Berta Sándor
A jövő autója - a guruló otthon
Az, hogy a jövő gépkocsijaiban nem a sofőr fog vezetni, alapjaiban változtat meg mindent.
A Yanfeng Global Automotive Interiors nevű kínai autóipari beszállító szerint a változások alapvetően befolyásolják a közúti járművek belső terét is. A cégnek számos elképzelése van, amelyek hamarosan meg is valósulhatnak. Mivel az autó magát kormányozza, a kormány és az ülések visszahúzódnak, s a vezető és az utasok elengedhetik magukat. Aki akarja, még a kis asztalokat is kihajthatja vagy az ülését a másik felé fordíthatja, hogy könnyebben beszélgethessenek. Ilyennek képzeli a Yanfeng a gépkocsikkal való közlekedés jövőjét. Az ID16 nevű koncepciót a vállalat a Nemzetközi Automobil Kiállításon mutatja be.
"A következő 10-15 évben a közúti járművek belseje sokkal többet fog változni, mint az elmúlt 100 esztendőben. Guruló lakószobákban közlekedünk majd" - jelentette ki Han Hendriks, a Yanfeng innovációs részlegének vezetője. Bár a gyártó Európában alig ismert, fontos tudni róla, hogy mióta létrehozta a Johnson Control társasággal közös vállalkozását, az autók belső terével kapcsolatban a világ legnagyobb beszállítójának számít. A Yanfeng számos dolgot állít elő, amikkel később a BMW, a Mercedes vagy az Opel modelljeiben találkozhatnak a felhasználók.
A menedzser közölte, hogy az ID16-ban összefoglalt 30 újítás többsége már most is kiforrott megoldás, amelyeket a michigani, a sanghaji és a neussi üzemekben fejlesztettek ki. A fő változás, hogy az emberek számára sokkal nagyobb belső tér áll majd rendelkezésre. Ez többek között arra vezethető vissza, hogy a légzsákok a tetőbe kerülnek át. A megálmodott belsőt a faelemek és a fehér bőr határozza meg, ami elegánsan hat. Sok módosítás elsőre fel sem tűnik, például a kezelőelemek antibakteriális rétege vagy a fűthető kartámasz. A lényeg, hogy a változtatások praktikusak és nem hivalkodóak.
A Yanfeng Global Automotive Interiors nevű kínai autóipari beszállító szerint a változások alapvetően befolyásolják a közúti járművek belső terét is. A cégnek számos elképzelése van, amelyek hamarosan meg is valósulhatnak. Mivel az autó magát kormányozza, a kormány és az ülések visszahúzódnak, s a vezető és az utasok elengedhetik magukat. Aki akarja, még a kis asztalokat is kihajthatja vagy az ülését a másik felé fordíthatja, hogy könnyebben beszélgethessenek. Ilyennek képzeli a Yanfeng a gépkocsikkal való közlekedés jövőjét. Az ID16 nevű koncepciót a vállalat a Nemzetközi Automobil Kiállításon mutatja be.
"A következő 10-15 évben a közúti járművek belseje sokkal többet fog változni, mint az elmúlt 100 esztendőben. Guruló lakószobákban közlekedünk majd" - jelentette ki Han Hendriks, a Yanfeng innovációs részlegének vezetője. Bár a gyártó Európában alig ismert, fontos tudni róla, hogy mióta létrehozta a Johnson Control társasággal közös vállalkozását, az autók belső terével kapcsolatban a világ legnagyobb beszállítójának számít. A Yanfeng számos dolgot állít elő, amikkel később a BMW, a Mercedes vagy az Opel modelljeiben találkozhatnak a felhasználók.
A menedzser közölte, hogy az ID16-ban összefoglalt 30 újítás többsége már most is kiforrott megoldás, amelyeket a michigani, a sanghaji és a neussi üzemekben fejlesztettek ki. A fő változás, hogy az emberek számára sokkal nagyobb belső tér áll majd rendelkezésre. Ez többek között arra vezethető vissza, hogy a légzsákok a tetőbe kerülnek át. A megálmodott belsőt a faelemek és a fehér bőr határozza meg, ami elegánsan hat. Sok módosítás elsőre fel sem tűnik, például a kezelőelemek antibakteriális rétege vagy a fűthető kartámasz. A lényeg, hogy a változtatások praktikusak és nem hivalkodóak.