liquid

World of Warcraft interjú


Kiadó: Blizzard

Megjelenés: 2003. eleje
Honlap: http://www.blizzard.com/wow/


Az idei ECTS legnagyobb meglepetése kétségtelenül a Blizzard Entertainment jó ideje titokban fejlesztett játékának, a World of Warcraft-nek a hivatalos bejelentése volt. Szakítva az eddigi hagyományokkal, a WoW nem valós idejű stratégia lesz, hanem a műfaj klasszikusainak (Ultima Online, Everquest) trónjára törő online RPG. A játék műfaján, és pár képen kívül eddig nem sok info szivárgott ki a World of Warcraft fejlesztőitől, így most örömmel adjuk közre a játék fő-designerével, Chris Metzen-el készült interjút, melyben Chris elég sok dolgot elárul az általuk fejlesztett "masszívan multiplayer" RPG-ről. A WoW megjelenése sajnos még sokáig várat magára, optimista becslések szerint is csak valamikor 2003 elején léphetünk majd be a Warcraft Világába.



Mik a játék fő elemei, azaz miről is szól a World of Warcraft?

Ebben a pillanatban még semmi sincs véglegesen eldöntve, szóval néhány, a részleteket érintő kérdésre valószínűleg nem is tudok majd válaszolni. Amiről már tudok beszélni: 3 faj lesz a játékban, az Emberek, az Orkok (ők gondolom minden Warcraft játékosnak ismerősek már), a harmadik pedig egy teljesen új faj lesz, a Taurenek. Velük egyébként a Warcraft 3-ban is találkozhattok majd, ott az orkok szövetségesei lesznek. A World of Warcraft-ban pedig már játszható fajként fognak megjelenni, nem csak egy újabb ellenségként. A WoW története nagyjából a Warcraft 3 eseményei után 3-4 évvel játszódik, és az éppen hogy csak befejeződött háború utáni kaotikus állapotok sok új kihívást tartogatnak majd Azeroth lakói számára... Többet nem is akarok elárulni a sztoriból, legyen elég annyi, hogy sokkal nyitottabb és nagyobb lesz a játék, mint az eddigi Warcraft részek. Több királyságot is bejárhatunk például, plusz jóval több lesz a kidolgozott terület, mint az előzményekben. A hardcore játékosok kedvéért (akik képesek akár heti 40 órát is online játékkal eltölteni) lesz a játékban egy un. Quest-rendszer. Ez lehetővé teszi a játékosok számára, hogy Guild-ekbe tömörüljenek, és olyan küldetéseket vállaljanak el, melyeknek teljesítése akár több hétig is eltarthat. Azok, akik csak fél vagy egy órát akarnak játszani naponta, szintén fognak kihívást és fejlődési lehetőséget találni a WoW–ban, mert beépítünk olyan kisebb feladatokat is, melyeket sokkal gyorsabban és egyszerűbben végre lehet majd hajtani. A célunk az, hogy bárki megtalálja a maga szórakozását, és az, hogy folyamatosan új feladatokkal és kihívásokkal tartsuk mozgásban a játékosokat.

Klikk ide!     Klikk ide!

Ez azt jelenti, hogy nem kizárólag a tapasztalt online szerepjátékosoknak szánjátok a játékot?

Pontosan. Annyi játékost szeretnénk elérni vele, amennyit lehetséges. Szerintünk ez a probléma mostanában az online játékokkal. A többségük nagyon komplex és bonyolult, ráadásul nagyon sok időbe telik az, amíg istenigazából nekiállhatsz a többiekkel való játéknak. De természetesen odafigyelünk a hardcore játékosok igényeire is. Ők adják a játék lelkét, és ők a rajongótáborunk alappillérei. Azt szeretnénk elérni, hogy a WoW élvezetes, kihívást jelentő játék legyen, de ugyanakkor könnyű legyen vele játszani. Ez nem túl egyszerű feladat, talán a legkeményebb probléma, amivel a WoW fejlesztése során meg kell majd birkóznunk...

Klikk ide!     Klikk ide!

Mik azok a dolgok, amik már biztosan benne lesznek a végleges játékban?

