Berta Sándor

Saját stream-szolgáltatást indít a Disney

Stratégiát váltott a társaság, amely közvetlenül szeretné megszólítani a műsoraival a tévénézőket.

A Disney felmondja a Netflixszel kötött exkluzív együttműködési megállapodását és 2019-től elindítja saját stream-szolgáltatását. Első lépésként az ESPN sportadó műsora lesz látható az interneten is, majd 2019-től elérhetővé válik a Disney filmjeit és filmsorozatait kínáló stream-platform is. A világhálón kizárólag e szolgáltatás keretében lehet majd megtekinteni ezeket az alkotásokat.

A Disney bejelentése alapjaiban változtathatja meg az amerikai televíziós piacot, hiszen az olyan televízióadók, mint az ESPN műsorai eddig többnyire kábel- és műholdas szolgáltatókon keresztül voltak elérhetők. A probléma azonban az, hogy a Netflix, az Amazon Video és más hasonló platformok kínálatában már annyi tartalom hozzáférhető online is, hogy egyre több háztartás mondja fel a drága televíziós előfizetéseket. Robert Iger, a Disney vezetője ezért keresett közvetlen elérést a fogyasztókhoz és döntött a stratégiaváltás mellett.

A piac szegmentálása a fogyasztónak biztosan nem kedvez, hiszen ahelyett, hogy egyetlen helyen elérhetné minden kiadó műveit, ezután valószínűleg több előfizetést kell kötnie, ha mindent látni akar, ugyanúgy, mint ahogy például a focibajnokságok közvetítési jogai is több tévécsatorna között oszlanak el. Ebben a versenyben a Disney jó pozícióból indul, hiszen nagyon is valószínűsíthető, hogy a cég rajzfilmjei és filmjei, a Pixar animációs művei, a Marvel szuperhősök kalandjairól szóló alkotások és a Csillagok háborúja filmek kellően vonzók lesznek a nézők többségének. A stream-tervek megvalósításához a Disney 1,58 milliárd dollárért 33 százalékról 75 százalékra növelte a tulajdonrészét a BAMTech technológiai szolgáltatóban.

A változtatásra egyébként azután került sor, hogy a filmstúdió nyilvánosságra hozta a legfrissebb üzleti adatait, amelyekből kiderült, hogy tavaly júliushoz képest a társaság nyeresége idén július elejéig 9 százalékkal csökkent és 2,366 milliárd dollár volt, míg a bevételek szintén visszaestek és 14,238 milliárd dollárt tettek ki. A programok magas elkészítési költségei és a nézők elvándorlása súlyosbította a helyzetet. A televíziós és médiarészleg operatív nyeresége, amelyhez az ABC csoport is tartozik is 22 százalékkal csökkent és 1,842 milliárd dollár volt. Végül pedig a filmrészleg sem tudta megismételni a tavalyi eredményeit.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tikal #1
    már csak ez kellett.. remélem egy éven belül meghal...