Ötvös Tibor

Past Cure próbakör

A Past Cure egy logikai, lopakodós és horrorisztikus játékelemekkel megspékelt pszichológiai thriller. És mint ilyen, igazán megosztó kis élményt nyújt majd a megjelenés után.

A német játékgyártás képes igazi klasszikusokat kitermelni, elég csak a Blue Byte munkásságára gondolni (The Settlers franchise, Incubation, Anno-széria), de a kaland vonalon is sok kellemes élményt okoztak már. A Phantom 8 Studio most nagyobbat álmodik és a Past Cure képében egy igen izgalmas elegyet kapunk majd. A játék ugyanis egy pszichológiai thriller köntösébe burkolt horror-logikai-lopakodós kalandjáték, mely a készítők szerint sokat merít az Eredet - Harcosok klubja - John Wick megoldásaiból. Az előbbi még rejtély, miért is hivatkozási alap (elképzelhető, hogy több dimenzióban/álomban fut majd a sztori?), utóbbi kettő a harcrendszer kapcsán merült fel.

A főszereplő Ian, egy elit harcos, akit éveken át fogva tartottak egy európai fogolytáborban és elképzelhetetlen kísérleteket folytattak rajta. Ian azt az embert keresi és próbálja elkapni, akinek eme "élményeket köszönheti". A kísérletek "mellékhatásaként" Ian képes a telekinézisre és mások elméjének manipulálására, azonban ezen erőknek komoly hátránya is van. Minden egyes alkalommal, mikor használjuk valamely erőnket, egyre jobban veszítjük el az ép elménket. Két segítője, a testvére Markus és a kettős ügynök Sophia oldalán indul harcba Ian. A Past Cure két világban játszódik, akár a Soul Reaver széria.



Az egyik a valós közegben játszódik, ahol Ian John Wick stílusában veszi fel a harcot az ellenfelekkel. A másik pedig Ian elméjében zajlik, ahol aztán nincs határ, egy igazi őrülettel találkozhatunk. Itt lép be a horror és leginkább a The Evil Within első részéhez hasonlóan inkább a lopakodásra helyezi a hangsúlyt a játékmenet, nem pedig a szemtől szembeni harcokra. Ian egyébként képes a képességeinek használatára is. A bemutatott változatban a Max Payne-ben látott bullet-time effekt jelent meg, melyben természetesen hatásosabban szedhetjük le az ellenfeleinket. A másik képesség egy lelki kivetülés, melyet alkalmazva logikai feladványokat oldhatunk meg és materiális létünk által el nem érhető kapcsolókat használhatunk.

A grafika szerencsére egészen szép és stílusos és a keveredő játékmenet elég változatosságot ad a rajongók számára. A Past Cure megjelenésére ráadásul nem is kell sokat várnunk, hiszen elméletileg még az idén elérhető lesz a cím. Ezzel csak az a probléma, hogy azért akadnak még negatívumok a programban (elúszó textúrák, fagyások, akadozó játékmenet), de reményeink szerint ezeket azért ki tudják javítani és egy igen kellemes kis akciót kapunk cserébe.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!