Éppen egy könnyen átlátható kezelőfelületen dolgozunk, különös tekintettel a különböző kameraállásokra. A játékos egy sajátszemszögű és egy harmadikszemélyű nézőpont között tud majd kapcsolgatni. A 3rd person-módban például, ha egy olyan tárgyat akarsz megvizsgálni, melyet egyébként eltakarnál, nos, akkor a játékos-modell egész egyszerűen átlátszóvá válik. Hasonló segítség az, amikor egy tárgyra (vagy bármire) ráviszed az egérkurzort, akkor az olyan alakúvá válik, amilyen akciót ott éppen végre tudsz hajtani. Ha például kard alakú lesz, akkor elkezdhetsz harcolni, úgy, hogy az ellenfélre kattintasz. A WoW harcrendszere gyors és dinamikus lesz, sok akcióval. Úgy próbáljuk megcsinálni, hogy a lehető legkevesebb időnek kelljen eltelnie két különböző cselekvés között. Ráadásul az egész játékot módosíthatóvá és kiegészíthetővé tesszük. Ez azt is jelenti, hogy a megjelenés után is folytatni fogjuk a játék új tartalommal való feltöltését, nehogy a játékosok hosszabb távon elunják magukat...

Klikk ide!     Klikk ide!

Van lényeges, a játszhatóságot érintő különbség a 1st és 3rd person nézet között?

A választás tulajdonképpen a játékosok ízlésén múlik. Én például a 1st person módot preferálom, mert az olyan "benne vagyok a játékban" érzést ad. Mások meg pont a 3rd person nézőpontra esküsznek, mert szerintük úgy pontosabban irányítható a karakter, és sokkal jobban átlátják a dolgokat.

Mit használtok majd fel a korábbi Warcraft játékokból?

A WoW világa jóval nagyobb és kidolgozottabb, mint ahogy azt a korábbi, "emberek harcolnak az orkok ellen" jellegű Warcraft RTS-ekből megismerhettük. Aztán itt van a fentebb már említett harmadik faj, melyet a játékosok egyáltalán nem ismernek még. Ezen kívül szinte mindent a korábbi Warcraft-ekből fogunk átvenni: az egységeket, a városokat, a varázslatokat, és persze az egész Warcraft-mítoszt. Ha ismered a Warcraft első és második részét, egyből otthon fogod magad érezni a World of Warcraftben. Mit tudsz mondani nekünk a játék technológiai részéről?

Két nagyon fontos dolog van ezen a területen: a grafika és a hálózati rész. Grafika tekintetében egy abszolút a mai standardnak megfelelő, modern 3D motor megalkotása a célunk, mely az összes nevesebb 3D kártyát támogatni fogja majd. Legalább ennyire fontos a játék hálózati kódja: sok ezer játékossal számolunk, és ez nem szabad, hogy problémát jelentsen, ha a legjobb létező MMOG (massive multiplayer online game)-et akarjuk megalkotni.

Hogyan működik a karaktergenerálás? Hogyan indulsz el a játékban?

Először a fajodat kell kiválasztanod, aztán meg a nemedet. Utána kialakíthatod a karaktered kinézetét, így a hajad színét és formáját, azt, hogy akarsz e szakállat, de például az orrod hosszát is. Az egész folyamat során egy ablakban láthatod, hogy hogyan fog kinézni a karaktered a változtatások után. Azért lehet majd ilyen sok dolgot állítani, hogy a játékos teljesen egyéni karaktert tudjon létrehozni, akit a magáénak érez, és azonosulni tud vele. A vizuális rész kialakítása még javában folyik, és már most nagyon jól néz ki minden (különösen a karakterek és a táj) hát még fél év múlva...

Klikk ide!     Klikk ide!

Oké, akkor generáltam magamnak egy kedves kis orkot, beléptem vele a világba, mi jön ezután?

A karaktered online élete egy kis faluban kezdődik majd, távol a nagyobb városoktól. Azért döntöttünk így, mert szerintünk egy nagyváros túl sok új dolgot jelentene egy kezdő játékosnak- túl rövid idő alatt. A vidéki környezet viszont lehetőséget ad arra, hogy a játék elején kedvedre vándorolj, nézelődj, és ismerkedj a WoW világával, így nem kényszerülsz rá a játék irányításának villámgyors elsajátítására, hanem lassan, fokozatosan tanulod meg a karaktered életéhez és fejlesztéséhez szükséges dolgokat.

Hogy tervezitek megoldani a hardcore és teljesen kezdő játékosok közti egyensúly kérdését?

Ezen még mindig dolgozunk. Az biztos, hogy mindkét játékos-típus ugyanabban a világban fog kalandozni, nem kívánjuk széjjelszabdalni a játékot különböző világokra csak azért, mert az egyik játékos sokkal több tapasztalattal rendelkezik, vagy esetleg erősebb, mint a másik. A megoldást gyaníthatóan az fogja jelenteni, hogy az egymás elleni harc kihívásos alapon megy majd, de ez még nem végleges.

Klikk ide!     Klikk ide!

Lesznek varázslatok is?

