Berta Sándor
Egymilliárd órányi YouTube videót néznek meg az emberek naponta
A videomegosztó új rekordot könyvelhetett el.
A YouTube alelnöke, Cristos Goodrow blogbejegyzésben jelentette be, hogy a felhasználók világszerte naponta több mint egymilliárd órányi videót néznek meg. A szám sokkal nagyobb annál, mint amire eddig a társaság számított és több mint a tízszerese a 2012-ben mért adatoknak.
A The Wall Street Journal értesülései alapján az új rekordot a platform elsősorban a mesterséges intelligencia alkalmazásának köszönheti. A YouTube ugyanis új algoritmusokat használ, amelyek segítségével személyesen szólíthatja meg a felhasználókat és arra készteti őket, hogy hosszabb ideig tekintsék meg a felvételeket. Így az első videó után akár egy második, majd egy harmadik anyagot is megnéznek majd.
Folyamatosan nő a videomegosztón fellelhető felvételek mennyisége is, az internetezők ugyanis percenként 400 órányi anyagot töltenek fel, ez 65 évnyi videónak felel meg minden egyes napon. Neal Mohan, a YouTube vezető termékmenedzsere közölte, hogy a náluk fellelhető tartalmak gyűjteménye minden egyes perccel egyre gazdagabb lesz és a gépi tanuláson alapuló algoritmusok egyre jobb munkát végeznek azoknak a tartalmaknak a megmutatásában, amelyeket az individuális dolgokra fogékony felhasználók kedvelnek.
Az új számok azt jelentik, hogy a YouTube továbbra is a meghatározó platform ezen a területen és maga mögé utasítja az olyan szolgáltatókat, mint például a Netflix, a Facebook vagy éppen a Dailymotion.
A YouTube alelnöke, Cristos Goodrow blogbejegyzésben jelentette be, hogy a felhasználók világszerte naponta több mint egymilliárd órányi videót néznek meg. A szám sokkal nagyobb annál, mint amire eddig a társaság számított és több mint a tízszerese a 2012-ben mért adatoknak.
A The Wall Street Journal értesülései alapján az új rekordot a platform elsősorban a mesterséges intelligencia alkalmazásának köszönheti. A YouTube ugyanis új algoritmusokat használ, amelyek segítségével személyesen szólíthatja meg a felhasználókat és arra készteti őket, hogy hosszabb ideig tekintsék meg a felvételeket. Így az első videó után akár egy második, majd egy harmadik anyagot is megnéznek majd.
Folyamatosan nő a videomegosztón fellelhető felvételek mennyisége is, az internetezők ugyanis percenként 400 órányi anyagot töltenek fel, ez 65 évnyi videónak felel meg minden egyes napon. Neal Mohan, a YouTube vezető termékmenedzsere közölte, hogy a náluk fellelhető tartalmak gyűjteménye minden egyes perccel egyre gazdagabb lesz és a gépi tanuláson alapuló algoritmusok egyre jobb munkát végeznek azoknak a tartalmaknak a megmutatásában, amelyeket az individuális dolgokra fogékony felhasználók kedvelnek.
Az új számok azt jelentik, hogy a YouTube továbbra is a meghatározó platform ezen a területen és maga mögé utasítja az olyan szolgáltatókat, mint például a Netflix, a Facebook vagy éppen a Dailymotion.