Berta Sándor
Több PC-gyártó kivonulására számít a Lenovo
Az egyre szűkűlő piacon egyre nagyobb a harc, de a kínai cég nem adja fel a reményt és nyereségre számít.
A Lenovo menedzsmentje hiszi, hogy a PC-piacot érintő következő forradalmi folyamatokban aktív szerepet játszhat. Mindez ambiciózus célkitűzés, mert az eladások a legoptimistább vélemények alapján is stagnálnak. Gianfranco Lanci 2012 áprilisában lett a Lenovo európai, közel-keleti és afrikai elnöke, valamint a Lenovo Group alelnöke, napjainkban a kínai konszern PC-üzletágát vezeti. A menedzser 2013 májusában kétségbe vonta, hogy az okosszemüvegek koncepciója sikeres és a következő években meghatározó lehet, majd 2013 augusztusában kifejtette, hogy ott jelennek meg, ahol gyorsan növekedhetnek és sikeresek lehetnek. Nem a már telített régiókban akarnak megjelenni, hanem például az afrikai országokban, ezekben ugyanis jóval jobbak a növekedési lehetőségeik, mint mondjuk Németországban.
A Lenovo három évvel ezelőtt előzte meg a Hewlett-Packardot és lett a világ legnagyobb PC-gyártója, ettől azonban még Európában a HP az első. "Még" - jegyezte meg ezzel kapcsolatban Lanci. Ő ugyanis biztos abban, hogy a piaci részesedésüket előbb 20, majd 21, végül körülbelül 30 százalékra növelhetik, s mindezt azért, mert a többi vetélytársuknál időközben konszolidációk lesznek. A menedzser úgy gondolja, hogy ezek a folyamatok a következő esztendőkben zajlanak majd le és néhány gyártó ki fog vonulni a PC-piacról, ahogy korábban tette ezt például az IBM és a Sony is.
Leszögezte, hogy a kis piaci részesedéssel rendelkező gyártók nem tudják a túléléshez szükséges befektetéseket végrehajtani. A cégek számára a nagy értékű eszközök piacra dobása az igazán kifizetődő, míg az egyszerű termékekből sokat kell értékesíteniük ahhoz, hogy elég nyereségre tehessenek szert. A nyereségre elsősorban azért van szükség, hogy a kutatásba és a fejlesztésbe legyen mit visszaforgatni.
A két kijelzővel ellátott Yoga Book nevű laptop-táblagép hibrid készüléket közel három éven át fejlesztette a Lenovo. Lanci közölte, hogy a koncepció ugyan jó volt, de nem lehetett minden részletet azonnal megvalósítani. A Yoga Book esetében az akkor rendelkezésre álló PC-alkatrészek nem tették lehetővé, hogy az eszköz olyan keskeny és könnyű legyen, mint ma. A vezető szerint csak azok a társaságok vészelhetik át az ilyen nehéz helyzeteket, amelyek pénzügyileg erősek, s nincs garancia arra, hogy egy laboratóriumban kifejlesztett és tesztelt koncepció a valóságban is sikeres termék lesz. Bizonyos dolgok örökké a tervezőasztalokon maradnak és soha nem kerülnek a boltokba.
A múlt héten bemutatott Yoga Book különlegessége a billentyűzet helyett beszerelt érintésérzékeny panel, mely rajzolásra is használható
A kínai vállalat három fejlesztőközpontot működtet világszerte, egyet-egyet Kínában, Japánban és az Amerikai Egyesült Államokban, s nagyon sokat költ olyan kutatásokra, amelyek célja annak kiderítése, hogy mit várnak a felhasználók egy számítógéptől. A kulturális különbségek miatti elvárások oda vezethetnek, hogy bizonyos termékek végül csak egyes kiválasztott piacokon jelennek meg.
Lanci szerint a PC-piacon a következő forradalomra 2-5 éven belül kerülhet sor és azt a rugalmas képernyők megjelenése hozhatja el. Az ilyen kijelzők segítségével teljesen más formákat lehetne megvalósítani, mint napjainkban. Amíg ez megtörténik, lehet finomítani a részleteken. Mindez a beszállítókat, például a Microsoftot is érinti: a Windows 10 sokkal jobb felhasználói élményeket kínál, mint elődei, de, ha arról van szó, hogyan lehet egy új számítógépre átköltözni, akkor viszont a redmondiaknak még sokat kell tanulniuk a mobilszoftverektől.