Igen, méghozzá elég sok. A WoW-ban sok olyan varázslatot alkalmazhatsz majd, amit már ismerhetsz mondjuk a Warcraft 2-ből, de persze lesznek teljesen újak is. Varázsolni egyébként szintén az egérrel lehet majd, és nem lesz túl bonyolult.

Pontosan hogy néz ki a harcrendszer? Mikor ér véget a játékos élete?

Folyamatosan dolgozunk a kezelőfelület egyszerűsítésén. Az életerődet például egy csík mutatja, ha ez nullára ér, meghalsz. Ha viszont te ölsz meg egy szörnyet, a játék átvált "rabló-módba" és felveheted a szörnynél lévő cuccokat. Sok tekintetben a Diablo 2 harcrendszeréhez tudnám hasonlítani a WoW harcait, vagyis az egyszerű kezelés ellenére egy meglehetősen komplex rendszer húzódik meg mögötte. Ennek köszönhetően nem lesz szükséged órákra ahhoz, hogy megtanulj harcolni, viszont lesznek olyan trükkök és fogások, melyeket csak sok gyakorlás árán lehet majd elsajátítani. Ez egyben a fő alapelvünk is volt a WoW tervezésénél: könnyű kezelhetőség, gyors kezdés, és sok megtanulható újdonság a későbbiekben.

Klikk ide!     Klikk ide!

Milyen fegyverek lesznek a játékban, és milyen áron tudjuk majd megvásárolni őket?

Nagyjából 1000 fegyver és használható cucc lesz majd a WoW-ban. Egyelőre még nem döntöttük el, hogy miként folyjék a fegyverek/cuccok vásárlása vagy csereberéje, illetve hogy lesz e ilyen egyáltalán. Egy biztos: bárhogy döntünk is, a játékban folyamatosan egy csomó felfedezésre váró páncél, ruha, fegyver vagy varázstárgy várja majd a kalandozókat.

Össze tudnád nekünk röviden foglalni, hogy mitől is lesz olyan izgalmas a World of Warcraft?

A játékosok számára azért lesz izgalmas, mert felfedezhetnek maguknak egy teljesen új világot, elmerülhetnek benne, társakat szerezhetnek, akiket segíthetnek, és akik őt segíthetik. Szabadon beszélgethetsz bárkivel, barátokat szerezhetsz, guild-eket alapíthatsz. Szerintem a legtöbb online játék szinte kizárólag a harcra koncentrál. Mi szeretnénk megtalálni az arany középutat a questek teljesítése, a csaták, és a többi játékossal való együttműködés között.

Köszönjük a beszélgetést, Chris!
További képek...

Klikk ide!     Klikk ide!

Klikk ide!     Klikk ide!

Klikk ide!     Klikk ide!

Klikk ide!     Klikk ide!

Klikk ide!     Klikk ide!

Klikk ide!     Klikk ide!

Klikk ide!     Klikk ide!

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • sanyiute #85
    o
  • Idum #84
    Sziasztok!

    Szeretnék nektek egy újonnan nyílt fórumot bemutatni! wowforum.forumx.hu a címe. Remélem így majd többen látogatják! Azt is megköszönném, ha csak rákattintotok, és regisztráltok.

    Légyszi egy-két hozzászólást írjatok!
  • Cat 02 #83
    Jó régi képek xD
  • Ops #82
    Helo
    Én megvettem a World of warcraftot Az internetten és nem attak hozzá CD keyt!
    Ha valaki tud hoozzá az Leirná?
  • Kurt97 #81
    ma nem mondanád ezt :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDddd
  • kukmala #80
    Nem tudna valaki adni egy cd key-t a WoW-hoz?
  • szabolcs15 #79
    csá cső
  • Balukapitány #78
    Sziasztok.Egy barátom javasolta ezt az oldalt.Remélem tudtok majd segíteni. Az a problémám, hogy fent van a gépemen az RoC, és a TFT is(feltört).Leszedtem hozzá a HUNCRAFT magyarosítását(RoC+TFT), csak nem tudom, hogy milyen patch-eket, crack-eket, meg hasonlókat kell még feltelepíteni a gépre, és persze hogy milyen sorrendben.(nincs is még egy se).Ha valaki tudna segíteni nagyon megköszönném!!! A mailem: [email protected] !Ha nincs kedved irkálni küldj egy telszámot amin felhívhatlak! Még 1X köszönöm. Üdv:Balu
  • Pakosz #77
    Gyerekek en mar tudom mikor fog megjelenni megha senki sem hall: 2005 februarjaban! bizony akkor! es mar az usa verziot 2 honapp az elott kiadtak, ez a game mar most dongeti a csucsokat ugyhogy az SW elbujhat mellette ennyi >D de okos vok!!
  • BlackArt #76
    oops! Nem kell mar: Radical volt az :))