, hogy mégis mi mihez kapcsolódik és hogyan kell használni azokat. Legékesebb példája ennek az étel és ital ellátása. A különböző előzetesekben látható, ahogy állatok futkosnak a területen és ezekből nyerjük a húst. Nos, a bétában egyetlen egyel sem találkoztam, ami igazán megnehezíti az étkezést.
A zombik sem túl változatosak és az egyetlen eltérés a harcok között az mindössze az ellenfeleink számában mutatkozik meg. Nem is érdemes többet beszélni a játékról, a Survive sajnos nem csupán a Metal Gear névhez méltatlan, hanem szimpla túlélő-horrorként sem állja meg a helyét. A Konami nagyon jól tenné, ha átgondolná a projektet és a visszajelzések alapján változtatna jó pár dolgon (mondjuk úgy az egészen), mert így elég nagy bukta lesz a végeredmény.