Berta Sándor

Még pontosabban célzott reklámokat akar a Facebook

A közösségi platform számára az egyik legnagyobb problémát az jelenti, hogy még mindig nem ismeri látogatói legfőbb érdeklődési területeit. A felhasználói adataiból élő cég túl későn fordult a mobilweb felé, de lemaradását nagy léptekben pótolja.

Martin Ott a Facebook észak-európai igazgatója, a cég németországi, ausztriai, svájci és skandináviai üzleteit felügyelő vezetője nyilatkozott a témában. "Az elmúlt egy évben sikerült növelni a regisztrált tagok számát. Ez természetesen annak is köszönhető, hogy számos újítással jelentkeztünk: új funkciókkal, egyszerűsített reklámformátumokkal, termékfrissítésekkel. Számos hirdetési termék nem mindig volt áttekinthető az ügyfeleink számára, ezért az elmúlt hónapokban azon dolgoztunk, hogy ezt leegyszerűsítsük. A Facebook ugyanis nem csak egyszerűen egy közösségi hálózat, hiszen a vállalatoknak fontos üzleti információkat szállíthat, beleértve a márkák ismertsége vagy az eladások növelését, akár online, akár helyi szinten."

"18 hónappal ezelőtt eldöntöttük, hogy a mobilokra koncentrálunk, elsősorban ezekre az eszközökre gondolunk és fejlesztünk. Talán ez kicsit későn léptük meg, de még időben. Ehhez igazítottuk a hirdetési formátumokat is, de fontos, hogy megtartsuk az egyensúlyt. Mindig azon dolgozunk, hogy a felhasználóknak lényegi és minőségi tartalmakat szállítsunk" - jelentette ki Martin Ott.

A közösségi platform észak-európai igazgatója szerint nagyon egyszerűen és gyorsan lehet elérni a Facebookon keresztül a különböző célcsoportokat. Ilyen esetekben ugyan kattintásonként számítva többe kerül a reklám, de sokkal hatékonyabb is. Miután ez a módszer a nagyobb célcsoportok esetében is működik, ezért a hirdetési kampányok költségei jelentős mértékben csökkentek és az ügyfelek elégedettek. Ezek a kampányok a mobil területen is nagyon jól működnek. Azonban nem csupán a kattintási arány számít, valójában az az érdekes, hogy egy ajánlat eljut-e a célszemélyekhez vagy célcsoporthoz. "A jövő reklámja teljesen másként fog működni. Nem lesz elegendő évente egy nagy megakampányt indítani, illetve lefolytatni, hanem folyamatosan kell majd az emberekkel kommunikálni és gondozni a szükséges kapcsolatokat. A hirdetésnek többletértéket kell nyújtania és az egyes ügyfelek esetében személyre szabottnak kell lennie. Hiszünk abban, hogy a jól elkészített, fontos reklámok nem idegesítőek" - szögezte le a menedzser.

A vállalat szeretne az egyes célcsoportoknak leginkább megfelelő reklámokat elhelyezni az oldalon, ehhez azonban az kell, hogy az üzemeltetők pontosan tudják, kit, milyen dolgok érdekelnek. Ugyanakkor a gyakorlat azt mutatja, hogy hiába a rendkívül sok felhasználói adat, ezek mégsem elegendőek a célzott hirdetések elkészítéséhez. Ennek megoldására a cég létrehozott egy új kutatócsoportot, amelynek célja a probléma kiküszöbölése. A projekt neve Deep Learning. A lényeg nem a nagy adatmennyiségek elemzése a már meglévő eljárásokkal, illetve ez utóbbiak finomítása, hanem valamilyen áttörés elérése a mesterséges intelligencia tekintetében. Az új rendszer alapját az idegsejtek modellezett hálózatai jelenthetik majd, ezeket azonban a gyakorlatban még nem igazán alkalmazzák.

