liquid

Icewind Dale 2 interjú


Kiadó: Interplay
Fejlesztő: Black Isle

Megjelenés: 2002. május
Honlap: http://icewind2.blackisle.com/


A Black Isle legenda. Olyan játékok, mint a két Fallout, a BioWare-el közösen tető alá hozott, új CRPG divathullámot elindító Baldur’s Gate sorozat, vagy éppen a magával ragadó hangulatú Planescape Torment után ez nem lehet kérdéses. A cég másik sikerjátéka, az Icewind Dale kicsit kilóg a sorból. Sokan imádták az Icewind-et régi vágású, szinte kizárólag a harcra koncentráló játékmenete miatt, de pont ennyien utálták is miatta. A cég újabb nagyszabású projektkének, a TORN-nak sajnálatos félbehagyása után mindenki legnagyobb meglepetésére pont ehhez a vitatott játékhoz nyúltak vissza a srácok, megtartva ráadásul a Baldur’s Gate lassan matuzsálemi korú Infinity engine-jét. Meglepetés ide vagy oda, az Icewind Dale 2 itt van a nyakunkon, és itt az ideje, hogy némi belső információval szolgáljunk nektek a játék várható felépítéséről, sztorijáról, no meg persze az újdonságokról. Ebben most Doug Avery, az Icewind Dale 2 társ-producere lesz a segítségünkre:

A Balck Isle játékok rajongói most nagyon örülhetnek, hiszen a tavaly törölt TORN után ez az első projectetek, amiről mi is tudomást szerezhettünk. Szerinted az Icewind Dale 2 elkészítése a legjobb mód arra, hogy ismét rólatok beszéljen minden CRPG-fan?

Igen, mindenképpen. Az Icewind Dale 2 a legjobb lehetőség arra, hogy megmutassuk a rajongóinknak: még mindig mi vagyunk a legjobbak. Az Icewind Dale folytatása esetében is az a cél, hogy a műfaj leglenyűgözőbb és legmagasabb színvonalú játékát alkossuk meg.

Klikk ide!    Klikk ide!

Az ID 2 továbbra is az Infinity engine-t használja. Miért döntöttek úgy, hogy újra a régi motort használjátok, és nem féltek e attól, hogy a játékosok grafikailag kissé öregecskének fogják találni a mostanság megjelenő RPG-k mezőnyében?

A válasz nagyon egyszerű: nem nagyon volt más olyan motor, amit ilyen jól ismernénk, és ilyen egyszerű lenne használni, másrészt pedig az eredeti licenszünk egy folytatás készítésére is kiterjedt. Lehet, hogy nem egy mai fiú az engine, de egy csomó új dolgot pakoltunk bele, így az új 3rd edition Dungeons&Dragons szabályrendszert, karakterosztályokat, fajokat és varázslatokat. A kezelőfelületet is teljesen átalakítottuk. A bejárható területek többsége teljesen új, de találkozni fogtok azért pár ismerős helyszínnel is, csak éppen az eredeti játékhoz képest harmincegynehány évvel később. Szerintem a játékosok meg lesznek elégedve a játékkal, és értékelni fogják, amit ezzel az öregedő, de még mindig nagyon elegáns motorral létrehoztunk.

Klikk ide!    Klikk ide!

Az előzetes tervek szerint májusban szeretnétek kiadni a játékot. Ebben az esetben az ID2 fejlesztése még egy évet sem vett igénybe. Sokak számára ez nagyon kevésnek tűnik, és azt mondják, hogy az Icewind Dale folytatása egy villámgyorsan piacra dobott produktum, egy olyan összecsapott RPG, amit alig pár hónap alatt dobáltatok össze.

Nem, ez abszolút nem így van. Vegyük például a Fallout 2-őt: szintén 10 hónap alatt készült el, szintén olyan engine-t használtunk hozzá, amit már nagyon jól ismertünk, és abban az évben (1998) több helyen az év RPG-jének választották. Az eredeti Icewind Dale fejlesztése sem tartott sokkal tovább, ráadásul akkoriban kellett megtanulnunk, hogy mire is képes az engine, és mit tudunk vele létrehozni. Most már mindezt a hátunk mögött tudhatjuk, nagyon jól ismerjük a motort, és tökéletesen tisztában vagyunk vele, hogy mire vagyunk képesek a segítségével. Ezúttal megpróbáljuk kihozni belőle a maximumot, és tisztában vagyunk vele, hogy a rajongóink el is várják tőlünk ezt. Semmiképpen sem akarunk nekik csalódást okozni, és a készülő játékot ismerve nem is fogunk: az ID2 tökéletesen megállja majd a helyét a jelenlegi mezőnyben.

Klikk ide!    Klikk ide!

Mik voltak a fő céljaitok (a játék tekintetében) miután elhatároztátok, hogy megcsináljátok a folytatást?

Az elsőszámú célunk természetesen az volt, hogy ismét egy nagyszerű játékot készítsünk - csak ezúttal pár teljesen új ötlet alkalmazásával, olyan ötletekével, amit ezzel a motorral még soha, senki nem próbált megvalósítani. Ez azt hiszem, sikerült is. Mondok egy példát: az Icewind Dale 2-ben lesznek olyan szituációk, amit többféleképpen oldhatsz majd meg, nem csak a szokásos "agyonütök mindenkit" módszerrel. Ha van időd és kedved gondolkodni, akkor így, minimális harccal is előrejuthatsz, de ha túl idegesítőnek találod a problémát, még mindig ott van a kardod, hogy lemészárolj mindenkit... Hogyan kapcsolódik a folytatás sztorija az első részhez?

