Berta Sándor
Még idén megelőzheti az Apple a Samsungot
A Samsung előnye szinte teljesen elolvadt, míg a kaliforniai társaság szempontjából nagyszerűen sikerült az elmúlt üzleti negyedév.
Az Apple bejelentette, hogy 2015 első üzleti negyedévében 74,5 millió iPhone készüléket sikerült értékesíteni, a bevétel 74,6 milliárd dollárt, míg a nyereség 18 milliárd dollárt tett ki. A társaság még soha nem könyvelhetett el ennyire sikeres üzleti negyedévet, ez pedig a korábban sokat kritizált Tim Cook vezérigazgató számára komoly elégtételt jelenthet. Főleg úgy, hogy az új iPhone az első olyan készülék, amelyre Steve Jobs nem gyakorolt közvetlen hatást.
Az Apple jelenleg 682 800 000 000 dollárt ér, ezzel nemcsak a világ legértékesebb vállalata, hanem egy teljesen új szintre emelkedett. Az amerikai óriáscég minden más piaci szereplő eredményeit háttérbe szorította. Az Apple többet ér, mint például Svédország, Olaszország, Oroszország vagy éppen Ausztria tőzsdei cégei, és alig marad el Spanyolországétól. A 682,8 milliárd dollárból megvásárolható lenne 12 044 Marco Reus kaliberű futballista vagy 244 drága futballklub vagy 34,9 millió Volkswagen Golf, esetleg 17 070 darab 35 karátos gyémánt. De ez az összeg elegendő lenne 19 508 karibi sziget megvásárlására vagy fedezné 27 312 űrutazás költségeit, esetleg minden német állampolgár kaphatna 7431 euró zsebpénzt.
Az Apple 18 milliárd dolláros negyedéves nyeresége napi 200 millió dollárt jelent. Összesen 88 országnak van kisebb gazdasági teljesítménye, mint a konszernnek. Köztük van Belgium, Ausztria, Svédország, Norvégia, Új-Zéland és Hongkong, s az Apple ebben a tekintetben alig marad el Szaúd-Arábia mögött. Az elemzőkben félelmet keltenek ezek az eredmények, mert a szinte nemzet méretű társaságokat nehéz, ha nem lehetetlen ellenőrizni. A részvényeseknek ugyanis van bizonyos befolyásuk és számukra elsősorban a nyereség a lényeg. Az Apple sikerének a kulcsa egyértelműen az iPhone, ez azonban függővé, ezáltal kiszolgáltatottá is teszi a vállalatot, de egyéb termékek is szintén sikeresek lehetnek, elég csak az Apple Pay fizetési szolgáltatásra vagy a Watch okosórára gondolni. A jó eredmény különösen a kínai nyitásnak és az ott elért magas forgalomnak köszönhető. A siker a szegmens vezető gyártóinak rangsorában is visszaköszön, az első helyen immár holtverseny alakult ki.
Az IDC friss közleménye szerint a globális piacon 2014 során immár több mint 1,3 milliárd új készüléket szállítottak le, az utolsó negyedévben produkált 375 milliós adat pedig nemcsak az azt megelőző három hónap számait, de az egy évvel korábbi eredményt is alaposan meghaladta. A gyártók rangsorában is szintén fontos változást tapasztalunk, a piacot eddig magabiztosan vezető Samsung előnye ugyanis szinte teljesen elolvadt, míg az Apple a saját sikereinek köszönhetően ledolgozta eddigi tetemes hátrányát. Jól mutatja a változás mértékét, hogy míg egy évvel korábban 33 millió okostelefon volt a két cég közötti különbség, addig ez 2014 utolsó három hónapjában mindössze 600 ezer darabra süllyedt.
