Gyurkity Péter

A többségnek még mindig misztikum a HD

Erre a következtetésre jutott az amerikai NPD Group, amelynek felméréséből kiderült, hogy a HDTV készülékkel rendelkezők elenyésző kisebbsége szeretne csak beruházni nagy felbontású lejátszóba.

Az NPD a felmérésben elsősorban arra volt kíváncsi, hogy a HDTV, azaz nagy felbontású televíziót beszerző tengerentúli vásárlók mekkora hányada tervezi egy megfelelő asztali lejátszó beszerzését, hogy a tartalmakat a legjobb minőségben tekinthesse meg otthonában. A megkérdezett mintegy 5500 fő érdekes válaszokat adott, amiből arra lehet következtetni, hogy sokan nem is tudják miért/miben jobb a HDTV, és meglehetősen nagy a kavarodás a fejekben az optikai formátumokat illetően.

Kezdjük a legérdekesebb adattal, amely szerint a HDTV-t birtoklók mindössze fele tud arról, hogy a televíziójukhoz párosítható nagy felbontású lejátszókat vásárolhatnak a szaküzletekben. Még ennél is többet elárul a jelenlegi helyzetről, hogy mindössze 11 százalékuk tervezi egy ilyen lejátszó beszerzését az elkövetkező hat hónapban. 73 százalék, azaz a nagy többség tökéletesen elégedett a meglévő DVD-lejátszójával, ezért nem érzik szükségét a korai váltásnak, igaz 62 százalék leginkább csak arra vár, hogy tovább ereszkedjenek a HD-lejátszók árai.



Ami a két rivális formátum versenyét illeti, itt nem ér minket nagy meglepetés a friss adatokat nézve. A többség (a válaszadók 29 százaléka) jobban ismeri a HD DVD termékeket és kiadványokat, jóllehet nagy részük csak a kedvezőbb ár miatt döntött a Toshiba szabványa mellett. Akik a Blu-ray mellett voksoltak (mintegy 20 százalék), azok úgy vélik, hogy a Sony megoldása valamilyen tekintetben jobb a riválisnál. A legtöbben reklámokból ismerkedtek meg az új jövevényekkel.

A HD-lejátszók tulajdonosai, vagyis a korai váltók, 64 százalékban még mindig hagyományos DVD-tartalmakat szereznek be, ám ennek legfőbb oka a nagy felbontású változatok hiánya, ez természetesen meglehetősen frusztráló számukra. 23 százalékuk tervezi a meglévő DVD-gyűjtemények lecserélését és - megfelelő kínálat esetén - 63 százalékuk lenne hajlandó további HD-kiadványokat vásárolni. Az NPD szerint most az ágazat szereplőinek legfontosabb feladata, hogy eljuttassák a megfelelő üzenetet a mintegy 32 millió HDTV-tulajdonosnak, ezt követően pedig megindulhat a valódi fellendülés.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)