Berta Sándor

Milliárdokba kerülhet a Volkswagen bakija

A gyártó azzal reklámozta a dízelautóit az Amerikai Egyesült Államokban, hogy azok különösen környezetbarát modellek, azonban ez nem teljesen igaz.

Mint kiderült, csak akkor igaz a környezetbarát jelző ezekre a gépkocsikra, ha terhelési tesztnek vetik alá azokat és egy szoftver korlátozza a teljesítményüket. A konszern egy program segítségével játszotta ki a kibocsátott gázok értékeinek mérését. Így a teszteken sokkal jobb értékeket lehetett kimutatni, mint a mindennapi használat során. A Volkswagen ezért rendkívül komoly büntetésre számíthat.

A trükközés egyik következménye az imázskár, de az talán még nagyobb probléma, hogy az Amerikai Egyesült Államok Környezetvédelmi Hivatala (EPA) is eljárást indított az ügyben. A társaság a legsúlyosabb esetben akár járművenként 37 500 dollár büntetést is fizethet. Miután eddig az ügyben legalább 482 000 autó érintett, így a pénzbüntetés elméletileg akár több mint 18 milliárd dollár is lehet.

Ferdinand Dudenhöffer szakértő azt mondta, hogy az eljárás súlyos következményekkel járhat, hiszen a drasztikus büntetés mellett az ügyfelek is kártérítési pereket indíthatnak a gyártó ellen. Éppen ezért az esetet nagyon komolyan kell vennie a vállalatnak és nem csupán a kifizetendő hatalmas összeg miatt. Dudenhöffer szerint az ügy a teljes német autóiparnak komoly károkat okozhat, hiszen az elmúlt években a Daimler és a BMW is azt hirdette az USA-ban, hogy a dízel egy tiszta technológia.

Cynthia Giles, az EPA képviselője kifejtette, hogy ha valaki ilyen eszközöket használ azért, hogy kijátssza a környezetvédelmi szabványokat, akkor illegális dolgot tesz és ez fenyegetést jelent a közegészségügy szempontjából. Az ügyben érintettek a Volkswagen 2009 és 2014 között forgalomba hozott dízelmodelljei (Jetta, Beetle, Audi A3, Golf, Passat), s nem zárható ki, hogy a botrány tovább fog gyűrűzni. A hivatal ugyanis kiterjeszti a vizsgálatokat és ennek során könnyen további esetekre is fény derülhet.

Martin Winterkorn, a gyártó első embere bocsánatot kért a történtekért. Hozzátette, hogy tudják, hogy elveszítették az ügyfeleik és a közvélemény bizalmát. Egyúttal bejelentette, hogy belső vizsgálatot rendelnek el.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ZilogR #8


    Ha valaki megnézi, hogyan zajlik egy ilyen teszt, akkor feltehető a kérdés:
    - Hogyan is tudja egy szoftver befolyásolni, hogy mit mérjen az a műszer, aminek a gumicsövét egyszerűen rádugják a kipufogócsőre?
    - Az történt, hogy a VW tulajdonosok vagy maga a gyár odament a mérést végző szakihoz egy pendrive-val, hogy ezt töltsd már rá a műszer PLC-re légyszi...
    - Az a műszer naponta egyszer volt jó esetben újraindítva, honnan a picsából tudja, hogy az egy szem gumicsövén milyen autó seggéből jött a gáz?

    Kamu az egész és olyan érdekek vannak a háttérben, amiből nekünk csak ennyit mutatnak meg - kinek milyen érdeke fűződik ahhoz, hogy ne legyen ilyen hajtású autó az utakon?!
    Milyen keresletet akarnak feltolni?

    A cikkeket olyan emberek írják, akik tegnap még azt írták, hogy idén három napot késik a napéjegyenlőség... De inkább maradt a teljes sötétség...
  • Tetsuo #7
    A TTIP miatt van és ez csak a kezdet. Kőkemény üzlet az egész, a környezetvédelmet [email protected] az USA is, az EU is, és a cégek is.
  • ximix #6
    Amikor először halottam, ó mondom és hol vették észre ? majd amikor kiejtették az USA-t már röhögtem is, pont ők akik még a Kiotói egyezményt sem írták alá, ha jól tudom, a CO kibocsátási normákról.



    A teljesség igénye nélkül
  • Tetsuo #5
    Na, nem mintha az amerikaiakat érdekelné a környezetvédelem. :-)
    De ha claim-elni lehet...
    Utoljára szerkesztette: Tetsuo, 2015.09.22. 00:01:18
  • kiborg #4
    Ez kicsit kétélű fegyver.
    A diesel környezetbarátabb,mert kisebb fogyasztással rendelkezik, ezáltal kevésbé terheli a környezetet.
    Viszont a mindenféle szűrőn keresztül kijutó részecskék meg olyan kicsik, hogy a tűdő mélyebb rétegeibe jutva nem nagyon tud vele mit kezdeni a szervezet és ezért meg nagyon veszélyes dolog.
    Szgk-ban és se látom sok értelmét a gázolajnak( de hát ugye manapság az átlagfogyasztás a minden), de áru- és személyfuvarozásban van létjogosultsága továbbra is.
  • SupraMKIII #3
    Jah, fizessenek! Megérdemlik...

    Gyakorlatilag bevett gyakorlattá vált a mindenféle teszten való csalás - pár ilyen per/büntetés után talán nem fogja megérni.

    Amúgy én sem szeretem a dizel motorokat, de van ahol nehéz őket pótolni: de azt, hogy azokat környezet kímélőnek állítják be, a legszigorúbban büntetném!
  • who am I 7 #2
    nem úgy van, h kivan tiltva amcsiból a traktor motor? (egyébként én a világon, mindenhonnan kitiltanám)
    ja és megérdemlik, mert ők azok, akik leginkább felelősek a rákosító trakik elterjedéséért szgk körben.
    Utoljára szerkesztette: who am I 7, 2015.09.21. 11:43:12
  • tomboy013 #1
    Hát ha trükköztek a teszteknél akkor tisztában voltak azzal, hogy amit csinálnak az csalás és számolniuk kellett az esetleges következményekkel is, szóval fizessenek csak.