Berta Sándor
Elérhető a Facebook első okosszemüvege
A társaság bejelentette az új kiegészítőjét.
2020 szeptemberében Mark Zuckerberg, az óriáscég első embere közölte, hogy még az idei esztendőben kifejlesztik és piacra dobják az új kiterjesztett valóság készüléküket. Az is ismertté vált, hogy a vállalat partnere a projektben a EssilorLuxottica lesz, amely a Ray Ban szemüvegeket készíti, ezért az új eszközök is hasonlítani fognak a klasszikus Ray Ban modellekre. Az információk most megerősítést nyertek. A Verge mutatta be, hogy milyen a Facebook új terméke, amely húsz változatban érkezik és mindegyikbe két 5 megapixeles kamerát építettek be. A Ray-Ban Stories nevet viselő szemüvegeken nem lesz rajta a Facebook logó, csak a csomagolásukon.
Megjelentek az első fotók is az új kiegészítőkről. Optikailag nem sok dolog változott a Ray-Ban szemüvegeihez képest, a gyártó hű maradt a klasszikus stílusához. A készülék jobb szárába beépítettek egy gombot, amellyel a beépített kamerákat lehet kezelni. Az utóbbiak szinte észrevehetetlenek, így az új eszközöket alig lehet megkülönböztetni a hagyományos szemüvegektől. A kamerák segítségével fotók és videók egyaránt készíthetők, de azok hossza legfeljebb 30 másodperc lehet. A felvételek rögzítése vagy a gomb lenyomásával indítható vagy a Hey Facebook beszédparanccsal.
Mindegyik modellben van integrált hangszóró és használhatók zenehallgatásra vagy telefonhívások fogadására. A termékekhez kapcsolódik az iOS- és Android-kompatibilis Facebook View nevű okostelefonos alkalmazás, amellyel importálni lehet a tartalmakat a közösségi portál szolgáltatásaiba vagy más platformokra, például a Snapchatre, a TikTokra és a Twitterre. A társaság külön felhívta a figyelmet, hogy mindent elkövetett az adatvédelem garantálására azért, hogy az emberek kényelmesen használhassák a termékeket. Többek között kikapcsolható az adatok megosztása és menedzselhetők az információk, valamint a hangtevékenységek is.
A Ray-Ban Stories szemüvegek bevezető ára 299 amerikai dollár és eleinte az Amerikai Egyesült Államokban, Ausztráliában, Írországban, Nagy-Britanniában, Kanadában és Olaszországban lesznek kaphatók. A Facebook ugyanakkor leszögezte, hogy az új kiegészítők az EssilorLuxotticával kialakított együttműködés első készülékei, amelyek azonban nem rendelkeznek kiterjesztett valóság funkciókkal. A következő eszközök viszont már tartalmazhatják ezeket a megoldásokat.
2020 szeptemberében Mark Zuckerberg, az óriáscég első embere közölte, hogy még az idei esztendőben kifejlesztik és piacra dobják az új kiterjesztett valóság készüléküket. Az is ismertté vált, hogy a vállalat partnere a projektben a EssilorLuxottica lesz, amely a Ray Ban szemüvegeket készíti, ezért az új eszközök is hasonlítani fognak a klasszikus Ray Ban modellekre. Az információk most megerősítést nyertek. A Verge mutatta be, hogy milyen a Facebook új terméke, amely húsz változatban érkezik és mindegyikbe két 5 megapixeles kamerát építettek be. A Ray-Ban Stories nevet viselő szemüvegeken nem lesz rajta a Facebook logó, csak a csomagolásukon.
Megjelentek az első fotók is az új kiegészítőkről. Optikailag nem sok dolog változott a Ray-Ban szemüvegeihez képest, a gyártó hű maradt a klasszikus stílusához. A készülék jobb szárába beépítettek egy gombot, amellyel a beépített kamerákat lehet kezelni. Az utóbbiak szinte észrevehetetlenek, így az új eszközöket alig lehet megkülönböztetni a hagyományos szemüvegektől. A kamerák segítségével fotók és videók egyaránt készíthetők, de azok hossza legfeljebb 30 másodperc lehet. A felvételek rögzítése vagy a gomb lenyomásával indítható vagy a Hey Facebook beszédparanccsal.
Mindegyik modellben van integrált hangszóró és használhatók zenehallgatásra vagy telefonhívások fogadására. A termékekhez kapcsolódik az iOS- és Android-kompatibilis Facebook View nevű okostelefonos alkalmazás, amellyel importálni lehet a tartalmakat a közösségi portál szolgáltatásaiba vagy más platformokra, például a Snapchatre, a TikTokra és a Twitterre. A társaság külön felhívta a figyelmet, hogy mindent elkövetett az adatvédelem garantálására azért, hogy az emberek kényelmesen használhassák a termékeket. Többek között kikapcsolható az adatok megosztása és menedzselhetők az információk, valamint a hangtevékenységek is.
A Ray-Ban Stories szemüvegek bevezető ára 299 amerikai dollár és eleinte az Amerikai Egyesült Államokban, Ausztráliában, Írországban, Nagy-Britanniában, Kanadában és Olaszországban lesznek kaphatók. A Facebook ugyanakkor leszögezte, hogy az új kiegészítők az EssilorLuxotticával kialakított együttműködés első készülékei, amelyek azonban nem rendelkeznek kiterjesztett valóság funkciókkal. A következő eszközök viszont már tartalmazhatják ezeket a megoldásokat.