Berta Sándor

Új virtuális valóság szemüvegek a StarVR-től

A termék már nem LCD-, hanem AMOLED-panelekre épül.

A hardverért felelős Acer és a szoftverért felelős Starbreeze által közösen alapított StarVR Corporation 2016-ban dobta piacra a StarVR nevű készüléket, amely két 5,5 hüvelykes QHD-kijelzővel rendelkezett. A képernyők panorámafelbontása 5120 x 1440 képpont, míg a szemenkénti felbontása 2560 x 1440 pixel volt, a vízszintes látómező pedig 210 fokos. A cég most bejelentette a StarVR One nevű új virtuális valóság szemüvegét, amely az első termék némileg feljavított változata. Az eszköz támogatja a Valve SteamVR Tracking 2.0-át, amely legfeljebb 100 négyzetméternyi játékterületet biztosít. A vállalat kifejlesztett egy második verziót is, amelynek neve StarVR One XT lett és amely aktív optikai markerekkel rendelkezik azért, hogy kompatibilis legyen a már telepített rendszerekkel.


A StarVR-t az Imax alkalmazta, a StarVR One pedig várhatóan kiterjesztheti az alkalmazási területeket. A 450 gramm súlyú készülék OLED-paneleken alapul, amelyek felbontása 3660 x 1464 képpont. A támogatott technológiák között van a Tobii szemmozgás-követő rendszere. Az új virtuális valóság szemüveg használatához szükség van 64 bites Windows 10 operációs rendszerre, minimum egy Geforce GTX 1080 grafikus kártyára, Core i7-7700K vagy Ryzen 7 2700X processzora és 16 gigabájt memóriára. A szoftverfejlesztési csomag ugyanakkor lehetővé teszi akár két grafikus kártya alkalmazását is - mindegyik szemhez egyet-egyet, ezáltal pedig sokkal jobb képminőség érhető el stabilabb képfrissítés mellett.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Macropus Rufus #6
    https://www.techradar.com/reviews/nvidia-geforce-rtx-2080-ti

    60-at tuti tud 4k-ban.
    Az egyik hirben olvastam, hogy a 60 az 78 volt csak a megjelenito nem tudott tobbet. De sztem a 60fps 4k- ban real time ray trace mellett nem annyira szar. ;)
  • ftomi76 #5
    El kell szomorítsalak a 2080 RTX nem tud 4k-ban 78 fps-el renderelni max valami geometrialilag nagyon egyszerű jelenetet. Vannak már hírek arról, hogy pl a Tomb Raider-t fullhd-ban 30-70 FPS-el tudja vinni a jelenet bonyolultságától függően. Szóval jobb ha 2-t heszel mindjárt FULLHD-hoz 2500$-ért :D
  • Macropus Rufus #4
    Hát igen. Sajnos ez még nagyon 1.0. Igazából sztem csak most fog jönni az igazi áttörés. Haptikus ruhák, vr kesztyűk, kenelek stb.
    Ja és a igen durva vga karik. Most jelent meg az Nvidia 2080ti kártya... 78fps-el real time ray trace renderelést csinál... 4k-ban.
    Ez mondjuk szemenként 2k ami még nem az igazi, de már alakul. Sajnos 1200 dollár... :((

    https://www.youtube.com/watch?v=DlF2EhuPkuQ <-- ez nem renderelt animáció, hanem real time rendering. Nem semmi. Bár nem valóságos :) ilyen tiszta autó nincs a háborús zónákban. ;)

    Mondjuk nekem nem volt soha tengeri betegségem a vr től. De gondolom ez erősen egyén függő. Viszont 1-2 pohár után még nem próbáltam... hmmm... talán majd most hétvégén :) amúgy is van pár olyan app-om ami részegen lehet még ütősebb :) (pl. a Face Your Fear ezen belül is a Killer View :) )
    Utoljára szerkesztette: Macropus Rufus, 2018.08.22. 15:45:47
  • NEXUS6 #3
    Hát kb. ez a VR 1.0 változata. Mind a felbontás, mind a szükséges hw tekintetében. Egy PSVR egy Vive, egy Oculus szerintem csak a béta szintjén demózta, hogy milyen is ez a rendszer.

    Érdekes ahogy a VR alapvető baját a tengeribetegséget megpróbálják kiküszöbölni, különböző technikákkal. Már egész jó megoldások is vannak, pl fordulás közben elhomályosítás, elsötétítés, perifériális látótér beszűkítése, szemet vonzó fókusz objektum kirakása stb.

    Egy kellemes szalonspicc mindenesetre sokat segíthet, mert akkor az agyad már amúgy is tudja, hogy gáz van az egyensúlyrendszerrel, szal nem baxtat már ezzel. XD
  • Macropus Rufus #2
    "A termék már nem LCD-, hanem AMOLED-panelekre épül." még készerencse, hogy most jött a hír, hogy az olad/amoled panelekből áradó kék fény vakságot okozhat..

    https://sg.hu/cikkek/it-tech/132586/felgyorsitja-a-vaksag-kialakulasat-a-kijelzokbol-arado-kek-feny

    szóval felejtős ez az eszköz. De am erre ők is hamar rá fognak jönni, az eladási statiszika alapján sztem.
  • kvp #1
    Meg mindig tul nagy es ahhoz meg eleg draga is. Amikor kepesek lesznek egy sima napszemuveg szintjere lemenni (az Epson mar kepes), akkor valik nagyjabol hasznalhatova az egesz.

    Felbontasban a 2k * 2 lenne a cel, annal elesebben ugyse lat az emberek 90%-a.