SG.hu
A Samsung bemutatta az első Android XR headsetet 1800 dolláros áron
A korábbi Cardboard és Daydream próbálkozások után a Samsung és a Google harmadik közös nekifutása már komoly hardvert és MI integrációt hoz de a prémium élményért mélyen a zsebünkbe kell nyúlni.
A virtuális valóság korszaka ismét eljött. A Google első két kísérlete az Android archoz igazításához nem járt sikerrel, de az MI korszak és a Samsunggal kötött partnerség lehetővé tette a harmadik kísérletet, és talán most szerencséjük lesz. A Samsung bemutatta a Galaxy XR headsetet, az első és jelenleg egyetlen eszközt, amely a Google új Android XR platformját használja. A készülék mától előrendelhető, de nem olcsó. A headset, amelyhez nem tartoznak vezérlők, 1800 dollárba kerül.
A Galaxy XR egy teljesen zárt headset. Hasonlít az Apple Vision Pro-ra, egészen a kábel végén található akkumulátorig. A hardvere erős: 16 GB memória, 256 GB tárhely, és egy Snapdragon XR2+ Gen 2 processzor hajtja meg. Ez a Meta Quest 3 headsetet kiszolgáló chip újabb verziója, hat CPU maggal és egy Adreno GPU-val, amely akár két 4,3K kijelzőt is támogat. Az új headset két 3552 x 3840 Micro-OLED kijelzővel rendelkezik 109 fokos látómezővel. Ez valamivel több pixel, mint a Vision Pro-nál, és majdnem háromszor annyi, mint a Quest 3-nál. A kijelzők frissítési gyakorisága legfeljebb 90 Hz, de az energiatakarékosság érdekében az alapértelmezett érték 72 Hz.
Más XR (kiterjesztett valóság) eszközökhöz hasonlóan a Galaxy XR is kamerákkal van ellátva. Két 6,5 MP-es sztereoszkópikus kamera közvetíti a környezetet a kiváló minőségű képernyőkre, lehetővé téve a szoftver számára, hogy virtuális elemeket adjon a látványhoz. Hat további, kifelé néző kamera van a headset pozicionálásához és a kézmozgás követéséhez. Négy további kamera található a belsejében a szemmozgás követéséhez, és ezek beolvashatják az íriszt a biztonságos feloldáshoz és a jelszó kitöltéséhez (bizonyos alkalmazásokban).
A Samsung szerint a Galaxy XR akkumulátora két óra általános használatra vagy két és fél óra videózásra elegendő. Ez nem túl hosszú idő, de valószínűleg kevesen akarják majd két órán át viselni egy 545 grammos headsetet. A masina még a beépített akkumulátorral rendelkező Quest 3-nál is nehezebb, de persze mindkettő eltörpül a 800 grammos második generációs Vision Pro mellett. Az új Samsung headset a Google I/O-n debütált, de akkor még Project Moohan néven volt ismert. Ez az eszköz nem kapott akkora figyelmet, mint a Google Android XR okos szemüveg prototípusa, de most mégis ez lett az Android XR debütáló hardvere. A szoftveren nem látszik túlzottan a Samsung hatása, inkább a Google XR-élményeire összpontosít, a One UI-ra utalás nélkül.
A Google először a Cardboarddal tett próbaképet az XR-területen, mely olcsó mobil VR-megoldást a cég soha nem vett teljesen komolyan. A következő kísérlet Daydream néven ismert, de a felhasználóknak ennél még mindig bele kellett rakniuk a telefonjukat a headsetbe. A Daydream sem tartott sokkal tovább, mint a Cardboard, a Google 2019-ben megszüntette. A Samsungnak is megvan a maga piszkos története az Android XR-rel: a vállalat Gear VR-je abban hasonlított a Daydream-hez, hogy a telefont annál is egy speciális headsetbe kellett helyezni. A Samsung csak három évig foglalkozott a szerkezettel, 2017-ben megszüntette a támogatást.
