Berta Sándor
Újabb tartalomtörlőket állít munkába a Facebook
A közösségi portál nagy nyomás alatt van, ha nem moderálja elég gyorsan a posztokat több millió eurós büntetést fizethet.
A cég egy második németországi tartalomtörlő központot is létrehoz. Az Arvato cég által működtetett, 700 főre növelt berlini centrum mellett Essenben is kialakítanak egy irodát, melyet a Competence Call Center fogja üzemeltetni. Ez a cég egy szolgáltatóközpont, más cégek nevében végez ügyfelekkel folytatott telefonbeszélgetéseket. Az év végétől 500 új dolgozó vizsgálja majd - és ha szükséges törli - az egyes Facebook-bejegyzéseket.
A közösségi platform az október elsején hatályba lépő új német hálózati törvény miatt kényszerült a lépésre, amely előírja, hogy a nyilvánvalóan jogsértő tartalmakat legkésőbb a beérkezett panasz után 24 órával törölni kell, a kétségesebb esetekben pedig 7 napon belül kell dönteni. A türelmi idő 2018 elején jár le, utána a jogszabályt megsértőknek komoly, akár 50 millió eurós (15,5 milliárd forintos) pénzbüntetéseket kell fizetniük. A törvény a Facebook mellett olyan szolgáltatásokat érinthet, mint a YouTube és a Twitter.
Heiko Maas német igazságügyi miniszter a hírt úgy kommentálta, hogy egyetlen cégnek sem lehet az az érdeke, hogy a platformján visszaélések történjenek és bűncselekményeket kövessenek el. Úgy véli, ideje volt, hogy a Facebook további dolgozókat munkába állítson azért, hogy javítani tudjon a panaszok kezelésén és ezáltal felhasználóbarátabbá váljon. Emellett arra van szükség, hogy a vállalat döntései átláthatók legyenek. Az új rendelkezésnek számos bírálója volt, ellenzői egyebek mellett azzal érvelnek, hogy a fenyegető pénzbüntetés miatt a szükségesnél több bejegyzést törölnek majd a cégek.
A berlini egység tagjai hermetikusan el vannak zárva a külvilágtól, csupán kiszivárgott anyagok alapján lehetett találgatni, hogy milyen kritériumok alapján törölnek anyagokat. Tavaly decemberben a Süddeutsche Zeitung exkluzív anyagában azt írta, hogy pszichikai problémákkal küzdenek az Arvato tartalomtörlői, akik úgy érezték, hogy nem támogatják őket megfelelően. Mark Zuckerberg májusban jelezte, hogy a Facebook további 3000 fővel bővíti a tartalomellenőrző csapatát. Július közepén először kereshették fel újságírók az Arvato tartalomtörlő központját, de amíg a helyszínen voltak, az alkalmazottak nem dolgozhattak és a riporterek mindössze három személytől kérdezhettek.
A cég egy második németországi tartalomtörlő központot is létrehoz. Az Arvato cég által működtetett, 700 főre növelt berlini centrum mellett Essenben is kialakítanak egy irodát, melyet a Competence Call Center fogja üzemeltetni. Ez a cég egy szolgáltatóközpont, más cégek nevében végez ügyfelekkel folytatott telefonbeszélgetéseket. Az év végétől 500 új dolgozó vizsgálja majd - és ha szükséges törli - az egyes Facebook-bejegyzéseket.
A közösségi platform az október elsején hatályba lépő új német hálózati törvény miatt kényszerült a lépésre, amely előírja, hogy a nyilvánvalóan jogsértő tartalmakat legkésőbb a beérkezett panasz után 24 órával törölni kell, a kétségesebb esetekben pedig 7 napon belül kell dönteni. A türelmi idő 2018 elején jár le, utána a jogszabályt megsértőknek komoly, akár 50 millió eurós (15,5 milliárd forintos) pénzbüntetéseket kell fizetniük. A törvény a Facebook mellett olyan szolgáltatásokat érinthet, mint a YouTube és a Twitter.
Heiko Maas német igazságügyi miniszter a hírt úgy kommentálta, hogy egyetlen cégnek sem lehet az az érdeke, hogy a platformján visszaélések történjenek és bűncselekményeket kövessenek el. Úgy véli, ideje volt, hogy a Facebook további dolgozókat munkába állítson azért, hogy javítani tudjon a panaszok kezelésén és ezáltal felhasználóbarátabbá váljon. Emellett arra van szükség, hogy a vállalat döntései átláthatók legyenek. Az új rendelkezésnek számos bírálója volt, ellenzői egyebek mellett azzal érvelnek, hogy a fenyegető pénzbüntetés miatt a szükségesnél több bejegyzést törölnek majd a cégek.
A berlini egység tagjai hermetikusan el vannak zárva a külvilágtól, csupán kiszivárgott anyagok alapján lehetett találgatni, hogy milyen kritériumok alapján törölnek anyagokat. Tavaly decemberben a Süddeutsche Zeitung exkluzív anyagában azt írta, hogy pszichikai problémákkal küzdenek az Arvato tartalomtörlői, akik úgy érezték, hogy nem támogatják őket megfelelően. Mark Zuckerberg májusban jelezte, hogy a Facebook további 3000 fővel bővíti a tartalomellenőrző csapatát. Július közepén először kereshették fel újságírók az Arvato tartalomtörlő központját, de amíg a helyszínen voltak, az alkalmazottak nem dolgozhattak és a riporterek mindössze három személytől kérdezhettek.