A történet egy generációval később játszódik az első rész eseményeihez képest. Az eredeti játékban szereplő karakterek azóta vagy visszavonultak, vagy már teljesen máshol kalandoznak. Ennek ellenére találkozhattok majd pár ismerős helyszínnel, így például ismét láthatjátok majd Kuldahar városát, és azt, hogy hogyan változott az eltelt több mint harminc év során. Néhány karakter is megmarad az első részből, példának okáért Oswald Fiddlebender a gnóm léghajókapitány/alkimista, és rajta kívül lesz még pár ismerős arc.

Klikk ide!    Klikk ide!

Milyen új fegyvereket és tárgyakat használhatunk majd az Icewind Dale 2 -ben?

Több mint száz új fegyver/tárgy található a játékban, és még száz a speciális Heart of Fury - módban. A HoF tulajdonképpen egy különlegesen brutális nehézségi fokozat, amit kizárólag a kőkemény CRPG-profiknak ajánlunk. Szadisztikusan nehéz- de az itt található tárgyak megérik a küzdelmet, higgyétek el.

Beszéljünk egy kicsit az új varázslatokról. Van esetleg személyes kedvenced közülük?

Jó pár új varázslatot alkalmazhatsz majd, az én személyes kedvenceim, az offenzív Gedlee’s Electric Loop és a defenzív Aegis. Nagyon jó varázslat mind a kettő, az Aegis például +15 bonust ad sav ellen, +2-őt minden mentődobáshoz +15°% magic resistance-et, plusz a Stoneskin, a Minor Globe of Invulnerability és a Free Action varázslatok összes pozitív hatását is rárakja a mágusra a varázslat időtartamára.

Klikk ide!    Klikk ide!

Milyen új fajok és karakterosztályok között válogathatunk az ID2-ben?

Egy új válaszható faj lesz a játékban (a fél-orkok), de kilenc alfaj is elérhetővé válik, melyek nagy segítségedre lesznek majd abban, hogy a szívedhez leginkább közel álló karaktereket alkothasd meg. Játszhatsz például Aasimar-t (ez egy emberi alfaj), vagy dark-elfet (őket gondolom, nem kell bemutatnom, hisz minden rajongó jól ismeri a Mélysötét hírhedt Drow-jait) Nagy gondot fordítottunk arra, hogy az új fajok kellően kiegyensúlyozottak legyenek, azaz ne legyen több előnyük vagy hátrányuk mind az eddig választható teremtményeknek.

És mi a helyzet a karakterosztályokkal?

A harmadik kidású D&D-ből átvettük a Barbarian, Monk, és Scorcerer karakterosztályokat, sőt minden osztályban kit-ek közül is válogathatsz - kivéve a mágusokat. A kit-ek kicsit olyanok, mint az alfajok, tehát lehetővé teszik, hogy tovább specializáld/finomítsd a karaktered képességeit. Lesz pár nagyon érdekes kit, például a Riddlemaster (egy olyan speciális bárd, aki az ellenfelek megtévesztésének-megzavarásának mestere) vagy a Dreadmaster of Bane, egy velejéig gonosz, speciális pap kit.

Klikk ide!    Klikk ide!

Tartani tudjátok a májusi megjelenést?

Igen, jelenleg úgy néz ki, hogy addigra mindennel kész leszünk. Persze közbejöhet még bármi, a játékfejlesztésnek számtalan olyan buktatója van, ami egész egyszerűen nem lehet előre tervezni, de még ezt ismerve is nagyon jól állunk a játékkal. Ha mondjuk holnap leég az egész Black Isle iroda, akkor valószínűleg bajok lesznek a megjelenéssel, de minden más esetben tartani tudjuk a határidőt ... :)

Tervezitek demo kiadását a megjelenés előtt, és ha igen, akkor mit fog tartalmzni?

Jelenleg nem tervezünk demot, de ez még változhat. Ha csinálunk ilyesmit, akkor valószínűleg a játék első pár helyszínét fogja tartalmazni, hogy a játékosok belekóstolhassanak egy kicsit az Icewind Dale 2 nyújtotta élvezetekbe.

Klikk ide!    Klikk ide!

És végül: tudnál nekünk mesélni valamit arról, hogy mi lesz a következő játékotok?

Maradjunk annyiban, hogy olyasvalami, amit senki sem várna tőlünk, és abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy része lehetek a fejlesztésének. Már nagyon várom, hogy belevágjunk, és remélem, hogy hamarosan többet is mondhatok majd róla nektek.

Köszönjük a beszélgetést, Doug!

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • sanyiute #24
    hf
  • koloncos #23
    egy érdekes fejlesztés:
    link
  • SilverStone #22
  • SilverStone #21
  • Knox #20
    .
  • I.C.ram #15
    ok :)))

    dagleszedomsz : te meg bekaphatod! eddig mindegyik Bioware jatekot megvettem kiveve a a falloutokat mert azok nem tetszettek! es unom mar hogy az uj jatekok ara 15k FT!
  • liquid #14
    Megadom neked ennek az Avery gyereknek a mailcímét, ezt talán kérdezd meg tőle...
    "Figyu, hány cédés lesz, mer ha sok, akko nem tudom letőteni!" :-)
  • I.C.ram #12
    haatt bazz engem az erdekelt volna igazan hogy hany CD-s? tehat hogy meg kell majd vennem vagy le is tolthetem..
  • I.C.ram #11
    egyaltalan nem egy q3 engine az NWN sot szerintem gyenge!! a 3d-t azert valasztjak (nem azert mert szebb sot rondabb) mert sokkal nagyobb lehetosegek vannak benne!
  • Veriel #9
    A 2D engine-ek kozott tenyleg az egyik legszebb, mondjuk, ez a grafikusoknak is koszonheto.
    Azert eloszor nezd meg, hogy nez ki az NWN, aztan bankodj azon, hgy nem infinity :)