Az Android XR a Google legambiciózusabb kísérlete az Android virtuális környezeteként való felhasználására. A vállalat „végtelen képernyőnek” nevezi, amely lehetővé teszi a lebegő alkalmazások használatát egy egyedi munkaterület létrehozása érdekében. A szoftver tartalmazza a népszerű Google-alkalmazások 3D-s verzióit, mint például a Google Maps, a Google Photos és a YouTube, valamint streaming alkalmazásokat, játékokat és egyedi XR-élményeket olyanoktól, mint a Calm és az Adobe.
A Google szerint az immerzív élményeket biztosító nyílt szabványok támogatása azt jelenti, hogy sok tartalom lesz rá. Az Android XR azonban mindenekelőtt egy Gemini eszköz. A Gemini Live funkciója elérhető az Android XR-ben, és a Galaxy XR összes kamerájának és tájolásérzékelőjének köszönhetően jobban érzékeli a környezetet. Például kérdéseket tehet fel az ember a Gemini-nek a képernyőn látható dolgokról, beleértve az alkalmazások tartalmát vagy azokat a valós tárgyakat, amelyeket a felhasználó lát a külső kamerákon keresztül.
Bár a Google nem zárja ki további Android XR hardverek bevezetését, jelenleg a Galaxy XR az egyetlen lehetőség a használatára. A Samsung headsetje 1800 dollárért kapható. Ha a kézmozdulatokkal történő vezérlés nem elég, akkor további 175 dollárt kell fizetni a vezeték nélküli vezérlőkért (a 250 dolláros kiskereskedelmi árból kedvezményesen). A Galaxy XR szükség esetén korrekciós lencséket is támogat, de azok további 99 dollárba kerülnek. A vásárlók egy sor ingyenes extrát kapnak, ami segít igazolni az árat. A csomagban egy évre szóló Google AI Pro, YouTube Premium és Google Play Pass előfizetés is benne van. Ez összesen 370 dollárba kerülne. A tulajdonosok három hónapos YouTube TV előfizetést is kapnak 3 dollárért, és mindenki, aki Galaxy XR-rel rendelkezik, hozzáférést kap az NBA League Pass 2025–2026-os szezonjához az Egyesült Államokban.
A virtuális valóság korszaka ismét eljött. A Google első két kísérlete az Android archoz igazításához nem járt sikerrel, de az MI korszak és a Samsunggal kötött partnerség lehetővé tette a harmadik kísérletet, és talán most szerencséjük lesz. A Samsung bemutatta a Galaxy XR headsetet, az első és jelenleg egyetlen eszközt, amely a Google új Android XR platformját használja. A készülék mától előrendelhető, de nem olcsó. A headset, amelyhez nem tartoznak vezérlők, 1800 dollárba kerül.
A Galaxy XR egy teljesen zárt headset. Hasonlít az Apple Vision Pro-ra, egészen a kábel végén található akkumulátorig. A hardvere erős: 16 GB memória, 256 GB tárhely, és egy Snapdragon XR2+ Gen 2 processzor hajtja meg. Ez a Meta Quest 3 headsetet kiszolgáló chip újabb verziója, hat CPU maggal és egy Adreno GPU-val, amely akár két 4,3K kijelzőt is támogat. Az új headset két 3552 x 3840 Micro-OLED kijelzővel rendelkezik 109 fokos látómezővel. Ez valamivel több pixel, mint a Vision Pro-nál, és majdnem háromszor annyi, mint a Quest 3-nál. A kijelzők frissítési gyakorisága legfeljebb 90 Hz, de az energiatakarékosság érdekében az alapértelmezett érték 72 Hz.
Más XR (kiterjesztett valóság) eszközökhöz hasonlóan a Galaxy XR is kamerákkal van ellátva. Két 6,5 MP-es sztereoszkópikus kamera közvetíti a környezetet a kiváló minőségű képernyőkre, lehetővé téve a szoftver számára, hogy virtuális elemeket adjon a látványhoz. Hat további, kifelé néző kamera van a headset pozicionálásához és a kézmozgás követéséhez. Négy további kamera található a belsejében a szemmozgás követéséhez, és ezek beolvashatják az íriszt a biztonságos feloldáshoz és a jelszó kitöltéséhez (bizonyos alkalmazásokban).