Az almás cég eredménye mindenképpen elismerésre méltó, már csak azért is, mert csökkenő átlagárak mellett tudtak sikert aratni új, jóval drágább készülékeikkel. Úgy tűnik, hogy a vásárlók jó része mindössze a kijelző méretének növekedésére várt, a kereskedelmi árral kevésbé törődött, az USA mellett pedig most első alkalommal Kína is rendkívül erős piacnak számított a cég számára, ami jól jelzi az érdeklődés mértékét. A harmadik helyre eközben a Motorola felvásárlása révén csaknem duplázó Lenovo jött fel, de a negyedik Huawei és az ötödik Xiaomi szintén a kínai mezőnyt képviseli, az Apple mellett tehát leginkább a kínai riválisok erősödése érzékelhető a piacon.
Éves szinten persze még mindig a Samsung vezet, de ha folytatódik a tavalyi trend, könnyen előfordulhat, hogy hosszú idő után ismét helycserére kerül majd sor a szegmensben. A Samsungot azonban nemcsak az Apple szorongatja, hanem a többi Android operációs rendszerre készülékeket gyártó vállalat is. Az IDC szakértői szerint a Samsungnak piacvezető pozíciója megőrzése érdekében a nyereségkulcsát kell csökkentenie vagy a prémium készülékeknél kell átalakítania stratégiáját, hogy jobban felvehesse a versenyt az Apple termékeivel.
A Samsung tavaly a negyedik negyedévben 75,1 millió okostelefont értékesített, 11,0 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban az Apple pedig 74,5 milliót, 46,0 százalékkal többet. A Samsung a negyedik negyedévben 20,1 százalékos, az Apple 19,85 százalékos piaci részesedésre tett szert. A Samsung egész éves értékesítése 0,6 százalékkal 318,2 millió, az Apple értékesítése 25,5 százalékkal 192,7 millió darabra emelkedett. A Samsung piaci részesedése a 2013-as 31,0 százalékról 24,5 százalékra csökkent tavaly, az Apple részesedése pedig 15,1 százalékról tavaly 14,5 százalékra.
A Xiaomi a negyedik negyedévben eladásai 178,6 százalékos növelésével, 16,6 milliós értékesítéssel, 4,42 százalékos piaci részesedéssel kiütötte az ötödik helyről az LG-t. Az éves rangsorban az LG 59,2 millió készülék eladásával, 4,6 százalékos piaci részesedéssel megőrizte ötödik helyét.
Az Apple bejelentette, hogy 2015 első üzleti negyedévében 74,5 millió iPhone készüléket sikerült értékesíteni, a bevétel 74,6 milliárd dollárt, míg a nyereség 18 milliárd dollárt tett ki. A társaság még soha nem könyvelhetett el ennyire sikeres üzleti negyedévet, ez pedig a korábban sokat kritizált Tim Cook vezérigazgató számára komoly elégtételt jelenthet. Főleg úgy, hogy az új iPhone az első olyan készülék, amelyre Steve Jobs nem gyakorolt közvetlen hatást.
Az Apple jelenleg 682 800 000 000 dollárt ér, ezzel nemcsak a világ legértékesebb vállalata, hanem egy teljesen új szintre emelkedett. Az amerikai óriáscég minden más piaci szereplő eredményeit háttérbe szorította. Az Apple többet ér, mint például Svédország, Olaszország, Oroszország vagy éppen Ausztria tőzsdei cégei, és alig marad el Spanyolországétól. A 682,8 milliárd dollárból megvásárolható lenne 12 044 Marco Reus kaliberű futballista vagy 244 drága futballklub vagy 34,9 millió Volkswagen Golf, esetleg 17 070 darab 35 karátos gyémánt. De ez az összeg elegendő lenne 19 508 karibi sziget megvásárlására vagy fedezné 27 312 űrutazás költségeit, esetleg minden német állampolgár kaphatna 7431 euró zsebpénzt.
