ZAX

Imperium Galactica III: Genesis


Kiadó: CDV Software
Fejlesztő: Philos Laboratories

Megjelenés: 2002. első negyedév
Honlap: Imperium Galactica III: Genesis


Talán nincs is olyan, magára valamit is adó magyar játékos, aki ne játszott volna az Imperium Galactica sorozat első két része közül legalább valamelyikkel. Az akkor még a Digital Reality neve fémjelezte komplex űrstratégia óriási sikert aratott, nem csak kis hazánkban, hanem világszerte is. És most készül az Imperium Galactica 3. Nyilvánvaló, hogy az elődök magasra tették a lécet, de a sorozatot átvevő Philos Laboratories nem ijed meg az elvárásoktól, sőt! Napjaink leghíresebb magyar fejlesztőgárdája még egy fokozattal feljebb kapcsol, és egy olyan IG3-at akar letenni az asztalra, ami nem hogy az eddigi magas színvonalnak megfelel, de a nemzetközi porondon is etalonként vonulhat be a műfaj krónikáskönyvébe. Az alábbi interjúból újabb részleteket tudhattok meg, hogyan is képzelik megvalósítani mindezt a Philosnál, először azonban ismerkedjetek meg a cég két munkatársával, akik a kérdésekre válaszoltak:

Nyulászi Zsolt

Nyulászi Zsolt vagyok, röviden: Nyúl. Korábban könyv formában megjelenő szerepjátékokat készítettem, fantasy és sci-fi regényeket írtam. Az eredeti szakmám a rendszertervezés és programozás. 1983 óta állok kapcsolatban a számítógépekkel... így a számítógépes játékokkal is. Jelenleg az IG3 tervezésén dolgozom.

Kedvenc játékaim: Elite, Panzer General 2, Estern/Western Front, Sim City sorozat, Age of Empires. Ja és az Utopia - büszke is vagyok, hogy végeztem már a világranglistán 6. és 8. helyen is. :)

Hanula Zsolt (Hancu)

A főiskola befejezése óta (ahol egyébként software engineerként végeztem) a játékiparban dolgozom. Game related journalist voltam, majd főszerkesztő Magyarország egyik legnépszerűbb gamer magazinjánál, a PC ZED-nél. A Philoshoz tavaly tavasszal kerültem, először az Alcatrazon dolgoztam, majd az IG3 project beindulásakor a játék lead designere lettem (vicces szituáció, hogy a második részről még review-t írtam, a harmadikat meg én tervezem :) ). Egyébként a kaland- és stratégiai játékok a kedvenceim, hogy név szerint is megemlítsek párat: Heroes of Might and Magic, Worms, Monkey Island, a régi Sierra-féle grafikus kalandjátékok, Sid Meier's Pirates!, Final Fantasy, etc. etc. etc.




Honnan jött az információ, hogy az Infogrames nem tervezi az Imperium Galactica sorozat folytatását? Miért döntöttetek úgy, hogy ha ők nem, nektek el kell készítenetek az IG3-at?

Régóta jó kapcsolatban vagyunk az Infogrames-sel, és természetesen más kiadókkal is. Egy kiállítás utáni partin beszélgettünk velük, és ott merült fel a téma. Megemlítették, hogy nem kívánják folytatni a játékot. A Philos hosszú tárgyalások után megvásárolta a jogokat, így továbbra is magyar fejlesztők dolgozhatnak a játéksorozaton.

Mennyiben támaszkodtok a nagysikerű elődökre az Imperium Galactica 3 fejlesztése során?

Az IG3 a mai elvárásoknak megfelelő 3D-s megjelenítésű játék lesz, a történet a közeljövőből indul, és főhősét a játékos irányíthatja, és az általa vezetett hadiflotta csatáit mutatja be. Az IG3 nem történeti, technikai részleteiben támaszkodik az előző két részre, hanem inkább koncepciójában. (természetesen a mai elvárásoknak megfelelően készítettük)

Klikk ide!    Klikk ide!

Pontosan milyen stílusú játék lesz az IG3? Úgy értem, mennyire csúszik át taktikai stratégiába a játékmenet birodalomépítgetés helyett?

A játék során a hangsúlyok átkerülnek egyik elemről a másikra, amit egyrészt a közösségi igények, másrészt a feltárult lehetőségek határoznak meg. Ha a játék stílusát definiálni akarnánk, akkor taktikai-stratégiai játékot írunk. Alapvetően a játékos stílusától függ, hogy milyenként játsza végig. Képzeljünk csak el egy arany középutat a Homeworld és az Imperium Galactica II. között. Na ez lesz az IG3!!!

Egyáltalán hogyan zajlik majd a játék, mennyit fogunk eltölteni az űrcsatákkal, mennyit a kolonizációval, a kutatással, és milyen egyéb "dolgunk" lesz még?