A Samsung szerint a Galaxy XR akkumulátora két óra általános használatra vagy két és fél óra videózásra elegendő. Ez nem túl hosszú idő, de valószínűleg kevesen akarják majd két órán át viselni egy 545 grammos headsetet. A masina még a beépített akkumulátorral rendelkező Quest 3-nál is nehezebb, de persze mindkettő eltörpül a 800 grammos második generációs Vision Pro mellett. Az új Samsung headset a Google I/O-n debütált, de akkor még Project Moohan néven volt ismert. Ez az eszköz nem kapott akkora figyelmet, mint a Google Android XR okos szemüveg prototípusa, de most mégis ez lett az Android XR debütáló hardvere. A szoftveren nem látszik túlzottan a Samsung hatása, inkább a Google XR-élményeire összpontosít, a One UI-ra utalás nélkül.
A Google először a Cardboarddal tett próbaképet az XR-területen, mely olcsó mobil VR-megoldást a cég soha nem vett teljesen komolyan. A következő kísérlet Daydream néven ismert, de a felhasználóknak ennél még mindig bele kellett rakniuk a telefonjukat a headsetbe. A Daydream sem tartott sokkal tovább, mint a Cardboard, a Google 2019-ben megszüntette. A Samsungnak is megvan a maga piszkos története az Android XR-rel: a vállalat Gear VR-je abban hasonlított a Daydream-hez, hogy a telefont annál is egy speciális headsetbe kellett helyezni. A Samsung csak három évig foglalkozott a szerkezettel, 2017-ben megszüntette a támogatást.
Az Android XR a Google legambiciózusabb kísérlete az Android virtuális környezeteként való felhasználására. A vállalat „végtelen képernyőnek” nevezi, amely lehetővé teszi a lebegő alkalmazások használatát egy egyedi munkaterület létrehozása érdekében. A szoftver tartalmazza a népszerű Google-alkalmazások 3D-s verzióit, mint például a Google Maps, a Google Photos és a YouTube, valamint streaming alkalmazásokat, játékokat és egyedi XR-élményeket olyanoktól, mint a Calm és az Adobe.
A Google szerint az immerzív élményeket biztosító nyílt szabványok támogatása azt jelenti, hogy sok tartalom lesz rá. Az Android XR azonban mindenekelőtt egy Gemini eszköz. A Gemini Live funkciója elérhető az Android XR-ben, és a Galaxy XR összes kamerájának és tájolásérzékelőjének köszönhetően jobban érzékeli a környezetet. Például kérdéseket tehet fel az ember a Gemini-nek a képernyőn látható dolgokról, beleértve az alkalmazások tartalmát vagy azokat a valós tárgyakat, amelyeket a felhasználó lát a külső kamerákon keresztül.
Bár a Google nem zárja ki további Android XR hardverek bevezetését, jelenleg a Galaxy XR az egyetlen lehetőség a használatára. A Samsung headsetje 1800 dollárért kapható. Ha a kézmozdulatokkal történő vezérlés nem elég, akkor további 175 dollárt kell fizetni a vezeték nélküli vezérlőkért (a 250 dolláros kiskereskedelmi árból kedvezményesen). A Galaxy XR szükség esetén korrekciós lencséket is támogat, de azok további 99 dollárba kerülnek. A vásárlók egy sor ingyenes extrát kapnak, ami segít igazolni az árat. A csomagban egy évre szóló Google AI Pro, YouTube Premium és Google Play Pass előfizetés is benne van. Ez összesen 370 dollárba kerülne. A tulajdonosok három hónapos YouTube TV előfizetést is kapnak 3 dollárért, és mindenki, aki Galaxy XR-rel rendelkezik, hozzáférést kap az NBA League Pass 2025–2026-os szezonjához az Egyesült Államokban.