A hosszú távú cél az, hogy a Facebook számítógépes rendszere a személyre szabott vagy csoportoknak szóló reklámok megjelenítésekor ne csupán az emberek érdeklődési területeit vegye figyelembe, hanem a kielemezendő információk között legyen akár a pillanatnyi hangulat is. Szintén fontos lehet annak kiértékelése, hogy az adott regisztrált tagok miként viselkedhetnek a jövőben. A Deep Learning emellett segíthet az idővonal funkció individuális összeállításában és egyre fontosabb annak kiderítése, hogy a hatalmas információmennyiségből melyek azok, amelyek valóban érdeklik a regisztrált tagokat. Az új módszer úgy tűnik, hogy beválhat, mert az eddigi eljárásoknál 30 százalékkal jobb eredményeket szállított, továbbá az algoritmusok is sokkal tanulékonyabbak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • sz4bolcs #10
    Én most tettem föl először ezt az adblock progit, de k*vajó. :D
  • esemve #9
    Ja, éljen az adblock, de ha már mindenképpen reklámokat kell nézegetni akkor legyenek célzottak, ott még találhatok is olyan tartalmat ami érdekel, a vakvilágba beleszórt tampon viagra és fütykösnövelő reklámok közül viszont kizárt, hogy bármelyik is érdekeljen...
  • zsgaby #8
    " ők meg szeretnének pénzt látni (még többet) "

    Hogy Vírust idézzem: Mi kell ennél még több nekik? Kicsit vegyenek már vissza.
  • rolika #7
    Végülis én is erre gondoltam, bár nem tudom, detektálható-e szerver oldalon, mi fut a gépemen.
  • Cat #6
    "Biztos lesz adblock-blokkoló :-)"

    Ennél sokkal egyszerűbb az egész: ha nem látod a reklámot nem fogod látni a tartalmat sem.
  • rolika #5
    "egyre többen futtatnak adblock-ot"
    Ja, és valahogy nem értem, hogyan lehet arra egész pénzbirodalmakat alapítani, amit ilyen egyszerűen ki lehet iktatni.
    Illetve egy kicsit értem. Még mindig egy mérhetetlen kisebbség használja az AdBlock-ot, mert az emberek többsége nem tud róla, nem is érdekli. Ha nagyon elterjed, akkor majd lépnek ellene. Biztos lesz adblock-blokkoló :-)
  • Etinger #4
    Teljesen igazad van, nálam dettó hasonló a helyzet. Mondjuk meg kell érteni, hogy ők meg szeretnének pénzt látni (még többet) az egészből. Mellette mondjuk nem ártana jó pár dolgot átalakítani, és tized ennyire tolakodónak lenni, de persze ahogy sajnos a googlenek úgy a fbnak sem megy ez. Csak mondjuk a fb mindig is ilyen volt, a google sajnos mostanában lett ilyen irritáló.. gmail és youtube esetén legalábbis ez a tapasztalat.
  • fecg21 #3
    Nem értesz, arra akartam kilyukadni hogy egyre többen futtatnak adblock-ot a háttérben. Plusz, engedelmeddel merészeltem leírni hogy jómagam mennyire nem vagyok a célközönsége a célzott reklámoknak a fészbúkon. Nyilván nem én vagyok az egyetlen aki nem teregeti ki az életét meg az érdeklődési körét a fosbúkon. Ettől függetlenül én nem vagyok a fészbúk ellen, kihasználom a lehetőségeket amit nyújt. Visszatérve az érdeklődési körökhöz, egyszerűen azért nem jelöltem/írtam be semmit, mert ha ezt megteszem-onnantól kezdve számomra idegesítően sok-már már spam szintű bejegyzések jelennek meg, amire meg igazán kiváncsi lennék-azt meg emiatt szem elől téveszteném. Ami igazán érdekel-és a neten található-azt nem a fészbúkon keresztül akarom elérni. Nem tudom mennyire vagyok így érthető számodra, igyekeztem minél "faékegyszerűbben" leírni neked.
  • fergusonpapa #2
    De vagesz vagy
  • fecg21 #1
    A facebookon 3 dolog(facebookos lap) van amire tetszik-et nyomtam eddig. Ezeken kívül nincs bejelölve és megadva gyakorlatilag semmi, a nevem van kiírva , meg van rólam egy fénykép és kész. Semmilyen érdeklődési kör nincs kiválasztva, semmilyen adat nincs rólam fent. Plusz emellé még az adblock....szóval még a "célzatlan" reklámjaikat sem látom.