Az Apple 18 milliárd dolláros negyedéves nyeresége napi 200 millió dollárt jelent. Összesen 88 országnak van kisebb gazdasági teljesítménye, mint a konszernnek. Köztük van Belgium, Ausztria, Svédország, Norvégia, Új-Zéland és Hongkong, s az Apple ebben a tekintetben alig marad el Szaúd-Arábia mögött. Az elemzőkben félelmet keltenek ezek az eredmények, mert a szinte nemzet méretű társaságokat nehéz, ha nem lehetetlen ellenőrizni. A részvényeseknek ugyanis van bizonyos befolyásuk és számukra elsősorban a nyereség a lényeg. Az Apple sikerének a kulcsa egyértelműen az iPhone, ez azonban függővé, ezáltal kiszolgáltatottá is teszi a vállalatot, de egyéb termékek is szintén sikeresek lehetnek, elég csak az Apple Pay fizetési szolgáltatásra vagy a Watch okosórára gondolni. A jó eredmény különösen a kínai nyitásnak és az ott elért magas forgalomnak köszönhető. A siker a szegmens vezető gyártóinak rangsorában is visszaköszön, az első helyen immár holtverseny alakult ki.
Az IDC friss közleménye szerint a globális piacon 2014 során immár több mint 1,3 milliárd új készüléket szállítottak le, az utolsó negyedévben produkált 375 milliós adat pedig nemcsak az azt megelőző három hónap számait, de az egy évvel korábbi eredményt is alaposan meghaladta. A gyártók rangsorában is szintén fontos változást tapasztalunk, a piacot eddig magabiztosan vezető Samsung előnye ugyanis szinte teljesen elolvadt, míg az Apple a saját sikereinek köszönhetően ledolgozta eddigi tetemes hátrányát. Jól mutatja a változás mértékét, hogy míg egy évvel korábban 33 millió okostelefon volt a két cég közötti különbség, addig ez 2014 utolsó három hónapjában mindössze 600 ezer darabra süllyedt.
Az almás cég eredménye mindenképpen elismerésre méltó, már csak azért is, mert csökkenő átlagárak mellett tudtak sikert aratni új, jóval drágább készülékeikkel. Úgy tűnik, hogy a vásárlók jó része mindössze a kijelző méretének növekedésére várt, a kereskedelmi árral kevésbé törődött, az USA mellett pedig most első alkalommal Kína is rendkívül erős piacnak számított a cég számára, ami jól jelzi az érdeklődés mértékét. A harmadik helyre eközben a Motorola felvásárlása révén csaknem duplázó Lenovo jött fel, de a negyedik Huawei és az ötödik Xiaomi szintén a kínai mezőnyt képviseli, az Apple mellett tehát leginkább a kínai riválisok erősödése érzékelhető a piacon.
Éves szinten persze még mindig a Samsung vezet, de ha folytatódik a tavalyi trend, könnyen előfordulhat, hogy hosszú idő után ismét helycserére kerül majd sor a szegmensben. A Samsungot azonban nemcsak az Apple szorongatja, hanem a többi Android operációs rendszerre készülékeket gyártó vállalat is. Az IDC szakértői szerint a Samsungnak piacvezető pozíciója megőrzése érdekében a nyereségkulcsát kell csökkentenie vagy a prémium készülékeknél kell átalakítania stratégiáját, hogy jobban felvehesse a versenyt az Apple termékeivel.
A Samsung tavaly a negyedik negyedévben 75,1 millió okostelefont értékesített, 11,0 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban az Apple pedig 74,5 milliót, 46,0 százalékkal többet. A Samsung a negyedik negyedévben 20,1 százalékos, az Apple 19,85 százalékos piaci részesedésre tett szert. A Samsung egész éves értékesítése 0,6 százalékkal 318,2 millió, az Apple értékesítése 25,5 százalékkal 192,7 millió darabra emelkedett. A Samsung piaci részesedése a 2013-as 31,0 százalékról 24,5 százalékra csökkent tavaly, az Apple részesedése pedig 15,1 százalékról tavaly 14,5 százalékra.
A Xiaomi a negyedik negyedévben eladásai 178,6 százalékos növelésével, 16,6 milliós értékesítéssel, 4,42 százalékos piaci részesedéssel kiütötte az ötödik helyről az LG-t. Az éves rangsorban az LG 59,2 millió készülék eladásával, 4,6 százalékos piaci részesedéssel megőrizte ötödik helyét.