Minden kedves jövendőbeli játékost megnyugtathatok, hogy a játék során mindenre lesz időnk: kolóniákat építhetünk, birodalmakat hozhatunk létre, idegen technológiákat szerezhetünk meg, fegyvereket kísérletezhetünk ki stb. Három féle kolóniánk lesz: tudományos laboratórium, ipartelep, és katonai bázis. A játékos maga dönti el, milyen kolóniát épít, valamint hová építi azt a kolóniát. Tömegek élnek a kolóniákon, ám ha valaki jelentős cselekedetet hajt végre, kiemelkedhet. Ebben az esetben már teljesen önálló NPC-kről beszélhetünk, akik különböző képességekkel rendelkeznek (tudományos, mérnöki, katonai) Jelentős a szerepük, hiszen segítségükkel hatékonyabban lehet megoldani a ránk váró feladatokat. :)

Klikk ide!    Klikk ide!

Külön kiemeltétek a történet fontosságát, mesélnétek a cselekményről bővebben is?

Mivel a játék maximálisan sztoriközpontú, ezért nehéz lenne nyilatkozni a történetről anélkül, hogy lelőnénk a poénokat. Annyit mindenesetre elmondhatok, hogy fordulatos, izgalmas játékra számíthatunk, ahol a sokszínűségről a történet párhuzamos mellékszálai gondoskodnak.

Láthatunk majd az IG-ban és az IG2-ben már megszokott minősésű és mennyiségű filmbejátszást az IG3-ban is?

Az E3-on már beigazolódott, hogy az engine olyannyira látványos, hogy már most filmminőségűnek mondható. Ezért amit tudunk, igyekszünk a játék 3D-s motorjával lejátszott mozikkal megvalósitani, bár lesznek kiemelkedően jó minőségű renderelt animációk is. Tudjuk, hogy minden fejlesztő arra hivatkozik, hogy az engine-je elegendő a látványos movie-hoz, de esetünkben ez igaz is - majd meglátjátok ti is, és rájöttök. :)

Klikk ide!    Klikk ide!

Hogyan került a csapatba Nyulászi Zsolt (akinek egyébként nagy rajongója vagyok)? Mi az ő feladata a fejlesztés során? Más projektekben is segédkezni fog, vagy csak az Imperium Galactica III-ra szól a megállapodásotok?

Amikor erről kérdeztük, azt felelte, hogy a játékok jövője a számítógép, ezért aki játékokkal akar foglalkozni, annak itt a helye. Amikor megmutattuk neki, mit tud az IG3 engine-je mindenáron foglalkozni akart a játékkal. Hogy mi az ő feladata? A játék megtervezése: a sztori megírása és a játék hangulatának megteremtése, a szabályrendszer, vagyis a logikák és algoritmusok kitalálása, valamint az AI megtervezése. A jövőbe tekintve csak annyit mondhatok, hogy Nyulászi Zsolt maradni fog a Philosnál mindannyiunk nagy örömére. Milyen tulajdonságok alapján különböznek majd az űrhajótípusok egymástól? Néhány példát említenétek?

Habár az űrhajók öt nagyobb hajóosztályba sorolhatók, a játékban minden egyes hajó egyéni (szabadon konfigurálható). A hajók képességeit egyénileg állítjuk össze (lehetnek lassabbak, gyorsabbak, eltérő módon képesek kitérni a lövések elől, fegyverzetük irányulhat a rombolásra, megbénításra, valamint az erőpajzsok lebontására).

Mit értettetek azon, hogy a kutatás és a fejlesztés új koncepciójával találkozhatunk majd? Hogyan lehet majd megszerezni, illetve hasznosítani az idegen technológiákat?

A megszokottól eltérőek lesznek az erőforrások, az összes projekt reális és hihető idő alatt zajlik majd le. (pl. egy komolyabb kutatás akár 20-30 évig is eltarthat.) Az idegen technológiákat a küldetésekben lehet megszerezni. (ill. tulajdonképpen a "csatákban", csak a küldetések egy része csata nélkül is megoldható) Hasznosításuk a következőképpen történik: tudósaink megfejtik, elemzik ezeket a technológiákat (zsákmányolt berendezéseket) egy-egy általunk elindított kutatási projekt keretében. Ahogy a projekt zajlik, előállnak olyan elméletekkel, mely elméletekre alapozva a mérnökeink újabb technológiát fejleszthetnek ki. (amiket már mi is tudunk hasznosítani, és ebből a technológiából készülnek el azok a berendezések, amelyekből az űrhajóinkat felszereljük)

Klikk ide!    Klikk ide!

Milyen lesz a 6 idegen faj, és miben különböznek majd (illetve az őket irányító Mesterséges Intelligencia miben viselkedik majd másként)?