A Lenovo menedzsmentje hiszi, hogy a PC-piacot érintő következő forradalmi folyamatokban aktív szerepet játszhat. Mindez ambiciózus célkitűzés, mert az eladások a legoptimistább vélemények alapján is stagnálnak. Gianfranco Lanci 2012 áprilisában lett a Lenovo európai, közel-keleti és afrikai elnöke, valamint a Lenovo Group alelnöke, napjainkban a kínai konszern PC-üzletágát vezeti. A menedzser 2013 májusában kétségbe vonta, hogy az okosszemüvegek koncepciója sikeres és a következő években meghatározó lehet, majd 2013 augusztusában kifejtette, hogy ott jelennek meg, ahol gyorsan növekedhetnek és sikeresek lehetnek. Nem a már telített régiókban akarnak megjelenni, hanem például az afrikai országokban, ezekben ugyanis jóval jobbak a növekedési lehetőségeik, mint mondjuk Németországban.
A Lenovo három évvel ezelőtt előzte meg a Hewlett-Packardot és lett a világ legnagyobb PC-gyártója, ettől azonban még Európában a HP az első. "Még" - jegyezte meg ezzel kapcsolatban Lanci. Ő ugyanis biztos abban, hogy a piaci részesedésüket előbb 20, majd 21, végül körülbelül 30 százalékra növelhetik, s mindezt azért, mert a többi vetélytársuknál időközben konszolidációk lesznek. A menedzser úgy gondolja, hogy ezek a folyamatok a következő esztendőkben zajlanak majd le és néhány gyártó ki fog vonulni a PC-piacról, ahogy korábban tette ezt például az IBM és a Sony is.
Leszögezte, hogy a kis piaci részesedéssel rendelkező gyártók nem tudják a túléléshez szükséges befektetéseket végrehajtani. A cégek számára a nagy értékű eszközök piacra dobása az igazán kifizetődő, míg az egyszerű termékekből sokat kell értékesíteniük ahhoz, hogy elég nyereségre tehessenek szert. A nyereségre elsősorban azért van szükség, hogy a kutatásba és a fejlesztésbe legyen mit visszaforgatni.
A két kijelzővel ellátott Yoga Book nevű laptop-táblagép hibrid készüléket közel három éven át fejlesztette a Lenovo. Lanci közölte, hogy a koncepció ugyan jó volt, de nem lehetett minden részletet azonnal megvalósítani. A Yoga Book esetében az akkor rendelkezésre álló PC-alkatrészek nem tették lehetővé, hogy az eszköz olyan keskeny és könnyű legyen, mint ma. A vezető szerint csak azok a társaságok vészelhetik át az ilyen nehéz helyzeteket, amelyek pénzügyileg erősek, s nincs garancia arra, hogy egy laboratóriumban kifejlesztett és tesztelt koncepció a valóságban is sikeres termék lesz. Bizonyos dolgok örökké a tervezőasztalokon maradnak és soha nem kerülnek a boltokba.
A múlt héten bemutatott Yoga Book különlegessége a billentyűzet helyett beszerelt érintésérzékeny panel, mely rajzolásra is használható
A kínai vállalat három fejlesztőközpontot működtet világszerte, egyet-egyet Kínában, Japánban és az Amerikai Egyesült Államokban, s nagyon sokat költ olyan kutatásokra, amelyek célja annak kiderítése, hogy mit várnak a felhasználók egy számítógéptől. A kulturális különbségek miatti elvárások oda vezethetnek, hogy bizonyos termékek végül csak egyes kiválasztott piacokon jelennek meg.
Lanci szerint a PC-piacon a következő forradalomra 2-5 éven belül kerülhet sor és azt a rugalmas képernyők megjelenése hozhatja el. Az ilyen kijelzők segítségével teljesen más formákat lehetne megvalósítani, mint napjainkban. Amíg ez megtörténik, lehet finomítani a részleteken. Mindez a beszállítókat, például a Microsoftot is érinti: a Windows 10 sokkal jobb felhasználói élményeket kínál, mint elődei, de, ha arról van szó, hogyan lehet egy új számítógépre átköltözni, akkor viszont a redmondiaknak még sokat kell tanulniuk a mobilszoftverektől.