Gyurkity Péter
A Sony marad az egyetlen japán telefongyártó
A japán cégek továbbra sem szerepelnek jól az okostelefonok területén, így több szereplő is kivonul a piacról - a riválisok egyre inkább a középkategóriára fókuszálnak.
Az elmúlt napokban egyszerre több hír is megjelent a világhálón egyes japán cégek kivonulásáról, ezek alapján pedig a szigetországban igencsak leegyszerűsödik a helyzet. A szűkülő mezőnyben az említésre érdemes versenyzők közül gyakorlatilag egyedül a Sony marad talpon.
Japán lapok számoltak be elsőként arról, hogy a Panasonic elhatározta az NTT DoCoMo szolgáltatónak szánt további szállítmányok leállítását. Mivel az utóbbi időben kizárólag ezen szolgáltató kapott készülékeikből, a lépés gyakorlatilag a cég kivonulását jelenti a piacról. Az NEC csaknem ezzel egy időben hivatalosan jelezte, hogy felhagy ilyen irányú tevékenységével, miután a Casio és a Hitachi hasonló részlegeinek 2010-ben történő egyesítése sem hozta meg a remélt eredményt. Jól jellemzi a helyzetet, hogy egy májusi jelentés szerint a japán piac több mint egyharmadát az Apple uralja, mögöttük (alaposan lemaradva) a Fujitsu a második, a Sony pedig a harmadik.
Tajvani iparági források arról adtak hírt, hogy a jelentős riválisok (így például a dél-koreai Samsung és a tajvani HTC) egyre nagyobb erővel fordulnak a középkategóriás megoldások irányába. Miután a csúcskategóriás, a zászlóshajó szerepét is betöltő telefonok iránti kereslet megakadni, lankadni látszik, ezen cégek a korábbinál jóval több, mainstream példányokban felhasználható alkatrészt rendeltek beszállítóiktól, ezzel igyekeznek ugyanis megőrizni, illetve kiterjeszteni befolyásukat, többek között az egyre erősödő kínai versenytársakkal (ZTE, Lenovo, Coolpad, stb.) szemben.
A HTC a maga részéről most ebben látja a megújulás esélyét, a harmadik negyedévben ezért több olcsóbb, középkategóriás okostelefont várhatunk tőlük.
Az elmúlt napokban egyszerre több hír is megjelent a világhálón egyes japán cégek kivonulásáról, ezek alapján pedig a szigetországban igencsak leegyszerűsödik a helyzet. A szűkülő mezőnyben az említésre érdemes versenyzők közül gyakorlatilag egyedül a Sony marad talpon.
Japán lapok számoltak be elsőként arról, hogy a Panasonic elhatározta az NTT DoCoMo szolgáltatónak szánt további szállítmányok leállítását. Mivel az utóbbi időben kizárólag ezen szolgáltató kapott készülékeikből, a lépés gyakorlatilag a cég kivonulását jelenti a piacról. Az NEC csaknem ezzel egy időben hivatalosan jelezte, hogy felhagy ilyen irányú tevékenységével, miután a Casio és a Hitachi hasonló részlegeinek 2010-ben történő egyesítése sem hozta meg a remélt eredményt. Jól jellemzi a helyzetet, hogy egy májusi jelentés szerint a japán piac több mint egyharmadát az Apple uralja, mögöttük (alaposan lemaradva) a Fujitsu a második, a Sony pedig a harmadik.
Tajvani iparági források arról adtak hírt, hogy a jelentős riválisok (így például a dél-koreai Samsung és a tajvani HTC) egyre nagyobb erővel fordulnak a középkategóriás megoldások irányába. Miután a csúcskategóriás, a zászlóshajó szerepét is betöltő telefonok iránti kereslet megakadni, lankadni látszik, ezen cégek a korábbinál jóval több, mainstream példányokban felhasználható alkatrészt rendeltek beszállítóiktól, ezzel igyekeznek ugyanis megőrizni, illetve kiterjeszteni befolyásukat, többek között az egyre erősödő kínai versenytársakkal (ZTE, Lenovo, Coolpad, stb.) szemben.
A HTC a maga részéről most ebben látja a megújulás esélyét, a harmadik negyedévben ezért több olcsóbb, középkategóriás okostelefont várhatunk tőlük.