Erre a kérdésre sokoldalnyi dokumentáció lenne a válasz, ezért csak irányvonalakat tudunk mondani: a fajok külsejükben, viselkedésükben, kultúrájukban hihetőek lesznek, hiszen meg kell felelniük annak a követelménynek, hogy ez egy tudományos, fantasztikus játék. :) A különböző fajokhoz tartozó mesterséges intelligencia egészen másként reagál ugyanazokra a helyzetekre, és természetesen a játékos feladata lesz majd kiismerni az idegen fajokat és visekedésüket.

Mennyire lesz lineáris a játékmenet?

Tulajdonképpen ez csak a játékos stílusától függ: aki csak a küldetésekre és a történetre összpontosít, annak elágozásokkal és döntési helyzetekkel teli lineáris játékmenet lesz. Az, aki inkább a stratégiára (birodalomépítésre) fektet hangsúlyt, az a linearitást csak annyira fogja érezni, hogy a játéknak lesz egy kezdete, meg lesz egy vége.

Ha már szóba hoztátok a multiplayer módot is támogató majdani kiegészítőt, mit lehet róla tudni (mikor érkezik, milyen többjátékos lehetőségeket terveztek)?

A játékosnak egészen más játékmenetre van szüksége single/multiplayer módban, de mivel egyikben sem akartunk kompromisszumot kötni, a multiplayer erősen különbözni fog a single módtól, és egészen másra fog összpontosítani. Mindenesetre próbáljuk kihozni a maximumot mindkettőből.

Klikk ide!    Klikk ide!

Lehet már tudni, milyen konfiguráción fog futni az IG3, vagy ez a kérdés még túl korai?

Az optimális konfiguráció Pentium III 500 MHz 32 Mbytos GeForce 2 videokártyával, de kisebb teljesítményű gépen is működni fog.

Hol tartotok az IG3 fejlesztésével?

A csaták és a taktikai rész még finomításra szorul, ami a taktikai AI-t illeti, a fejlesztők már most nem tudják megverni, finomítani kell, hogy verhető legyen. :) A stratégiai rendszer részletesen ki van dolgozva, de még programozás előtt áll.

Az örök kérdés: lesz-e magyar nyelvű verzió?

Természetesen lesz magyar nyelvű verzió.

Lesz-e játszható demó, és mikor?

Igen, ősszel.

Klikk ide!    Klikk ide!

Mikor kerül majd a (hazai) boltokba az Imperium Galactica III: Genesis?

A külföldi megjelenéssel egyidőben jut el a hazai játékosokhoz.

Van-e valami, amire nem kérdeztem rá, de feltétlenül el akarjátok mondani a játékkal kapcsolatban?

Az IG3 elkészítésekor a legfontosabb motívum számunkra, hogy egy átgondolt, logikus, emberléptékű játékot készítsünk, ami olyan élményt nyújt a játékosoknak, mintha megnéznének egy sci-fi filmet a moziban, vagy elolvasnának egy jó sci-fi regényt. Elgondolkodtató elemeket is találhatunk, sőt még akár filozófikus mélységet is felfedezhetünk benne. :) Ez természetesen nem jelenti azt, hogy elvisszük a játékot a hardcore irányába. :)

Köszönjük hogy időt szakítottatok ránk, sok sikert a fejlesztéshez, hajrá Magyarország!

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • sanyiute #113
    hfg
  • DarkMagus #112
    Valaki közületek próbálta már a Nexus-t szerintem iszonyú béna a multyja emígy single-ben király tetszik a történet én 3 napja töltem le és az óta játszok szinte egyfojtában. Csak az 1g3-nak jobban örültem volna annak csak a demoját láttam de szerintem jobbnak indult mindt a nexus.
  • xenoman #111
    Az IG I úgy látom sok embernek kellene. Én fel tudom tölteni a játékot, a hozzá szükséges extrákat és el tudom magyarázni, hogy hogyan kell a játékot indítani xp-n akár P IV en. Ha van rá igény írjatok nekem [email protected]
  • ttp145 #110
    Úgy érted a digital realitynek?
    Me nekik má küldtem De sajnos semmi válasz.
    Lehangoló.
  • KranaZoli #109
    Szerintem lökj egy mail-t a DR-nek vannak azok annyira jó arcok, hogy biztos fognak reagálni rá és biztos tudni is fogják, hogy mit kell csinálni.
  • KranaZoli #107
    A IGIII teljesen English-ül fog hozzánk beszélni?
    Szal nem is lesz belőle magyar ?!
  • mstummer #105
    A programot a mithis entertrainment fejleszti tovább. http://www.mithis.hu
  • [NST]Cifu #104
    Feltámadt kedvenc játékunk, a kiadó a HD Interactive lett (hallot már valaki róluk?:)), és átkeresztelték, új neve:
    Nexus: The Jupiter Incident.



    Valami Október 1.-ei megjelenést rebesgetnek..
  • Lazarus #102
    10 perce jött ki a demó!
    :)
  • Spy #76
    Az ig1 se rossz